אמ;לק: השריפה שנגרמה על ידי בני 11. צילום: אילוסטרציה. fotolia

אמ;לק: השריפה שנגרמה על ידי בני 11

עמוסים בשגרה? צופים בליגת האומות? לא הספקתם להתעדכן בחדשות? במיוחד בשבילכם, סיכמנו את חדשות השבוע המרכזיות כדי שתישארו הכי מעודכנים שיש

לא הספקתם להתעדכן? תוהים מה קרה בברקן ומה כל הסיפור עם צחי הלוי ולוסי אהריש? במיוחד בשבילכם, ריכזנו את האירועים המרכזיים בשבוע. מטרגדיות כמו הפיגוע בברקן והרצח בצומת תפוח, דרך כדורגל, פוליטיקה, רכילות ועד אפילו קצת כלכלה. הרי לכם כל מה שצריך לדעת על השבוע האחרון, כדי שאף פעם לא תהיו מחוץ לעניינים. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ראשון

בני 11 גרמו לשריפה בחדרה מהצתת קרטונים

שריפה פרצה במרכז המסחרי "מיקס" שבחדרה (ביום ו' שעבר), ובעקבותיה נסגר המבנה בשל סכנת קריסה. לפי חשדות המשטרה, שני ילדים בני 11 הציתו קרטונים שהיו בסביבה וגרמו לדליקה. המשטרה גבתה עדות משני הילדים, ולאחר מכן שחררה אותם לביתם.

הפיגוע בברקן

קים לבנגרונד-יחזקאל, בת 29 מראש העין, אם לפעוט כבן שנתיים וזיו חג'בי, בן 35 מראשון לציון, אב לשלושה, נרצחו בפיגוע ירי באזור התעשייה ברקן, הסמוך לעיר אריאל שבשומרון. אישה נוספת נפגעה באופן בינוני. היורה הוא פלסטיני בן 23 מהכפר שוויכה ליד טול כרם, שעבד במפעל "אלון" הנמצא בברקן. הוא הגיע אל המפעל, עלה לקומת המשרדים ופתח באש מרובה אוטומטי לעבר עובדים שהיו במקום. הנרצחת נמצאה כפותה באזיקונים. מצלמות האבטחה במפעל תיעדו את בריחתו של המחבל מהזירה כשהרובה בידו. המחבל נמלט וכוחות צה"ל והמשטרה מנהלים אחריו מרדף.

שני 

פורסמו תמונות של שבט ילידי בברזיל

מגזין נשיונאל ג'אוגרפיק ביקר בשבט "אווה" בברזיל, שנמצא בסכנת ההכחדה הגדולה ביותר בעולם. שבט ה"אווה" כולל 600 אנשים בלבד, המתקיימים אך ורק על מה שיש ליער להציע. לחלקם אין שום קשר עם העולם החיצון, והם מנהלים את חייו עמוק ביערות האמזונס, בשמורת טבע במרניאו. השבט שקיים כבר מאות שנים לא ממש שינה מאז את אורחות חייו או שיטות הפעולה וההישרדות. בני השבט מתנהלים כציידים-לקטים ועדיין משתמשים בחץ וקשת על מנת לצוד בעלי חיים ומלקטים דבש ואגוזים ביער. 

שלישי

האסון בביתר עלית

צבי גינזבורג, תינוק בן שנתיים ואחותו אפרת בת הארבע נהרגו בדליקה שפרצה בדירתם בביתר עילית. 12 דיירים נוספים נפגעו באורח קל-בינוני. מהחקירה, שנפתחה לאחר האסון, עולה כי מנורה שנפלה היא שגרמה ככל הנראה להתקלחות. ההורים נסעו לאירוע משפחתי בירושלים וחמשת ילדיהם נותרו בבית. בחדר אחד ישנו שלוש אחיות בנות 11, תשע ושש, ובחדר נוסף ישנו צבי ואפרת הקטנים. השניים הובאו למנוחות ביום רביעי ומאות ליוו אותם בדרכם האחרונה.

פלסטינית החרימה שחיינית ישראלית באולימפיאדת הנוער

מירה אבושמאללה, שחיינית פלסטינית, לא התייצבה במסלול שלה בעת הזינוק למקצה המוקדמות ב- 100 מ' חזה לנשים במסגרת אולימפיאדת הנוער בבואנוס איירס, בשל העובדה שלצידה התחרתה לאה פולונסקי, שחיינית ישראלית. פולונסקי סיימה במקום השני במקצה בתוצאה 1:12.69 דקות והגיעה למקום ה- 33 הכללי, אך לא הצליחה לעלות לחצי הגמר.

