בשלישי הקרוב: בני הנוער לובשים שחור למען הדרום. צילום: Fotolia

בשלישי הקרוב: בני הנוער לובשים שחור למען הדרום

לאורך התקופה האחרונה, סובלים התושבים בדרום מנפילת טילים ובלוני תבערה המטילים אימה וחרדה. קמפיין של מועצת התלמידים והנוער הארצית, שם לו למטרה להיאבק בתופעה הקשה ולעורר תהודה לאומית והזדהות בדרך מקורית. איך תוכלו לקחת בו חלק? כל הפרטים

ירי טילים מאיימים, עפיפוני תבערה הרסניים, הפגנות על הגדר ומה לא. לאחר חודשים רבים תחת האיומים המפחידים האלו, הם כבר הפכו לחלק מהשגרה השוטפת ביישובי עוטף עזה. למרבה הצער, התושבים חיים בפחד ובחרדה בלתי פוסקים מהאעזקה הבאה, מוכנים לנוס על נפשם ולרוץ למקלטים בכל פעם מחדש. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

המציאות המורכבת הזאת אינה פוסחת גם על אלפי הילדים ובני הנוער המתגוררים באזור הדרום ועוטף עזה בפרט, אשר מתקשים להתמודד עם המצב המלחיץ והנדידה התמידית בין מקלט אחד למשנהו. לנגד עינינו הנדהמות, אזור הדרום היפהפה, שאופיין בעיקר בפריחת פרחים אדומים מרשימים, הופך אט אט לדרום שחור, עיי חורבות מלא פיח ועשן.

© צילום: Fotolia
 
לנוכח המצב המטריד, למועצת התלמידים והנוער הארצית נמאס לשתוק, וזו החליטה להרים קמפיין תמיכה והזדהות שמטרתו להעלות את המודעות להתרחשויות האלימות בדרום. הקמפיין קורא לבני נוער מכל רחבי הארץ להפסיק לשבת בחיבוק ידיים למראה כאבם של אחיהם בדרום ולעשות מעשה להגברת מודעות הציבור שיוביל לפתרון הבעיה. "זה התחיל מצורך השטח; ראינו הרבה בני נוער שמתמודדים עם מצבים שלא נתפסים על הדעת. 
כאשר דיברנו על כך במליאה הארצית, הגענו למסקנה שצריך לפעול על מנת להעלות את המודעות למצב הקיים, להראות חוזק חברתי ולחזק את התמיכה שלנו מרחבי הארץ בתלמידי הדרום", מספרת לפרוגי ליאל מלכביץ', יושבת ראש מועצת התלמידים הארצית. 
 
הרעיון המעשי בקמפיין הוא ללבוש לבית הספר ביום שלישי הקרוב, ה-6 בנובמבר, חולצות שחורות המסמלות את הדרום האדום שנהפך לשחור. בנוסף ללבישת החולצות, קוראת המועצה להכין שלטים עליהם כתוב #דרום_שחור, להצטלם לבושים בחולצות השחורות ועם השלטים בעלי הכיתוב ולפרסם ברשתות החברתיות השונות לאות הזדהות עם תושבי הדרום.

כל הפרטים על הקמפיין

 

 מלכביץ' קוראת גם לכם לקחת חלק בקמפיין: "תושבי עוטף עזה חווים מציאות שלא ניתנת לדמיון. בלית ברירה, הדבר הראשון שילד לומד הוא מהי הדרך המהירה ביותר למקלט. אנו קוראים לכם, תושבי ישראל, ילדים, בני נוער ומבוגרים, להיענות לאתגר שלנו ובתוך כך לתמוך בתושבי הדרום. ביום שלישי הקרוב כולנו לובשים חולצה שחורה, מצטלמים ומתייגים #דרום_שחור. זכרו תמיד כי כוחנו באחדותנו".

 

תגובות