בני נוער שואלים: "אמא שלי עזבה את הבית ואותנו". צילום: shutterstock. אילוסטרציה

בני נוער שואלים: "אמא שלי עזבה את הבית ואותנו"

גם לכם קשה להתמודד עם הגירושין של ההורים ואתם מרגישים לבד? גם השבוע אנשי המקצוע של "ילדים לפני הכל" בעמותת טופז כאן, בכדי לענות על כל השאלות שמטרידות אתכם

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מעוניינת לגור עם אבא

בת 14 שואלת: "אם אני לא אוהבת את בעלה של אמא שלי, אני יכולה לעבור לגור עם אבא שלי?"

תשובה: "זה עניין שאת צריכה להסדיר בינך בין אמך ובין אביך. אם שניהם יסכימו לכך, אין סיבה שלא. אבל, אני מציעה שתתני לבעלה של אימך הזדמנות. תני לו זמן לפני שאת מחליטה סופית שאת לא אוהבת אותו. וודאי שזה לא נובע מכך שאת חוששת שהוא ינסה להחליף את מקומו של אבא שלך, או עצם העובדה שהוא פשוט לא אבא שלך. אם אחרי שתכירי אותו ותגורי איתו תחת קורת גג אחת למשך תקופה, בכל זאת תמשיכי להרגיש כך - דברי עם אמך ואביך על האפשרות לעבור לגור עם אביך. חשוב שתדברי עם אמך על כך ברוגע, ללא כעס ומבלי להעליב את בן זוגה, אותו היא וודאי אוהבת ובטח מבלי לכנות אותו בשמות. זה לגמרי יצור מתח מיותר ו'יפוצץ' את השיחה. נסי לומר לה דברים מסוימים שבעלה עושה או לא עושה שמפריעים לך, זה יכול לעזור לך, לה ולבן הזוג שלה להסתדר טוב יותר".

אילוסטרציה
אילוסטרציה © צילום: Fotolia

ילדות בלי אמא

בת 10 שואלת: "אמא שלי עזבה את הבית ואותנו. לא רק את אבא שלי, אלא את כל המשפחה. היא אמרה שהיא לא רוצה להיות אמא יותר. היא לא נפגשת איתנו  ולא מתקשרת לעיתים קרובות. זה לא רק גירושין, היא ממש עזבה אותנו, למה? אני והאחים שלי לא עשינו דברים שהם מעבר למה שילדים בגילנו עושים, אנחנו לא מתפרעים. אני לא מבינה מה עשינו לא בסדר ואני לא יודעת איך לגרום לאמא לחזור. למרות שזה פגע בי מאוד אני עדיין אוהבת אותה".

תשובה: "ליבי איתך, אני בטוחה שהיא עדיין אוהבת אותך. למרות זאת, אולי היא לא בנויה להורות. לא כולם מתאימים להיות הורים. הורות זו עבודה קשה. דורשת סבלנות, אחריות וזה לא משהו שכל אדם ניחן בה באופן אוטומטי או נהנה ממנה.  הדבר הכי חשוב שכדאי שתדעי הוא שלעובדה שהיא עזבה אין שום קשר אלייך ולמשהו שאת או האחים שלך עשיתם. הבעיה היא עם אמך וזה לא משהו שאת יכולה 'לתק'. אולי אחרי שהיא קצת תהיה עם עצמה ותירגע מהלחץ להיות אמא, היא תתגעגע אלייך ואל האחים שלך ותבקר קצת יותר ואולי לא. בינתיים זכרי את שלושת הדברים האלו: אמא שלך עדיין אוהבת אותך - היא רק לא יכולה להתמודד עם ההורות, זה לא בגלל שום דבר שאת או האחים שלך עשיתם ואת ברת מזל שעדיין יש לך את אביך שדואג לך, ומטפל בך ובאחים שלך".

אילוסטרציה
אילוסטרציה © צילום: sutterstock

 השאלות והתשובות המובאות במדור באדיבות "ילדים לפני הכל - עמותת טופז". הנכם מוזמנים לפנות אליהם לקבלת עזרה

 
תגובות