מנפצים את המיתוסים: האמת מאחורי האמונות הטפלות. צילום: Fotolia

מנפצים את המיתוסים: האמת מאחורי האמונות הטפלות

מאז ומתמיד נהגנו לפעול על פי האמונות הטפלות, כדי שחס וחלילה לא יהיה לנו מזל רע אף על פי שאנחנו לא יודעים את הסיבה המדויקת למעשים שלנו. אך מה באמת עומד מאחורי האמונות הטפלות? לפניכם האמת

 כמה פעמים קרה לכם שראיתם חתול שחור עובר ברחוב ופחדתם שיהיה לכם מזל רע? כמה פעמים שברתם מראה וניסיתם לבדוק האם המזל הטוב שלכם נשמר, או לחלופין התחלף במזל רע למשך שבע שנים. אלו רק מספר דוגמות לאמונות טפלות שונות, אשר הסיבה שאנחנו מאמינים בהן לא מספיק ברורה. אבל, כשתשמעו את האמת מאחוריהן אולי אתם אפילו תצחקו על כך שבכלל האמנתם בהן!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 חתול שחור = מזל רע

הסיפור הזה מתחיל בימי הביניים, כאשר האמינו בסיפורי המכשפות שעפות על המטאטא שלהן עם צחוקן המרושע וחתולן השחור, שיושב מאחוריהן במטאטא. שלא תבינו לא נכון, אין כזה דבר וגם לא היה כזה דבר מכשפות. לרוב אלו היו בנות שמצאו עניין בטבע, או התעסקו ברוקחות והחברה פירשה זאת כמכשפה. חיית המחמד שלהן הייתה דווקא חתול שחור, כי הוא בדרך כלל היה פגוע וחולה ואם הן היו מצליחות לעזור לו סימן שהן עלו על משהו.

© giphy

 מראה שבורה – 7 שנים של מזל רע

ברומא, כאשר רק התחילו ליצר זכוכיות ולראות את השתקפויות, פירשו זאת כך: במראה אנחנו רואים את עצמנו, מה שאומר שאנחנו רואים את הנפש שלנו. אם נשבור מראה, אז הנפש שלנו תשבר יחד איתה וייקח לה שבע שנים לחזור למצבה ההתחלתי, בו היה לנו מזל טוב.

מראה מראה של הקיר, מי היפה ביותר בעיר?
מראה, מראה של הקיר, מי היפה ביותר בעיר? © giphy

 מלח נגד עין הרע

בתקופה בה החלה אמונה זו, למלח היה המון חשיבות. הוא היה נחשב כמתנת הטבע ואף יוחסה לו הערכה רבה. האמינו גם כן כי השדים והרוחות הרעות יושבות על כתף שמאל ושאם יעיפו עליהם מלח (שהוא מסמל ברכה), אז הוא יגרש את הרוחות הרעות היושבות על הכתף השמאלית ובנוסף גם את העין הרעה השרויה עלינו.

© giphy

 צואה של ציפור = מזל טוב 

אמונה זו קשורה יותר לציפור עצמה. הציפור מייצגת שפע ושמחת חיים, אך כאשר היא משאירה עלינו את מה שכולנו פחות אוהבים - הצואה שלה, היא למעשה נותנת חלק ממנה, את ברכותיה ואת מזלה הטוב. 

© giphy

 תפיסת זר של כלה =הבאה בתור להתחתן

אמונה זו באה מן העת העתיקה, בה האמינו ברוחות ובשדים. הזר היה מגן על הכלה מפני הרוחות הרעות והשדים, שרצו להפריד את הכלה מבעלה העתידי. בסוף הכלה הייתה זורקת את הזר אחורה ומעבירה את המזל למישהי אחרת, שטרם התחתנה.

 

 

תגובות