בני נוער שואלים: "אני מרגישה בודדה". צילום: shutterstock. אילוסטרציה

בני נוער שואלים: "אני מרגישה בודדה"

גם לכם קשה להתמודד עם הגירושין של ההורים ואתם מרגישים לבד? גם השבוע אנשי המקצוע של "ילדים לפני הכל" בעמותת טופז כאן, בכדי לענות על כל השאלות שמטרידות אתכם

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 בדידות ומריבות

בת 13: "לאמא שלי יש חבר חדש, הכול היה טוב עד שהם הכירו. אני הייתי הכול בשבילה והיה לי טוב איתה, אבל עכשיו אני מרגישה בודדה ושאין לה זמן בשבילי.  אנחנו כל הזמן רבות ואני לא עומדת בעומס הזה - מה עושים?"

תשובה: "הקושי שאת חווה מובן לגמרי. במשך תקופה ארוכה, הייתן את ואמא יחד באותו הבית והיחד הזה חיבר ביניכן מאוד. כבר יצרתן לכן שגרה שלכן, הרגלים, מנהגים וזה לא קל ל'אבד' את זה לטובת מישהו אחר שהוא גם אדם זר בשבילך. יחד עם זאת, אמא בוודאי עסוקה בעוד דברים וכל זה יחד עם בניית זוגיות חדשה גורמים לכך שהיא פחות פנויה כפי שהייתה פנויה בעבר. זה יוצר אווירה שבה דברים משתנים ואולי את שואלת את עצמך- איך כל זה ישפיע עליי? על מערכת היחסים עם אמא שלי? עם אבא שלי? כל הרגשות האלוהם רגשות טבעיים שילדים רבים חווים אותם כשההורה שלהם מוצא בן זוג חדש. זה אומנם לפעמים מעלה חשש, שזה לוקח את המקום של אבא, אבל זה לא. המקום של אבא נשמר ומי שמגיע לא מחליף אותו. בן הזוג החדש של אמא, הוא לא אבא שלך - הוא בן הזוג של אמא. כדאי לזכור שגם להורים יש אפשרות להמשיך את החיים ולהתחיל פרק חדש. חשוב שהחיים של אמא ימשיכו והיא תהיה נאהבת בדרך זוגית. אני ממליצה לך שתדברי עם אמא על מה שאת מרגישה, חשוב שהיא תדע את זה, תעזור לך לשנות את החוויה הזאת ויחד עם השינוי הזוגי תתחילו שתיכן מסורת שלכן. תייצרנה לכן זמן שהוא רק שלכן יחד, מה שנקרא זמן איכות". 

© צילום: shutterstock

בן 15: "כשמופרדים מהאחים, איך מתמודדים עם זה? איך שומרים על הקשר שהיה לפני כן?"

תשובה: "פרידה מהאחים היא פרידה קשה ואנחנו מצטערים על כך כשזה קורה. אבל כשזה קורה, חשוב  לדאוג שאתם האחים תשמרו באופן עקבי על קשר דרך שיחות טלפון, התכתבות בוואטסאפ ואם ניתן לשמור על מפגשים שוטפים יותר מפעם בשבוע. רצוי למצוא כל דרך שהיא לשמור על הקשר. אפשר למשל, להציע שלפחות פעם בשבוע כשאח בא להישאר עם ההורה, האח השני נשאר איתו וההיפך.  חשוב לנו להדגיש שאנחנו סבורים ומציעים שאחים ימשיכו להיות יחידה חשובה ולא יכנסו בין המריבות של ההורים. אחים זה הקשר הכי ארוך בחיים, שמרו עליו".

© צילום: Fotolia

השאלות והתשובות המובאות במדור באדיבות "ילדים לפני הכל - עמותת טופז". הנכם מוזמנים לפנות אליהם לקבלת עזרה

 

 

 

תגובות