חוזרים ובגדול: כך תעברו את שנת הלימודים בהצלחה. צילום: Fotolia

חוזרים ובגדול: כך תעברו את שנת הלימודים בהצלחה

בעוד יומיים כולנו נחזור לספרים, לחברים ולמורים, אך לפני שזה יקרה, אנחנו חייבים לוודא שאתם מוכנים. הרי לכם חמשת הטיפים המנצחים, שיהפכו את שנת הלימודים הקרובה שלכם למוצלחת. לנו רק נותר לאחל בהצלחה!

מתחילים בית ספר חדש? מחליפים כיתה? אתם לא לבד ומה שבטוח הוא שאתם לא היחידים שמתרגשים, או חוששים מהמעבר, כנראה שכל האחרים בכיתה ובבית הספר מרגישים אותו הדבר. אז קחו נשימה עמוקה וקראו את הטיפים הבאים, שיוכלו לעזור לכם.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

פוגעים במטרות

חשבו על המטרות של המחצית הראשונה. מה אתם רוצים להשיג? מה אתם רוצים לקדם? יכול להיות שציונים, השתתפות בשיעור, תפקיד בבית ספר ורכישת חברים חדשים. הכינו רשימה עם יעדים והתאריך, על מנת שתוכלו לעמוד בו! כך גם תוכלו לבדוק מה עבד ומה לא במה הצלחת ובמה פחות. מטרות מוגדרות וברורות, עוזרות לשמור על מיקוד ומגדילות את הסיכוי להצליח.

© צילום: fotolia

קחו חלק!

היו מעורבים - בשיעורים, בחוגים ובהתנדבויות. השתייכות ושיוך יעזרו לכם להכיר חברים חדשים. תמיד קל יותר לרכוש חברים חדשים בעלי תחומי עניין כמו שלכם ובתוך מסגרת פעילות משותפת.

© צילום: shutterstock

זה הזמן להתמודד

בטוח יש דברים שמאתגרים ואפילו מפחידים אתכם, נכון? זה יכול להיות משהו קטן, שייראה לאחרים שטותי, אבל הוא משמעותי עבורכם. התכוננו מראש להתמודדות עם מצבים אלו.  חשבו והגדירו את הדברים שמפחידים  ומלחיצים אתכם, בין אם זה איך להכיר חברים חדשים, איך להתמודד עם המשימות הלימודיות, איך להתמודד עם מצבים מביכים וכדומה. נסו להגדיר את האתגרים האישיים שלכם, מה שהכי מפחיד ומלחיץ אתכם ולאחר מכן חשבו על דרכי התמודדות, שיכולות לעזור לכם להתמודד עם מצבים אלו בהפסקה או בשיעור חדש. התייעצות עם חברים ובני המשפחה יכולה לעזור מאוד!

© צילום: shutterstock
 

די לסטריאוטיפים

פתחו את הראש ואת הלב. זכרו שמה שקובע הוא לא המראה ואולי תוכלו להכיר חברים חדשים ואנשים מיוחדים, אם רק תעזו.

© צילום: shutterstock

החופש להתבטא

מצאו את הצורה הנוחה לכם ולכו על זה - שחררו בדיבור, בשירה, בהתעמלות, אן בכתיבה.  דברו עם חברים או בני משפחה קרובים על מה שאתם מרגישים לקראת החזרה לבית הספר או המעבר החדש. זה לחלקכם נשמע אולי נדוש, אבל אנחנו לפעמים שוכחים שאנחנו בני אדם בדיוק כמו החברים שלנו. אם נשתף, סביר להניח שנשמע שגם לחברים שלנו או למשפחתנו ישנם רגשות דומים. שיתוף כזה יכול להקל מאוד על הלחץ או החשש.

© צילום: fotolia

 הטיפים המובאים בכתבה באדיבות אלעד דהן, מומחה בטיפול רגשי בילדים והדרכת הורים, מנהל "רימון - מרכז מומחים לטיפול רגשי והדרכת הורים".

 

 

תגובות