הכן גופך לחורף: כך תשמרו על כושר גם בעונה הקרה. צילום: Fotolia

הכן גופך לחורף: כך תשמרו על כושר גם בעונה הקרה

דמיינו לעצמכם את הסיטואציה הבאה: לאחר קיץ שלם של אימונים והתמדה בריצות, במשחקי הכדורגל ובכל סוג פעילות גופנית שביצעתם, פתאום, משום מקום, מתחיל גשם ולכם אין מוטיבציה לצאת ולהתאמן, אז לא עוד. קבלו את המדריך השלם לשמירה על כושר גופני גם בחורף

מי מאיתנו לא מכיר את הרגע הזה שמתחיל החורף, אנו מתלהבים מהכושר שהגענו אליו למרות כל החום והלחות של הקיץ, אנחנו נגשים לדלת הכניסה של הבית ואז, אחרי כל ההתארגנות, מתחיל גשם שמבטל לנו את תכניות הספורט, אז אנחנו חוזרים אחורה אל המיטה, מרתון הסדרות והשוקו החם. איך בכל זאת לא נשבור את תכנית האימונים שלנו גם בקיץ?

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מוטיבציה 

הכל מתחיל ונגמר במוטיבציה, כמו שהרצל אמר ״אם תרצו אין זו אגדה״. גם אם ספורט בחורף עד עכשיו לא דיבר אליכם, אם באמת תרצו, תרוצו!  אז איך משיגים את המוטיבציה להתאמן בחורף?הצבת מטרות פשוטות: לדוגמה, תציבו לעצמכם מטרה בכל לילה במשך שבוע לעשות 50 כפיפות בטן. לאט לאט, לאחר שתקפידו על המטרה שהצבתם, תוכלו להעלות דרגה ולהציב מטרה גדולה יותר. חשוב להתחיל עם צעדים קטנים, תרתי משמע.

תגמול עצמי:תפרגנו לעצמם! למה לא? תצ׳פרו את עצמכם אחרי כל אימון שתחליטו לעשות, לדוגמה, תבטיחו לעצמכם שאחרי כל אימון תשתו שייק ממש טעים. זה יכול להיות לחילופין גם שוקו שתבטיחו לעצמכם אחרי אימון, צפייה בסדרה שאתם אוהבים, או מקלחת חמה ומפנקת.

 "תפתחו את הסטורי":  יש לרשתות החברתיות הרבה חסרונות, אך יש להן גם הרבה יתרונות. בכל פעם שאתם מתאמנים בחורף, העלו את עצמכם לסטורי במהלך האימון, עם "פיצ'ר" של מספר המעלות ואפשר להוסיף גם האשטאג מגניב.  ההכרה החברתית תדרבן אתכם להמשיך להתאמן ואולי גם תעודד את החברים שלנו לשמור על כושר גם בחורף ולהתאמן בעצמם.

© Fotolia

 סוגי אימונים

 אז אחרי שיש לנו מוטיבציה ואנחנו מוכנים להזיע, אילו אימונים אפשר לעשות בחורף?

 חדר כושר: האופציה האידיאלית בחורף היא להתאמן בחדר כושר, כיום אפשר למצוא חדרי כושר במחירים זולים יחסית. בחדר הכושר מומלץ לבנות תכנית אישית עם מאמן מקצועי שיעזור לכם לבנות סרגל מאמצים, להתאמן לפי הצורך והיכולת שלכם ולהפחית סיכון לפציעות.

בית:למי מכם שפחות מתאים חדר כושר, אפשר להתאמן גם בבית. אם יש לכם מכשירי ריצה מומלץ, וגם אם לא, קיימות אפליקציות מצוינות וסרטונים לתרגילי כושר ביתיים,מיוגה, תרגילי חיזוק רגליים, ידיים, ישבן, בטן וגב.

 אפליקציות מומלצות לכושר ביתי:

- חיזוק שרירי הבטן: Six Pack

-חיזוק שרירי הרגליים והישבן: Butt and Legs - Buttocks Workout

- גמישות, כוח ותרגילי חיטוב: Nike training club

-סטים של אימון קצר: Seven - 7 Minute Training Challenge

-יוגה:Yoga daily fitness   

 בחוץ:אם אתם אמיצים ואוהבים את הריח הנעים והצבעים החדים אחרי הגשם , אפשר לצאת לרוץ ולהתאמן בחוץ. חשוב להקפיד שנעלי הריצה לא יהיו מחליקות, מומלץ להתלבש "בשיטת הבצל",  שכבות שאפשר להוריד בקלות במהלך האימון.

כושר
© Fotolia

"איפה כל החברות שלך?" 

חשוב מאוד שיהיה לנו כיף, במיוחד באימונים בחורף. מומלץ להתאמן עם שירים קופצניים, שירים שגורמים לכם למצב רוח טוב ובעיקר קצביים כדי שיתנו לכם מוטיבציה לתוצאות גבוהות יותר. דרך נוספת להתאמן בכיף היא חברים! תמצאו חבר או חברה שיהיו השותפים שלכם אימונים. תמיד כיף ומדרבן.

דגשים

1.להימנע ממעברים חדים מחום לקור, אם אתם מתאמנים במקום סגור מומלץ להתלבש טוב לפני שיוצאים החוצה.

2. מים! חשוב לשתות הרבה ולא להפחית את הצריכה בנוזלים, גם כשקר אנחנו מאבדים הרבה נוזלים וחשוב לשתות הרבה מים.

 3.חשוב להקפיד על מתיחות לפני ואחרי האימון.

 4.אם אתם סובלים מבעיות רפואיות חשוב להתייעץ עם רופא לפני האימון.

 

תגובות