בדרך לרישיון: חמש טעויות נפוצות בטסט. צילום: Fotolia. אילוסטרציה

בדרך לרישיון: חמש טעויות נפוצות בטסט

מחכים לטסט, או נמצאים בסוף לימודי הנהיגה? בקרוב יגיע תורכם להיבחן במבחן הנהיגה המעשי. אך לפני שזה יקרה, חשוב שתכירו את חמש הטעויות הנפוצות בטסט, על מנת שגם אתם לא תעשו אותן

 הטסט הוא מאורע משמח, אך לצד זה גם מלחיץ ביותר למי שעובר אותו. לאחר כל כך הרבה שיעורים, הסברים ותזכורות - הגיע הדבר האמיתי! הפעם, אין מקום לפשל, צריך לדייק, לשים לב לפרטים הקטנים ולהיות מרוכזים ככל שניתן. באדיבות אתר סימוטסט - הכנה לטסט אונליין מהבית, אנו מביאים לכם את חמש הטעויות הנפוצות בטסט, על מנת שלא תחזרו עליהן.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

שמירה על הימין ונסיעה בכביש צר

הרבה תלמידים מפחדים שהטסטר 'ידפוק' להם ברקס, אבל האמת היא שהטסטרים לא בולמים, אלא אם מדובר במצבי חירום. הסכנה האמתית היא שהטסטר ייגע לכם בהגה והמקום שיש הכי הרבה סיכוי שזה יקרה הוא בנסיעה בכביש צר. כבישים צרים, במיוחד אם הכביש דו סטרי ויש בו רכבים חונים, יוצרים אתגר כפול. מצד אחד, מצופה מאיתנו לשמור על הימין ולא לזלוג לתוך נתיב הנסיעה הנגדי. מצד שני, צריך להיזהר ולא להתקרב יותר מדי לימין, כדי שלא נרד לשוליים או נתקרב יותר מדי לרכבים חונים. הבעיה חמורה עוד יותר משום שהטסטר יושב בצד ימין ולכן הוא תמיד 'מרגיש' קרוב יותר לרכב החונה ממה שנדמה לכם תוך כדי נסיעה. הפתרון הכי טוב הוא נסיעה במהירות שמותאמת לתנאי הדרך. האטו קצת מתחת למהירות המותרת, הראו לטסטר שאתם מסתכלים כל הזמן לצדדים ובמראות, ושיש לכם שליטה טובה ברכב. אם מגיע רכב מולכם, רצוי להאט עוד ואם צריך אפילו לעצור ולתת לרכב ממול לעבור, הראו לטסטר נהיגה מקצועית.

 

 חוסר תשומת לב לתמרורים

כשאתם מוכנים לטסט מורה הנהיגה שלכם יודע שאפשר לסמוך עליכם שתהיו עצמאיים בכביש ותגיבו לבד לפי התמרורים ותנאי הדרך. יחד עם זאת, בשיעורי הנהיגה המורים כל הזמן אומרים לאן לנסוע וגם בטסט, הטסטר יכוון אתכם. ההכוונה הזאת יוצרת אצל תלמידים הרגל בעייתי, לחכות תמיד להנחיה של המורה או הטסטר ולנהוג בצורה פחות מודעת לסביבה. לכן, אחת הטעויות הנפוצות בטסט היא שמאחר שמחכים להנחיה, לא שמים לב לתמרור. כך לדוגמה, ממשיכים נסיעה בכביש שיש בו אין כניסה, מחכים לטסטר שיגיד לנו לאן לפנות כשיש תמרור של פניה לכיוון אחד בלבד או המשך נסיעה במהירות לפני סוג הכביש ולא לפי תמרור המורה על מהירות. הדרך להימנע מהטעות הזאת היא הכנה נפשית מראש. הבינו שבטסט אתם נוהגים כאילו אתם לבד באוטו, לא לחכות לשום הנחיה מהטסטר והיו ערניים מאוד לתמרורים.

חניות

כולם מפחדים שיגידו להם לעשות חניה בטסט ובצדק. החניה היא רגע מלחיץ, שבו צריך לנהוג בצורה יוצאת דופן בהשוואה לנהיגה רגילה, ברברס או בזווית קיצונית, במרחק קרוב לרכבים מסביב והרבה פעמים תוך כדי שהתנועה מאחוריכם צריכה לעצור, וכל זה מתחת לעינו הבוחנת של הטסטר. יש דרך קלה לעבור את החניה והיא תרגול. תרגלו חניות במקביל ותרגלו גם חניות בניצב, אפילו אם זה נדיר שתהיה כזאת חניה בטסט. בקשו מהמורה שלכם לתרגל חניות שוב ושוב, וכל עוד אתם מרגישים חוסר בטחון בקשו לתרגל עוד. בסופו של דבר, חניה היא פעולה מכנית שמורכבת מרצף של פעולות ברור מראש שאפשר ללמוד ולתרגל. אחרי שמתרגלים בשיעור, החניה בטסט תהיה קלה ופשוטה.

 

© צילום: Fotolia

 

 

הסתכלות במראות

 

בימים שהטסטרים עדיין היו ממלאים דוחות מנייר ולא היה להם טאבלט, ערמות של דפי מבחן היו מסומנים בסעיף 'הסתכלות במראות'. אז נכון, הטעות הזאת בדרך קשורה למעבר נתיבים, אבל לא רק! הבוחן רוצה לראות אתכם מסתכלים במראות כשאתם בולמים, כדי לראות אם יש רכב קרוב מדי מאחוריכם, מסתכלים במראות כשאתם חונים, מסתכלים במראות כשאתם משתלבים בכביש ומסתכלים במראות אפילו סתם ככה מדי פעם בנסיעה ישר, כדי להראות לטסטר שאתם מודעים למצבכם בכביש ומתכננים נסיעה. איך נמנעים מכישלון על בסיס חוסר הסתכלות במראות? מסתכלים במראות. קדימה, התסתכלו במראה עכשיו ותגידו לעצמכם: זה פרצוף שהולך לעבור טסט.

הדגימו נהיגה סבלנית ומכבדת

רגע של כנות, הנהג הישראלי הוא לא נהג סבלני. אבל אם אתם רוצים לעבור טסט, כדאי שתראו לטסטר שאתם נוהגים בצורה סבלנית ואת המנהג הזה כדאי לאמץ גם לעתיד שלכם כנהגים. נהיגה בסבלנות אומרת לא להידחף לפני מכוניות אחרות ואפילו לוותר לרכבים שנדחפים בכוח, זכרו שאתם בטסט והם לא. שמרו מרחק, אל תיצמדו לרכבים שלפניכם ואל תלחיצו את הנהגים האחרים גם אם הם נוהגים לאט. ובאופן כלל,י הקפידו לנהוג בצורה רגועה. כך תבטיחו שגם הטסטר ירגיש יותר בטחון וגם תראו שאתם שולטים ברכב.

 

© צילום: Fotolia

 

 

תגובות