מהנדחפת ועד המתחזה: סוגי הדודים שיש לכולנו. צילום: fotolia

מהנדחפת ועד המתחזה: סוגי הדודים שיש לכולנו

למי אין דודים או דודות מיוחדים במינם? החל מהדודה הנדחפת, דרך הדוד האדיש ועד הדוד המתחזה. קבלו את מצעד הדודים ההזויים שיש בכל משפחה

דודים הם אנשים שקרובים ללבנו וחלק מרכזי מהמשפחה המורחבת. כיף לצחוק איתם על הפאדיחות האיומות שעשו לאחד מההורים, אחיהם הצעירים או הבוגרים, בשנות הילדות המוקדמות שלהם, נחמד לשוחח איתם ולהתייעץ איתם. אבל, לפעמים, הם יכולים להיות מרגיזים אפילו יותר מהאחים הקטנים שלנו. אספנו עבורכם את חמשת הדודים הכי הזויים במשפחה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

הדודה הנדחפת

לקטגוריית הדודים הראשונה נדחפה כמובן הדודה הנדחפת, אשר כשמה כן היא - נדחפת לכל מקום: מגיעה בקביעות לכל אירוע משפחתי, גם אם הוא לא בדיוק קשור ישירות אליה, אלא בכלל מהצד השני של המשפחה. עוד מאפיין של הדודה הנדחפת הוא סטוקריות. כן כן, שמעתם נכון, למרות שהדודה כבר מזמן חצתה את שנות ה-40 המאוחרות שלה, היא עדיין מעודכנת ויודעת בדיוק עם מי הצטלמת אתמול לסטורי, מיהו האקס המיתולוגי שלך מהיסודי וכמה קיבלת במבחן האחרון בהיסטוריה. למרות שלפעמים היא בהחלט מעצבנת ומנדנדת 24/7 שתעשו לה לייקים בפייסבוק, לדודה הנדחפת יש בעיקר כוונות טובות. 

הדוד האדיש

כולנו מכירים את הדוד האדיש, ההפך המוחלט של הדודה הקרצייה מהסעיף הקודם. במקרה הטוב, הדוד האדיש לא יזכור באיזו כיתה האחיין שלו ("וואו, אתה כבר בי"א? הייתי בטוח שאתה עדיין ביסודי"), במקרה הפחות טוב הוא ישכח את השם הפרטי שלך ולעיתים קרובות יפנה אליך בתואר המכובד "אחי", אך במקרה הגרוע ביותר הוא כלל לא יבין מי אתה ומה מעשיך בחתונת הזהב של סבתא חיה וסבא משה. 

© fotolia

הדודה הבשלנית

למי אין דוד או דודה חובבי מאסטר שף ושאר תוכניות בישול שונות ומשונות, שהחלום העיקרי שלהם בחיים הוא חתימה מאייל שני? בביקור בביתה של הדודה הבשלנית תמצאו מטבח גדוש כל טוב ואפילו מזווה העולה מזמן על גדותיו. היא תמיד תשדל אתכם לטעום ממרק החבצלות בטעם חציל שהכינה לפני כמה דקות, מתוך מתכון של שף מפורסם מצרפת. לפעמים נדמה שמטרת העל של הדודה הבשלנית הוא לפטם את האחיינים שלה במגוון מאכלים וממתקים בהשראת המכשפה מ"עמי ותמי". נראה אתכם מנסים לחרטט לה שאתם אלרגיים לפרחים וחבצלות בפרט.  

מה את מבשלת שם דודה?
מה את מבשלת שם דודה? © fotolia
 

הדוד ה"משוגע"

סוג זה של דודים הוא הסוג שללא כל ספק הכי קשה להבנה. הדוד המשוגע יספר לכם על מסעותיו הנהדרים כרב חובל צעיר, על ההרפתקאות המדהימות שחווה במעמקי הים התיכון ועל המאכלים הטעימים שטעם במהלך הטיול במזרח הרחוק. ואם תעלו אפילו צל של ספקנות לגבי הפעם ההיא שבה לכאורה הוא נלחם עם דרקון מאיים ויורק אש על ליבה של בת-ים כחולת עיניים, הוא יעלב עד עמקי נשמתו שהטלתם בו חשד נורא שכזה בדבר קיומה של אהובתו חובבת המים. 

את מכירה אולי את דוד שלי?
את מכירה אולי את דוד שלי? © fotolia
 

הדוד המתחזה

הסוג החמישי והאחרון חביב הוא הדוד המתחזה. הדוד המתחזה למעשה אינו דוד ביולגי בכלל, אלא חבר קרוב של המשפחה, שכבר הפך לבן בית של ממש ולכן כולם החלו להדביק לו את הכינוי הקשיש "דוד". הדוד המתחזה הוא משהו בלתי מוגדר בין הורה לאח או אחות גדולים: מצד אחד עוזר בשיעורי הבית הסבוכים במתמטיקה ומצד שני מקניט אתכם על הדייט הכושל שלכם עם הקראשבזכות השילוב המוזר במקצת של רבע הורה, רבע אחות גדולה, רבע מורה והרבע הרביעי אינו ניתן להגדרה-הדוד המתחזה אינו כמו שאר הדודים ה"רגילים" שבאמת צריכים למלא את תפקיד הדוד שנקבע עבורם מראש מתוקף קרבתם הביולוגית, בניגוד אליהם הוא מקבל תפקיד חדש משל עצמו.

© fotolia

 

 

תגובות