למי קראתם צהוב? הטיפוסים שיש בכל תנועת נוער. צילום: shutterstock

למי קראתם צהוב? הטיפוסים שיש בכל תנועת נוער

אין אחד שלא הסתכל על המש"צים והצופים, וקצת קינא בגיבוש שיש שם, באחוות האחים ובתחושה שכולם כמו משפחה אחת גדולה המורכבת ממגוון טיפוסים. מזה שמעלה את המורל עד ל"אבא" של כולם - אלו הטיפוסים שיש גם בתנועת הנוער שלכם

בתנועות הנוער ישנם טיולים, פעולות, מורלים וימי כיף, אבל יותר מכל - מה שהופך את תנועת הנוער למי שהיא הם לא אחרים מאשר האנשים הנמצאים בה, אלו שמכניסים אליה אווירה אחרת וגורמים לכל מי שפעיל בה להרגיש חלק ממשפחה שנייה וגדולה. הרי לכם חמשת הטיפוסים שבלתי אפשרי לפספס.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"הצהוב"

כולנו מכירים את החבר הזה שהוא "צהוב" - מתנדב לכל דבר, מגיע לכל טיול, יוזם ונותן מעצמו. התנועה בשבילו היא כל החיים ואין מצב שתוכלו לפספס שהוא חלק ממנה. כחלק מהתנועה, הוא דואג להעביר לחניכים שלו את ערכי התנועה וכמובן שהתנועה כבר יותר ממשפחה בשבילו.

אני מתנדב!
אני מתנדב! © צילום: shutterstock

"האבא"

בכל אשכול, שבט או קן יש את ה"אבא", שדואג לכולם ומזכיר לכולם שאתם משפחה. במשפחה כמו במשפחה, רבים ומתווכחים, אבל בסוף גם אם לא כולם מסכימים וחושבים אותו הדבר - משלימים, אוהבים ומגובשים באופן שקשה לתאר במילים.

היוזם

תמיד תמצאו בתנועה גם את החבר שיוזם, דואג לכל הפעולות, חושב על רעיונות חדשים לגבי כל מפגש וודואג לעך שהוכל יתקיים כשורה. אנחנו חייבים להודות שהחבר היוזם שלנו עושה לנו את כל התנועה! מה היינו עושים בלעדיו? 

צופים
צופים © fotolia

האחראי

כמובן שיש את האחראי שדואג להכול - לטיולים, לאוכל, אוסף את הכספים, מארגן ישיבות צוות עם הצוותים ובודק שכולם מאורגנים, ייודעים מה הם הולכים להעביר בפעולה וכמובן מכירים את המסלול כמו שצריך. אין ספק שכל תנועת נוער חייבת אותו.

זה שמעלה את המורל 

בכל תנועת נוער יש גם את המדריך שצועק מורלים כאילו אין מחר ומעודד את כולם להצטרף אליו. גם אם אתם קצת חסרי ביטחון, הוא יבוא ויעודד אתכם, או בין אם אתם מרגישים שהתוכן של הפעולה לא הלך משהו, הוא יבוא וירים אתכם למעלה כמו שצריך!

 
 

 

 

 

 

 

 

תגובות