לפעמים חלומות מתגשמים: הצעירים שהולכים בעקבות הלב. צילום: אור גלאם, גיא זלצר

לפעמים חלומות מתגשמים: הצעירים שהולכים בעקבות הלב

מהנערה שעוסקת בסטיילינג כבר בגיל 16 ועד לנער שחולם לפתוח בית ספר להצלחה - קבלו את בני הנוער מעוררי ההשראה, שלא עוצרים לרגע עד להגשמת החלום המיוחל

תמיד אמרו לכם כי "אין דבר העומד בפני הרצון"? מסתבר שזו לא עוד קלישאה. כל עוד תרצו ותשקיעו - תוכלו להגשים כל משאלה וחלום, אף אם הם נראים לכם כרגע רחוקים מהמציאות. שלושת הצעירים בכתבה שלפניכם כבר יוכיחו לכם שהכל אפשרי.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 סטייליסטית בנשמה

גאיה גלם (16) מבאר טוביה, עוסקת בסטיילינג, בעיצוב ואפילו עושה סטיילינג אישי למגוון אנשים. "עוד בשנותיי הראשונות, הייתי משלבת בין בגדים שונים ומתאימה להם אקססוריז. כאשר גדלתי הבנתי שזה מה שאני אוהבת ושבזה אני רוצה לעסוק בעתיד". בסטיילינג של גלם תוכלו למצוא כל דבר שרק תרצו ומה שכל כך מייחד אותו הוא ללא ספק הגיוון הרב.

אם זה לא מספיק, היא אף כתבת באתר אופנה הנקרא "פאשנגה" ולקחה חלק בקורסים של שנקר. בקורס הראשון היא למדה עיצוב ואיור אופנה ובפעם השנייה, היא למדה סטיילינג על ידי מספר מרצים. אולם, אם תשאלו את גלם - תמיד יש לאן להתפתח. בשנה האחרונה היא החלה ללמוד תפירה ועיצוב אופנה לגמרי בעצמה.

© צילום: אור גלאם

את רק בת 16 וכבר עושה סטיילינג אישי. מה גורם לאנשים לסמוך עלייך?

"אני חושבת שבתחום הזה הגיל פחות חשוב, מה שיותר חשוב הוא האופן שבו אתה מתייחס לאנשים וכמובן הסטייל שלך. יכול להיות בן אדם בן 30 שעוסק בסטיילינג ולעומתו בן אדם בן 15, שגם רוצה לעסוק בתחום, אבל הוא הרבה יותר מוכשר. בתחום הזה רמת המקצועיות שלך חשובה יותר מהניסיון או מהגיל וזה מה שנותן לאנשים לבטוח בי".

תני לנו דוגמה ללוק קיצי, שיכול להתאים לנו לחופש הגדול.

"הפריט שהוא מאסט השנה הוא משקפיים משלבות שני צבעים שונים, כמו סוג של אומברה, עגילים עגולים שיש להם נוכחות בצבעי פסטל, חצאית ותיק קייצי יעשו את העבודה".

מהו הטיפ שלך לבני הנוער שחולמים להתפתח בתחום האופנה?

"עשו תמיד את מה אתם אוהבים, לכו אחר הלב שלכם ואל תקשיבו לתגובות שליליות, כי אם אתם אוהבים את זה כנראה שיש סיבה".

פרש מבית הספר לטובת עולם העסקים

הסיפור של יהונתן קאהן (17) מירושלים אינו שגרתי. בתקופת לימודיו בחטיבת הביניים, הוא נאלץ לפרוש מהלימודים בשל המצב המשפחתי. האמינו או לא, אך הוא קיבל את המצב הזה באושר עילאי. "שמחתי על כך שלא אצטרך לראות את המורים ולעשות את השיעורים המשעממים, אך לאחר כמה שבועות הכל התהפך. עול הפרנסה 'נפל עליי' ונחשפתי אל העולם האמיתי. בנוסף, גם התחלתי בתהליך חזרה בשאלה. במהלך כל התקופה הזו, עלו בי ספקות וחששות על כך שאולי אני לא בנוי לחוסר במסגרת, או שמא אני לא בוגר מספיק", הוא מספר.

