אמ;לק: לינוי אשרם בת ה-19 היא סגנית אלופת העולם. צילום: עמית שיסל

אמ;לק: לינוי אשרם בת ה-19 היא סגנית אלופת העולם

עוד לא התאוששתם מארוחת ראש השנה? לא הספקת להתעדכן בחדשות? מהאירוויזיון ועד התעמלות אומנותית, הרי לכם סיכום חדשות השבוע

מאליפות ארה"ב בטניס ועד אליפות העולם בהתעמלות אומנותית, השבוע הזה בהחלט היה עמוס באירועים. אם לא התעדכנתם, אל דאגה. במיוחד בשבילכם הכנו גם השבוע סיכום של האירועים החשובים בשבוע, כדי שתישארו מעודכנים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ראשון

שר התיירות לשעבר השתחרר מהכלא

סטס מיסז'ניקוב, שר התיירות וחבר הכנסת לשעבר מטעם ישראל ביתנו, השתחרר מכלא חרמון, לאחר שריצה תשעה מתוך 15 חודשי המאסר שנגזרו עליו בגין עבירה של מרמה והפרת אמונים.

 

סטס מיסז'ניקוב
סטס מיסז'ניקוב © צילום: מוטי קמחי

שני

זכייה באליפות הטניס של ארה"ב בפעם השלישית

נובאק ג'וקוביץ', שחקן טניס מסרביה, זכה באליפות ארצות הברית הפתוחה, והוכתר בפעם ה- 3 בקריירה שלו כאלוף ארה"ב בטניס. מדובר בתואר הגראנד סלאם ה- 14 בו הוא זוכה, וכך מתמקם במקום ה-3  בהיסטוריה מבחינת כמות תארי הגראנד סלאם לצידו של אלוף מיתולוגי אחר - פיט סמפראס.

סגירת נציגות אש"ף בוושינגטון

מחלקת המדינה בוושינגטון הודיעה על סגירת נציגות הארגון לשחרור פלסטין (אש"ף) בבירת ארה"ב, וושינגטון. זאת כתוצאה מהתנגדות הפלסטינים לבוא ולנהל משא ומתן עם מדינת ישראל, וגם בשל ניסיונם לגרום לבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג לפתוח בהליכים נגד ישראל.

שלישי

לינוי אשרם זכתה במדליית כסף באליפות העולם בהתעמלות אמנותית

לינוי אשרם, המתעמלת הבכירה של ישראל, זכתה במדליית הכסף בתרגיל החישוק באליפות העולם הנערכת בבולגריה, אחרי שצברה 20 נקודות בדיוק בגמר. אשרם סיימה במקום השני, ומדובר בהישג הטוב ביותר אי פעם של מתעמלת ישראלית; בשנת 2011 נטע ריבקין זכתה במדליית ארד לאחר שסיימה במקום השלישי בתרגיל החישוק, ובשנה שעברה אשרם זכתה בארד בקרב רב ובתרגיל הסרט.

רביעי

נערים דקרו את חברם במברג

שני קטינים בני 15 ו- 16 מיפו, נעצרו על ידי המשטרה בחשד שהתעללו פיזית בחברם ללימודים, נער בן 15 גם כן, עד למצב של דקירת פלג גופו העליון באמצעות מברג. הנער הובהל לבית החולים ולאחר חקירה מאומצת, שניהלו חוקרי מחלק הנוער של משטרת יפו, עלה כי החשודים שדקרו את הנער היו בני גילו שלמדו איתו באותו בית הספר. שני הקטינים הובאו לחקירה, שבסיומה נכלאו ומעצרם הוארך. המשטרה צפויה לבקש שוב להאריך את מעצרם בבית המשפט לנוער.

© צילום: shutterstock. אילוסטרציה

חמישי

אירוויזיון 2019 ייערך בתל אביב

לאחר תחרות צמודה בין תל אביב לירושלים, התקבלה החלטה רשמית - האירוויזיון ייערך בתל אביב. ההודעה פורסמה על ידי תאגיד השידור הישראלי ועל ידי איגוד השידור האירופאי EBU. חצאי הגמר ייערכו ב-14 וב-16 במאי, והגמר עצמו ייערך ב-18 במאי בביתן 2 בגני התערוכה. מכירת הכרטיסים תחל בדצמבר ובינתיים התחזיות הן לכ-20,000 תיירים שיבואו בשביל האירוויזיון. חולדאי, ראש עיריית תל אביב, בירך על הבחירה.

© צילום מסך מיוטיוב

 שישי

גאווה ישראלית: מדליית כסף ללינוי אשרם

המתעמלת הישראלית בת ה-19 לא מפסיקה להדהים. אחרי שבוע של ארד בתרגיל הסרט וכסף בתרגיל החישוק, זכצה אשרן במדליית כסף בתחרות הקרב רב, הכוללת את כל המכשירים ובכך הפכה לסגנית אלופת העולם. תחרות הקרב רב היא החשובה ביותר, משום שהיא זו שנערכת באולימפיאדה. אשרם, שהגיעה למקום המכובד בציון של 79.700 נקודות, הצהירה על כוונתה להופיע באולימפיאדה הבאה שתיערך בטוקיו. למקום הראשון הגיעה המתעמלת הרוסיה דינה אברינה. המתעמלת הישראלית הנוספת, ניקול זליקמן בת ה-17, הגיעה למקום ה-11 בתחרות.

חיילי צה"ל איתרו מטען בגבול רצועת עזה

חיילי צה"ל איתרו מטען שהונח במטרה לפגוע בכוחות על גבול רצועת עזה. זהו המטען השלישי אשר אותר ונוטרל השבוע בגדר הביטחון בגבול רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי אין נפגעים ולא נגרם נזק.

מטען מאולתר הושלך לעבר חיילים בדרום הרצועה

מחבלים השליכו מטען צינור לעבר לוחמי צה"ל בסמוך לגדר המערכת בדרום רצועת עזה, וזאת לאחר שזחלו לאורכו. הלוחמים הגיבו בירי לעבר החשודים, ומדובר צה"ל נמסר כי לא היו נפגעים באירוע.

 

 

 

תגובות