בת 15: "אני לא חושבת שאני צריכה לעשות בגרות". צילום: shutterstock

בת 15: "אני לא חושבת שאני צריכה לעשות בגרות"

במהלך תקופת הלימודים, לא מעט בני נוער חושבים על אופציה אחרת. אולי לא משתלם להם להמשיך ללמוד עד כיתה י"ב? אולי תעודת הבגרות בכלל לא הכרחית? והאם הם יכולים להסתדר ולהצליח גם בלעדיה?

במהלך 12 שנות הלימוד שלנו, אנחנו עוברים לא מעט עליות ומורדות, שיעורים, בחינות, טיולים והפסקות. בין כל אלו, אנחנו לפעמים מרגשים שאי אפשר יותר, מעין מעוקה כזאת שלא משחררת. אך מה ניתן לעשות כדי להתחיל מחדש? 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מחשבות אלו, עוררו שאלה אצל נערה בת 15, שבחרה לפנות לגולשי "AskPeople". הנערה משתפת כי בכיתה קשה לה להבין את החומר והיא מרגישה שבית הספר הוא בזבוז זמן. "כל השעות מבוזבזות ואני לומדת כל כך הרבה דברים לבד, למה אני צריכה אותם. אפילו למבחנים אני לומדת לבד, כי אני לא מבינה כלום בכיתה. אז למה להכריח אותי להיות שם עשרות שעות בשבוע", היא כתבה.

d78f32fc11c1e
"למה להכריח אותי להיות שם עשרות שעות בשבוע?"© צילום מסך

 בנווסף, הנערה מספרת כי מנקודת מבטה היא יכולה להסתדר גם ללא בגרות. "אני ממש לא חושבת שאני צריכה בגרות ואם אני באמת חייבת בגרות - אני לא יכולה לעשות אותה לבד?".

לאחר זמן קצר, הגיבה אחת מגולשות האתר: "יש בארץ דבר שנקרא חוק חינוך חובה ואת חייבת להיות במסגרת לימודית מטעם משרד החינוך. תעודת בגרות היא חובה כמעט בכל אוניברסיטה (לפעמים פסיכומטרי גבוה מספיק) ורק ככה תוכלי לעבוד בעבודה שמרוויחים בה כסף טוב. אני אישית לומדת הרבה יותר כישורים לחיים כשאני בחופש עובדת או מטיילת ולומדת דברים חדשים".

אנחנו כאן כדי להזכיר לכם שאולי כרגע בית הספר לא תמיד מרגיש לכם חשוב, אבל ברגע שתגדלו תבינו שהעתיד שלכם מתחיל מבית הספר.

 

 

 



תגובות