ואז, בגיל 11, שנים בודדות לאחר שהוריו התגרשו ואביו החל ליזום פרויקטים של נדל"ן במקסיקו, הבין קאהן שהוא רוצה להיות איש עסקים. מאז אותו הרגע, הוא החל לחסוך כסף, על מנת לקנות ספרי מוטיבציה והעצמה אישית. "זה נטע בי את התודעה שלא משנה כמה עני נולדת, את מצבך המשפחתי, אתה תמיד תוכל לשלוט בגורלך. זה תלוי רק בך".

© צילום מסך

מה אתה עושה כרגע למען המטרה?

"מאז תקופת היסודי עברתי המון דברים, פיתחתי שתי אפליקציות  ואפילו 'נעקצתי' בעשרות אלפי שקלים, מחברה המתיימרת להיות חברת סטארט-אפ. בנקודה זו אומנם אין לי עדיין בית ספר להצלחה, אבל אני עובד באמצעות האינסטגרם, מעלה משפטי מוטיבציה שבין היתר קשורים להצלחה בעמוד האישי שלי שכבר צבר 25.1 אלף עוקבים. אני במצב יציב והכי חשוב לי להשקיע בידע של עצמי".

בזכות מה הגעת למקום שבו אתה נמצא היום?

"אני מאמין שהגעתי לאן שהגעתי היום רק בגלל הקשיים שעברתי. אני ילד בן 17 שעבר חיים מאוד לא נורמטיביים, שלא הייתי מאחל לאף אחד. כל קושי שעברתי חישל אותי מחדש. אני לעולם לא לוקח קושי כמכשול, אלא כלקח וכשיעור חשוב שיעזור לי בעתיד וזה מה שמניע ומחשל אותי".

הופיע מול 50 אלף אנשים

חן דקל (25) מפתח תקווה החל לתקלט כשמלאו לו 14. היום, הוא כבר מנגן בחתונות ובמועדונים הכי נחשקים בארץ. אחת מנקודות השיא עבורו הייתה ביום העצמאות האחרון, בו ניגן מול 50 אלף אנשים בחגיגות שנערכו בעיר מגוריו.

© דניאל אדרי

"הייתי שומע את כל סגנונות המוסיקה. בערב שישי אחד, אני ואבא שלי ישבנו בסלון והוא אמר שהוא שם לב שאני מתחבר מאוד לתחום המוסיקה. הוא ייעץ לי לקחת את זה צעד אחד קדימה ולעשות עם זה משהו. לאחר מכן, נרשמתי לקורס די ג'יי במכללת 'BPM', עשיתי שיעורים פרטיים, קניתי את כל הציוד הנדרש והתחלתי לעבוד. משם המשכתי לדרך ארוכה עם הרבה נחישות והתמדה.

לדבריו, בדומה לכל בן אדם בעל מוטיבציה להצליח, גם הוא נלאץ לשמוע הרבה 'לא' במהלך הקריירה שלו. אבל, דקל לא נותן למילה הזו להפיל אותו. "למדתי לקום מהמשברים גם כשקשה, להמשיך להילחם ולא להישבר".

על מה אתה נאלץ לוותר למען החלום?

"נאלצתי ואני עדיין נאלץ לוותר על המון דברים, בין אם זה לצאת עם בחברים בסוף השבוע או בחגים, או לוותר על אירועים משפחתיים בגלל המחויבות לעבודה. המקצוע נמצא בראש סדר העדיפויות שלי ולכן שום דבר לא יעצור אותי בדרך להצלחה".

איפה אתה רואה את עצמך בעוד עשר שנים? 

"ממשיך לעשות את מה שאני אוהב, משמח כמה שיותר אנשים וכובש עוד ועוד יעדים גדולים בארץ ובעולם".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובות