בני הנוער שפתחו עסק: לא צריכים דמי כיס מההורים. צילום: עומר סבג, צילום פרטי

בני הנוער שפתחו עסק: לא צריכים דמי כיס מההורים

אף אחד לא אוהב לבקש כסף מההורים כל פעם מחדש, לכולנו קורה שאנחנו משתוקקים לקנות משהו אך לצערנו, אין לנו מספיק כסף בשבילו. חושבים שאין לכך פתרון? החלטנו להציג בפניכם את הצד שכנראה לא חשבתם עליו

בטוחים שאי אפשר לעבוד מהבית ולהרוויח? אם כן, אתם טועים בגדול. מצאנו בשבילכם את הטיפים הטובים ביותר לפתיחת עסק ביתי. החל מהנערה שעשתה תסרוקת לעדן בן זקן, דרך הנער שמכל רחבי הארץ נוסעים בשביל העוגות שלו ועד, לנערה שאת הסליים שלה כולנו מכירים. קבלו את בני הנוער שיגלו לכם את הסודות לפתיחת עסק משגשג, עזרה מההורים? הם ממש לא צריכים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"התחלתי לאפות בגיל 12 מתוך שעמום מוחלט, ניסיתי להכין עוגיות ויצא ממש טעים, לאחר מכן ניסיתי עוד כל מיני מתכונים מגוונים והתחלתי להתפתח בעניין האפייה". זהו סיפורו של תומר ארד, נער בן 16 הלומד בכיתה י' מקריית אתא שבסוף כל יום לימודים מתחיל לעבוד בקונדיטוריה הביתית שלו עד שעות הלילה. "בכל אחד טמון כשרון שהוא יכול לפתח אותו וללמוד איך להרוויח ממנו כסף", טוען ארד שמסביר לנו מה היה צעדו הבא. לאחר שמצא את הכשרון שלו, שממנו רצה להרוויח כסף, הוא החליט לבחון את עצמו. המראה של המוצר וכמובן שהאיכות חשובים מאוד, אפשר להתחיל למכור אותו רק כשאתם בטוחים ב-100% שאתם הייתם קונים מוצר כזה. לאחר שקיבל ביקורות טובות מהחברים ומהמשפחה, ארד החליט שהוא מוכן למכירה.

מהו הטיפ הראשון לפתחית עסק מצליח?  

"שיווק. ראשית, דרושות תמונות איכותיות, מכמה זוויות והסבר על המוצר אותו אתם מפרסמים. השלב השני הוא הפצת המוצר בקרב המשפחה והחברים על מנת, שהמוצר יגיע לכמה שיותר אנשים. השלב השלישי הוא הפצת המוצר ברשתות החברתיות, הרשתות החברתיות הן כלי שיווקי אדיר ועם תפעול נכון, המוצר יוכל להגיע לקהל יעד רחב מאוד, והכסף? יגיע".

545e83a1e3bbd
 "התחלתי לאפות בגיל 12 מתוך שעמום מוחלט" © עומר סבג

כולנו היינו רוצים לגעת לעדן בן זקן בשיער, אבל עד שזה יקרה קבלו את מי שכבר עשתה זאת, אפרת דוראל, תלמידה בת 16 מנתניה שמנהלת עסק לעיצוב שיער למעלה משנתיים. דוראל, בדיוק כמו ארד, עשתה תסרוקות לחברות בשביל הכיף ועם הזמן למדה והשתפרה. "כל עניין התסרוקות היה עבורי רק תחביב, אחרי המון ביקורות טובות מאנשים שאמרו לי לפתח את עצמי, פתחתי עמוד אינסטגרם שבו עולות תמונות של התסרוקות שלי." כרגע עמוד האינסטגרם שלה עומד על כ-4,500 עוקבים ואנחנו בטוחים שהמספר רק יעלה.

 

"לא ראיתי תוצאות מהר, וזה נורמלי, הייתי צריכה לבנות את השם שלי על מנת שיידעו מי אני ומה אני עושה". וכך קרה, שמה הגיעה לאוזניה של עדן בן זקן  ודוראל עשתה לה תסרוקת, "אני בחיים לא אשכח את הרגע הזה". והנה כמה טיפים מדוראל לניהול עסק: לתת הכל בשביל העסק ולהיות פעיל, בין אם זה לצלם או לשווק, בנוסף תמיד לתת את השירות הכי טוב שאפשר, חשוב מאוד מענה מהיר, על מנת שלא יאבדו עניין, מה שמוביל אותנו לטיפ השני, שיפור וחידוש: תמיד, לא משנה כמה המוצר טוב, לנסות להפוך אותו לטוב יותר ולרכוש מיומנות עם הזמן, כמובן שצריך להתמיד עד שמגיעים לתוצאה המושלמת, וכמו שדוראל אומרת "להשקיע במוצר עד שאתה מגיע לתוצאה הטובה ביותר." ובנוסף חשוב תמיד להתפתח, ללמוד כמה שיותר, להמציא את עצמך מחדש, לשפר את המוצר ולעשות דברים חדשים.

"אני בחיים לא אשכח את הרגע הזה" © צילום פרטי

מכירות בכל רחבי הארץ , קניונים שמארחים אותה וכמובן כמעט 65,000 עוקבים שרק מחכים לסרטון הסליים הבא שלה, קבלו את גל ששון בת ה-14.5 מנס ציונה הידועה באינסטגרם כ-sfs.galgul שתספר לכם איך הפכה לאשת עסקים קטנה בעקבות מכירות סליימים. "הכל התחיל לפני כשנה וחצי- שנתיים, שטרנד הסליים התחיל" גל החלה ליצור סליימים לה ולחברותיה ופיתחה מיומנות, היא החלה ליצור סליימים שונים ומגוונים ופתחה אינסטגרם עסקי, גל ניצלה את הטרנד החם ביות כדי להרוויח ממנו כסף, וזוהי נקודה חשובה, שימו לב לסביבה שלכם, כל דבר קטן יכול להפוך לדבר הבא שכולם יתעסקו בו, תנצלו את הטרנד לטובתכם. "אני מרוויחה דמי כיס, ושאני צריכה יש לי".

c5495670400fa
"הכל התחיל לפני כשנה וחצי- שנתיים, שטרנד הסליים התחיל" © צילום פרטי

 גל כבר לא מבקשת כסף מההורים, ואנחנו מניחים שגם אתם רוצים להיות עצמאיים ולהפסיק לבקש כסף ממהורים, אז קבלו את הטיפ השלישי והאחרון שמיד אחריו תוכלו להתחיל לתכנן את העסק שלכם, השקעה והתמדה: "ככל שתשקיעו יותר, תצלמו את את המוצר באופן מסודר ובאיכות גבוהה, תפעילו באופן קבוע את העסק ותחזירו אהבה ללקוחות, הסיכוי להצליח גבוה יותר". לא מספיק שהמוצר משווק והוא ברמה גבוהה, המלאכה לעולם נגמרת, הפעילות בעסק היא חשובה מאוד, צריך תמיד להמשיך לפרסם, להמשיך לשווק, להמשיך ליצור ולהיות פעילים. חשוב מאוד להראות שהעסק פעיל, לצלם לקוחות ולפרסם, וכמובן לתת את היחס הכי טוב שאפשר, כך לאט לאט תבנו לעצמכם שם והשמיים הם הגבול.

תגובות