לפני החזרה לשגרה: המשפטים שכולנו אומרים בחגים. צילום: shutterstock

לפני החזרה לשגרה: המשפטים שכולנו אומרים בחגים

מי מאיתנו לא אוהב תקופת החגים, שמסדרת לנו הרבה זמן חופשי על חשבון הלימודים. אז רגע לפני שהיא מגיעה לסיומה ומתחלפת בבחינות, אספנו לכם את חמשת המשפטים שכולנו אומרים בתקופה הזו

אחרי שאכלנו תפוח בדבש, צמנו ביום כיפור וישבנו עם חברים בסוכה, תקופת החגים כמעט מגיעה לסיומה. בין אם אתם מחכים בקוצר רוח לחזור לשגרה ובין אם אתם מאלו שמעדיפים להישאר בסוכה לתמיד, הרי לכם המשפטים שחזרנו עליהם הכי הרבה פעמים במהלך התקופה המאתגרת הזאת.

 "השמנתי איזה 20 קילו בחג"

מי מאיתנו לא משמין בחגים? ריבוי הארוחות המורכבות בעיקר ממאכלים עתירי פחמימות, סוכר ושמן, גורמים למשקל להיות קצת גדול יותר מהרגיל. אחרי כמעט כל ארוחת חג, הרגשנו שאכלנו כאילו מינימום זוהי ארוחתנו האחרונה ושהכפתור שבמכנס מאיים לפקוע מרוב צפיפות. למרות העלייה הלא רצויה במשקל, אנחנו חייבים להודות שהיה שווה את זה.
 
זו רק תחושה
זו רק תחושה © צילום: Shutterstock

"מה אני אלבש בסוכות, אין לי בגדים"

החגים מספקים לנו הרבה הזדמנויות להתלבש ולהפציץ הופעה, לבית הכנסת או לארוחה משפחתית, אבל מה לעשות שאחרי מספר ארועים נדמה לנו שלבשנו כבר כל בגד שקיים בארון? הרי את מגוון הבגדים החגיגים והאאוטפיטים המהממים שהכנו מבעוד מועד לערב החג, הספקנו ללבוש בכמה ויציאות שונות. הסוד הוא לשלב פריטים שבחיים לא הייתם חושבים שתלבשו. מי אמר שלקחת חולצה לבנה מכופתרת מהארון של אחד האחים זה כזה אסון אופנתי נורא? 
 
© צילום: fotolia

 "מישהו יודע מתי חול המועד? מתי ערב החג? איך הדברים האלה עובדים?" 

זהו המשפט שיצא מפיהם של רוב המבולבלים למיניהם, שימים ותאריכים, איך לומר בעדינות, זה לא הצד החזק שלהם. לתקופת החגים יש לוח זמנים משל עצמה, ורובנו מתקשים להתרגל לשגרה הזמנית החדשה. אל דאגה, עוד מעט נחזור לשגרה הרגילה ובטח תתגעגעו לחוסר הידיעה המבורך הזה. 

 

אז מתי חול המועד?
אז מתי חול המועד? © צילום: Shutterstock

 "השנה אהיה אדם טוב יותר ונחמד לאנשים שסביבי"

שגרת החגים וראש השנה בפרט מעניקים לנו זמן לערוך חשבון נפש אישי, ביננו לבין עצמנו. להרהר מה עשינו טוב השנה ואיפה עוד יש מקום לשיפור, במה אנחנו רוצים להשתנות עד השנה הבאה וממי צריך לבקש סליחה. זה הזמן בו כל אדם משתדל להחליט החלטות לשנה הבאה, לסמן מטרות ולבדוק האם הגיע ליעדים שהציב לעצמו בחלוף השנה הקודמת.

© shutterstock

"אני מת לחזור ללימודים/ אמן שהחגים ימשכו לנצח"

העולם מתחלק לשני סוגים של אנשים: אנשים שאוהבים חגים, על כל המשפחתיות שבהם והאוכל המוגזם, לצד אנשים שרק סופרים את הדקות עד החזרה המיוחלת לבית הספר ולשגרת הלימודים. אז איזה סוג אתם?

לימודים, מישהו?
לימודים, מישהו? © צילום: Fotolia

 "למה המורים נותנים עבודות לחג?"

בין אם אתם ברי מזל והמורים שלכם החליטו להיות נחמדים ולא להעמיס עליכם בעבודות לחופשת החג, ובין אם אתם ימים תחת עבודה מסובכת במתמטיקה או פרויקט משעמם אחר, כולנו מסכימים שהחגים הם הזמן הכי לא כיף לנסות ללמוד בו. הבית מלא בני משפחה רעשניים שלא ראיתם אף פעם, אמא לחוצה להספיק לנקות כל גרגיר אבק והאחים הקטנים רק רוצים לשחק אתכם 24/7, לא בדיוק סביבת לימודים רגועה ונעימה.
 
 



תגובות