נערה דרוזית: "אנחנו לא שווים אחרי שאנו נותנים מעצמנו" . צילום פרטי

נערה דרוזית: "אנחנו לא שווים אחרי שאנו נותנים מעצמנו"

"אני רוצה לראות את מדינת ישראל מקשיבה יותר ומקבלת יותר, ואנחנו יכולים להתחיל כבר מעכשיו. אנחנו חייבים לשנות ולקבל את עצמנו ואת החברים שלנו כפי שהם" • טור של נערה דרוזית על התחושות, המחשבות והתקווה לעתיד בעקבות חוק הלאום

אני לואה חרבאוי, בת 17, מתגוררת בכפר הדרוזי שבצפון ובוגרת כיתה י"ב. אני מגדירה את עצמי כיזמית חברתית, שכן מאז שאני זוכרת את עצמי היה לי חשוב לעזור לבני נוער אחרים ולתת מעצמי למען הקהילה. כפעילה חברתית שתמיד מנסה לחולל שינוי בחברה שלי, קיבלתי גם את פרס שר החינוך לנוער המתנדב על שם אלעד ריבן.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

בתקופה האחרונה, בזמן שהתחלתי לתכנן את העתיד שלי ולצאת לחיים האמיתיים, עלה לכותרות חוק הלאום הקובע בין היתר כי מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי וכי הערבית לא תהיה עוד שפה רשמית בישראל, אלא רק שפה במעמד מיוחד. אני מאמינה שהחוק הזה פוגע בי כבת העדה הדרוזית ואינו מתייחס לזכויות שלנו, אף על פי שקשרנו את גורלנו כאן מאז קום המדינה.

"החוק הזה פוגע בי כבת העדה הדרוזית" © צילום: פאדי אמון

דווקא בשנת ה-70 למדינה, בה אנו גאים בהיותנו אזרחים ישראלים ולאחר תקופה נפלאה של דו קיום במדינה המלאה באהבה ובאחווה, הגיע חוק הלאום, שנותן לנו תחושה שאנחנו לא זכאים להיות שווים בין שווים כמיעוט במדינה. למה אנחנו צריכים להרגיש אזרחים סוג ב'?

לאחר שהחוק הוביל לרעש משמעותי בחברה הדרוזית ובמדינה בכלל, חשבתי על השירות הלאומי שאני מתכוונת להתחיל בעוד חודש, על אחי שיתגייס לצה"ל בעוד מספר שנים ועל החיילים והקצינים בני העדה הדרוזית שמשרתים את המדינה שלנו מדי יום. כל אלו, גרמו לי לתהות מדוע אנחנו לא מקבלים שוויון זכויות אחרי שאנחנו נותנים כל כך הרבה מעצמנו למען המדינה?

בהפגנה נגד חוק הלאום © צילום: פאדי אמון

שלא תבינו אותי לא נכון, אני יודעת היטב שמדינת ישראל היא מדינה יהודית וידעתי זאת גם לפני שהוחלט לחוקק את החוק הזה. אבל, חשוב לזכור שמדינת ישראל היא גם מדינה דמוקרטית, כזו שהמיעוטים צריכים ליהנות בה משוויון ולקבל הכרה.

כנערה שחיה במדינה, חשוב לי לראות מדינה שבה לאזרחים אכפת יותר זה מזה, לפגוש אנשים שיודעים לכבד גם דעות של אחרים. אני רוצה מדינה של צדק, בכל מובן המילה. אני רוצה לראות את מדינת ישראל מקשיבה יותר ומקבלת יותר, ואנחנו יכולים להתחיל כבר מעכשיו. אנחנו חייבים לשנות ולקבל את עצמנו ואת החברים שלנו כפי שהם, ללא קשר למין, לגזע, או לאמונה הדתית. כולנו שווים ולכן אנחנו דורשים שוויון!

 

 

 

תגובות