נגיד בנק ישראל החדש - פרופסור אמיר ירון

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון, הכריזו כי נגיד בנק ישראל הבא הוא פרופ' אמיר ירון, בן 54 אשר נולד בישראל אך בעל אזרחות ישראלית-אמריקאית ומתגורר ב-20 השנה האחרונות בארה"ב. תחומי המחקר שלו הם תמחור נכסים, אסטרטגיות סיכון-תשואה, השקעות, מקרו פיננסים ומקרו כלכלה.

רביעי

לוסי אהריש וצחי הלוי התחתנו

לוסי אהריש (37) התחתנה במפתיע עם צחי הלוי (43) אחרי שהסתירו את הרומן ומערכת היחסים ביניהם במשך ארבע שנים. אהריש היא עיתונאית, שחקנית ומגישת טלוויזיה ערבייה-ישראלית, אשר גדלה בדימונה להורים מוסלמים. הלוי הוא שחקן קולנוע וטלוויזיה וזמר ישראלי, הידוע בעיקר בשל תפקידו בסדרה "פאודה".  הזוגיות בין השניים נשמרה בסודיות כמעט מוחלטת, וזאת לאור בקשת בני הזוג להימנע מפרסום בשל הפחד מתגובת המשפחות והציבור.

 

אורן חזן מגיב לחתונת לוסי אהריש וצחי הלוי

חבר הכנסת אורן חזן, פרסם ציוץ בו תקף את בני הזוג לוסי אהריש וצחי הלוי על חתונתם, בשל העובדה שאהריש היא ערביה-מוסלמית ואילו הלוי יהודי. כך כתב בציוצו: "לא מאשים את לוסי אהריש שפיתתה נפש יהודי במטרה לפגוע במדינתינו ולמנוע מעוד צאצאים יהודים להמשיך את השושלת היהודית, להפך היא מוזמנת להתגייר. כן מאשים את צחי המתאסלמלוי שלקח את פאודה צעד אחד רחוק מדי - אחי צא מהסרט. לוסי זה לא אישי, אבל דעי, צחי אחי ועם ישראל עמי, די להתבוללות!".

אורן חזן קיבל תגובות רבות על ציוצו, מתומכים וממתנגדים גם יחד. השר אריה דרעי תמך בו וקרא לאהריש להתגייר. אנשי ציבור, תקשורות ופוליטיקאים רבים, כולל ממפלגת הליכוד, יצאו נגד התבטאותו של חה"כ חזן והאשימו אותו בגזענות.

חמישי

ישראל ניצחה את סקוטלנד

במשחק ליגת האומות, שהתקיים בשידור חי בשעות הערב, גברה נבחרת ישראל על סקוטלנד בתוצאה 1:2 והביאה את הניצחון אחרי לא מעט זמן.

 

שישי 

בלוני תבערה נוטרלו בראשון לציון ובבית ספר יסודי באשכול

בלון תבערה, שנמצא בראשון לציון, נוטרל ללא נפגעים ונזק. חבלן משטרה הוזעק למקום בו אותר הבלון על מעקה בטיחות. על הבלון היה כיתוב בערבית, אך לא ברור מהיכן הופרח. מדובר בבלון החמישי שנחת השבוע באזור השפלה. מלבדו, נחת בלון תבערה בחצר של בית ספר יסודי במועצה האזורית אשכול טרם תחילת הלימודים והוא טופל על ידי איש ביטחון מקומי לפני הגעת התלמידים לבית הספר, לאחר שאותר על ידי אם הבית. 

לוסי אהריש מגיבה לראשונה לגבי חתונתה לצחי הלוי 

לאחר הסערה התקשורתית סביב חתונתה, גילוי הזוגיות שנשמרה בסוד ותגובתויהם החריפות של חה"כ אורן חזן והשר אריה דרעי, לוסי אהריש דיברה לראשונה על חתונתה. אשת התקשורת העלתה לפייסבוק תמונה מחתונתה והודתה לחברי הזוג, למשפחותיהם, ולאנשי התקשורת שלא חשפו את זוגיותם לאורך ארבע השנים האחרונות. היא לא התייחסה לדברי חזן ודרעי ותיארה את יום חתונה כי"יום עטוף בקסם ותחושה עילאית של אושר ששום דבר לא העיב עליו".

שבת 

סופת ההוריקן בפלורידה

 

סופת ההוריקן "מייקל" בפלורידה, הובילה לנזק עצום שקשה לתאר במילים. מיין ההרוגים כתוצאה מהסופה ממשיך לעלות ועומד כבר על כ-18 וצפוי להמשיך לטפס. כמות הנעדרים מעוררת דאגה אף היא ומונה כרגע כ-2,100 בני אדם. המתנדבים בארגון החילוץ וההצלה "CrowdSource Rescue" פועלים לאיתורם/

 

 

 

תגובות