אנחנו כבר אימצנו: התחביבים שכדאי לכם לרכוש. צילום: fotolia

אנחנו כבר אימצנו: התחביבים שכדאי לכם לרכוש

בין אם אתם חובבי טלנובלות מושבעים, ספורטאים מצטיינים או חולי שופינג, סוף הסתיו הוא הזמן המושלם לאמץ בו עוד כמה תחביבים כיפיים. אספנו עבורכם את התחביבים הכי מומלצים שאפשר לנסות לפתח ואולי, אפילו להצטיין בהם

לכל אחד מאיתנו יש תחביב, בין אם הוא יותר טוב בו או בין אם הוא פחות טוב בו, לכל אחד יש את התחביב אחד או יותר שגורם לו להיות מאושר. אז למה שנסתפק רק בתחביב אחד? החל מקריאת ספרים דרך יוגה ועד אפיה, אלו התחביבים שהכי היינו רוצים לנסות.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

קריאת ספרים

בתקופה המודרנית בה אנו חיים, הספרים הישנים והטובים, אלו המודפסים באלפי עותקים ובעלי כריכה מעוצבת, מאבדים אט אט את מקומם במרכז במת התרבות העכשווית. הטכנולוגיה לוכדת אותנו ברשת קורים עבה, ואנו נשאבים לכל הטוב שיש לה להציע: סדרות, סרטים ושאר תכנים וויזואלים שהיא דואגת לספק לנו על בסיס יום יומי. אמנם צפייה במסך הקטן או הגדול היא חשובה וכיפית, אבל היא לגמרי לא מחליפה את  המילה הכתובה. קריאת ספרים, מגזינים או עיתונים הן דרכים מצויינות לפתוח את הראש לכיווני מחשבה חדשים ולהפליג בדמיון אל מחוזות מומצאים , בהם מפלצות או דרקונים נלחמים ביצורים שעין אדם לא ראתה מעודה.
יתרון נוסף של קריאה, וקריאת ספרים בפרט, הוא פיתוח אוצר מילים מגוון שיכול לעזור לכם להרשים את המורים במבחנים ולהישמע כאילו שהאיי קיו שלכם קצת גבוה מהממוצע. אז מי יודע מה פירוש המילה 'גזוזטרה' או 'אפרכסת'? 
 
© fotolia

כתיבה

אז אחרי שיצאנו לצוד את הספרים הכי חדשים ומעניינים בספרייה המקומית, דפדפנו להנאתנו בכמה מגזיני אופנה רמי מעלה (כן, זה גם נחשב קריאה) והצלחנו להניח את ידינו עמוסות הספרים על עותק של הספר המדהים לו חיכינו ימים ולילות, הגיע הזמן לעבור לצדו השני של המתרס, הכתיבה. זה לא סוד שמאחורי כל ספר, שיר ופיסת נייר כתובה יושב בנחת בכורסת הכתיבה שלו הכותב או המשורר, מנסה להתיר במוחו המיוגע סוגיה ספרותית חשובה ולוגם באלגנטיות קפה. אולי תתפלאו לשמוע, אבל תאורטית כל אדם מן המניין יכול להתנסות בכתיבה, לא משנה אם הציון שקיבל בספרות והבעה היה מתחת לכל ביקורת. כתיבה היא ביטוי במילים לתחושות, למחשבות ולחלומות שלנו, והרי לכל אחד ואחת, החל מילד רך בשנים ועד קשישה קמוטת פנים, יש לפחות סיפור אחד קטן לספר. בתור התחלה, תוכלו לנסות לכתוב בצורה חופשית, זאת אומרת, פשוט לכתוב את המילים שכרגע מתרוצצות בראשכם, ומשם רק השמיים הם הגבול.
© fotolia
 

יוגה

רבות סופר על נפלאות היוגה, תחום הספורט המרגיע שהפך בשנים האחרונות למעצמה בפני עצמו, וסוחף אחריו לתנוחות מוזרות מיליוני אנשים ברחבי העולם. ליוגה יש הרבה יתרונות: גם בתחום הגופני וגם בתחום הנפשי, ואם מתמידים באימונים התוצאות משפיעות בצורה משמעותית. בשגרת הלימודים העמוסה או בעבודה השוחקת, אנחנו נמצאים כמעט תמיד תחת לחץ ומתח שאף נותנים את אותותיהם בגוף ובנפש שלנו, וכדי לשמור על הבריאות בהחלט אפשר לעשות קצת יוגה. עוד נראה אתכם מתעופפים בתנוחת הפרפר או מחזיקים מעמד בתנוחת הפינקס יותר מכמה דקות
© Fotolia
 

רכיבה על אופניים

עוד תחביב ספורטיבי שאפשר לשלב בשגרה הוא לא אחר מרכיבה על אופניים, ובמילה אופניים הכוונה כמובן היא לא לאופניים החשמליים שהשתלטו ברוב חוצפתם על רחובות הערים. כוונתנו הייתה לאופניים הפשוטים, כמו אלו שלמדנו לרכוב עליהם בשנות ילדותינו המוקדמות, נעזרים בגלגלי עזר וחוזרים הביתה חבולי ברכיים. היתרונות של שימוש באופניים שונים ומשונים: החל מחסכון קבוע של דמי הנסיעה באוטובוס העירוני ועד תרומה לסביבה ולאוויר הנקי על ידי כך שאנחנו נמנעים מלזהם אותו עם כלי תחבורה אפופי עשן למיניהם.
בנוסף, רכיבה על אופניים הוכחה כמועילה לבריאות הכללית, מפחיתה לחצים ומשפרת את מצב הרוח. יאללה, מי בא לסיבוב? 
 
© fotolia

אפייה

אחרון חביב, והטעים מכולם ללא צל של ספק, הוא תחביב האפייה. כולנו אוהבים לאכול מאפים מעוררי תאבון ולצלם אותם אחר כבוד לסטורי, אך כמה אנשים באמת אופים את דברי המאפה שלהם בעצמם? גם אם אתם מחובבי המלוחים ומתלבטים בין בורקס גבינה לחברו הממולא בתפוח אדמה, או מעדיפים מתוק ומנשנשים קראוסון שוקולדי שנימוח בפה, ייתכן שהתנור הביתי הוא החבר החדש שלכם. מהניסיון שלנו, מהרגע שתתחילו לאפות באופן עצמאי ותתטעמו את טעמו של הסיפוק מעוגות, עוגיות ושלל מאפים שהכנתם בזיעה ומאמץ, הטעם המוכר של הפוקצ'ה מהמאפייה השכונתית יזכר רק כנוסטלגיה רחוקה.
 
© צילום: Shutterstock
 
 
 

 

 

תגובות