עושה היסטוריה: רק בן 18 וכבר הקיף את העולם. צילום מסך מהאינסטגרם

עושה היסטוריה: רק בן 18 וכבר הקיף את העולם

חולמים לעוף מסביב לעולם? מייסון אנדרוז מלואיזיאנה, ארצות הברית, היה די קרוב לזה. במשך כחודשיים וחצי אנדרוז בן ה-18 הקיף את העולם במטוס וכנראה יהפוך לאדם הצעיר ביותר לעשות זאת אי פעם

להקיף את העולם זה לא דבר פשוט ובטח שלא במטוס כשאתה בעצמך מטיס אותו. בשבת האחרונה נחת בארצות הברית הנער מייסון אנדרוז, שאם כל הטפסים שלו יאושרו כנכונים, יוכרז כאדם הצעיר ביותר בעולם שהקיף את כדור הארץ בטיסה, הישג לא קטן להספיק לפני גיל 19. כל הפרטים על סיפורו של הנער הטייס הצעיר, שנקלע לסערות חול, ראה הוריקנים מתקרבים אליו ואפילו תרם לבני נוער בעלי מוגבלויות בדרך.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מייסון אנדרוז, בן 18 לומד בבית הספר לטייסות מקצועית בלואיזיאנה, ארצות הברית. את התשוקה שלו לטיסה הוא החליט לקחת שלב אחד קדימה ולהקיף את העולם. כמובן, במסע כזה מבוצעות עצירות רבות, אבל הוא נחשב למסע קשה ושאפתני במיוחד. את המסע קיווה אנדרוז להספיק תוך 40 ימים, סכום ימים שכמעט הוכפל בסוף ל-76.

בסך הכול טס הטייס הצעיר 180 שעות תוך 76 ימים. כלומר, בממוצע כשעתיים וחצי שעות בכל יום. זה אולי לא נשמע כל כך הרבה, אבל הממוצע נוצר בעיקר משום שנתקע בפיליפינים במשך 20 יום ללאיכולת לטוס. אבל גם ככה, לנהוג שעתיים וחצי בכל יום זה מתיש, לא? אז חשבו כמה מתיש יכול להיות להטיס מטוס בשמיים במשך שעתיים וחצי. 

לאורך המסע, ראה אנדרוז מקומות מרתקים, צפה בנופים יפייפיים וחווה גם כמה חוויות מלחיצות. בערב הסעודית הוא טס 10 וחצי  שעות בתוך סופת חול גדולה ובפיליפינים הוא נאלץ להישאר 20 ימים בלי יכולת לטוס בגלל סופות הטייפון (הוריקנים) הגדולות. הסופות הגדולות גרמו לו לבעיות נוספות, כאשר בגלל הראות הנמוכה בעת סופה המטוס שלו נכנס לשטח האווירי של טיוואן. מטוס השגחה טיוואני החל לעקוב אחריו בעקבות הכניסה, אבל הוא הצליח לחזור במהירות למסלול ולנחות ביפן. 

הרגע המרגש ביותר בשבילו, הוא סיפר, היה לנחות בפריז. זו הייתה התחנה הראשונה שלו לאחר חציית האוקיינוס האטלנטי שמפריד בין ארצות הברית לאירופה. הוא הגיע לפריז בלילה וראה את מגדל האייפל זוהר באופק. "באותו הרגע חשבתי - אני טסתי את כל האוקיינוס האטלנטי!", סיפר לתקשורת האמריקאית.

בבית הספר לטייסות מקצועית בו הוא לומד, חגגו את חזרתו והבטיחו לעזור לו להשלים את הלימודים בעזרת שיעורים פרטיים. אנדרוז השלים את חלקם בקורסים אינטרנטיים לאורך המסע, אך עדיין יש לו עוד חומר להשלים. בנוסף, הוא זכה במלגה ללימודי טייסות. לקראת הטיסה, הצליח לגייס כסף כדי לממן אותה ועל מנת לתרום לארגון המקים מחנות קיץ לילדים בעלי מוגבלויות או מחלות, מחנה קיץ שבו הוא התנדב בשנים האחרונות. אנדרוז גייס 30,000 דולר בשביל המחנות האלה והוכיח שאפשר לשבור שיאי עולם ולעשות טוב בו זמנית. 

 בתום המסע אנדרוז היה בן 18 ו-163 ימים - צעיר ב-71 יום מהאדם הצעיר ביותר שטס מסביב לעולם עד כה. את הטפסים הגיש לוועדת השיאים של גינס ולפדרציה הבינלאומית לאווירנאוטיקה, שמנהלת שיאי תעופה בינלאומיים. אלא אם כן תתגלה בעיה באמינות הטפסים, אנדרוז אמור לקבל את התואר הרשמי בקרוב ולהפוך לטייס הצעיר ביותר שהקיף את כדור הארץ. ומה בהמשך? כרגע אנדרוז חוזר ללימודים ולשגרה, אך אומר כי הוא מתכוון לשבור שיאי תעופה נוספים בעתיד. 

תגובות