עפה על זה: טייסת בת 17 צלחה נחיתת חירום. צילום מסך מיוטיוב

עפה על זה: טייסת בת 17 צלחה נחיתת חירום

גיל 17 אולי קשור אצלנו בבגרויות ובבעיות עור פנים, אבל אצל מגי טרסקה בת ה-17, הוא קשור בטיסות ואפילו בנחיתת חירום אחת מרשימה. סיפורה של הנערה האמריקאית שגילתה בשמיים שנפל לה גלגל מהמטוס, והצליחה לצאת מזה בשלום

מי מאיתנו לא קצת לחוץ בטיסות? אפילו שטכנית, טיסות הן בטוחות יותר ממכוניות, יש משהו מלחיץ במיקום הגבוה בשמיים. אז אם זה מלחיץ להיות במטוס, אפשר רק לדמיין כמה מלחיץ זה להטיס אותו. או, כמו במקרה של מגי טרסקה בת ה-17 ממסצ'וסטס שבארה"ב, להטיס אותו ולגלות באוויר שנפל לו גלגל.  

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

בגיל 14, כשאנחנו עוד התכוננו למיצ"ב השכבתי, החלה טרסקה ללמוד טיסה. מזה שלוש שנים, שהיא טסה יחד עם המאמן שלה, ג'ון סינגלטון, וזו הייתה אמורה להיות טיסתה העצמאית הראשונה. להטיס מטוס לבד זו חוויה מלחיצה לכל הדעות, אך החוויה של טרסקה בהחלט העלתה את הלחץ כמה דרגות מעל למצופה.

עמדה במשימה בהצלחה
עמדה במשימה בהצלחה © צילום מסך מיוטיוב

דקות ספורות לאחר ההמראה, אחד משני הגלגלים הקדמיים של המטוס הזעיר נפל. למזלה של טרסקה, טייס על קרקע שדה התעופה הבחין בתקלה וקישר את מגדל הפיקוח לטייסת הצעירה. מגדל הפיקוח קישר את הנערה המפוחדת עם המדריך שלה והוא הרגיע אותה דרךמכשיר הקשר והדריך אותה בנחיתה.

גם בעזרת הדרכה, מדובר בנחיתה מסוכנת ומסובכת, שקשה לצפות מנערה בגיל תיכון לבצע. אך טרסקה לא איבדה עשתונות והצליחה לבצע את המהלך המורכב. כדי לאפשר את הנחיתה, נמל התעופה בברלי במסצ'וסטס נסגר פתאומית כדי שהמטוס הפגום יוכל לנחות ללא הסחות מסביב.

 

"צריך להאמין ביכולות של עצמך אם את רוצה להיות טייסת", אמרה טרסקה בראיון ל- The New York Times. ומה השלב הבא? טרסקה הביעה את רצונה להתגייס לחיל האוויר האמריקאי בהמשך, כפי שעשו שני הוריה ובינתיים, היא תמשיך לטוס, בתקווה שהפעם זה יקרה עם כל גלגלי המטוס במקום.

 

 

 

תגובות