יום הילד: מי רוקם את החלומות שלנו?. צילום: fotolia

יום הילד: מי רוקם את החלומות שלנו?

זכותו של כל ילד להביע את דעותיו ורצונותיו. חובתם של הוריו היא לתת להם מקום. יכול להיות שההורים שלנו צדקו ואנחנו טעינו. אבל אתם יודעים איך לומדים הכי טוב? מטעויות • טור דעה

כולנו רוקמים חלומות עוד מגיל צעיר, חלקם מתגשים וחלקם גם לא מתגשמים. בדומה לנו, גם להורים שלנו יש חלומות. בזמן האחרון, נוצרה יותר ויותר מודעות לתופעה שבה, הורים מסויימים מכריחים את ילדיהם ללכת לחוג מסוים רק מפני שזה חלום הילדות שלהם. הבעיה בתופעה זו, היא שלא תמיד חלומות הילדים תואמים את חלומות ההורים ובדיוק כמו ההורים, גם הילדים רוצים להגשים את כל חלומותיהם.

 עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

צפיתי אתמול בסרט הנהדר "סיפור אחר" בו משתתף נתן גושן. (זהירות, הולך להיות פה ספויילר!). עלילת הסרט עוקבת אחר זוג הורים שמנסים "להציל" את בתם מלהתחתן עם אדם שלדעתם לא מתאים לה ומנסים להפריד בניהם. לאורך הסרט נראה כי ההורים נלחמים עבור בתם, כשלבסוף, מגיע האב למסקנה שהם בכלל נלחמו עבור עצמם ולא רק מתוך רצון לעשות טוב לבתם. הסרט מציג דילמה הורית שאני בטוחה שכמעט כל אחד ואחת מאיתנו היה בה, בתפקיד הילדים כמובן.

© Fotolia

ההורים המדהימים שלנו, באופן טבעי ואנושי, חושבים לרוב שהם יודעים בדיוק מה טוב בשבילנו וברוב הפעמים, הם אכן צודקים. הם מכירים אותנו הכי טוב, הם גידלו אותנו, הם מכירים את העולם הרבה שנים, יש להם ידע וניסיון שלנו אין.

אך לכל מטבע יש שני צדדים. לאחרונה אני נחשפת יותר ויותר לתופעה בה ההורים מכריחים את ילדיהם לעסוק בחוגים כדי שיוכלו להגשים את חלומם דרך הילדים. אני מאמינה שמילת המפתח כאן היא איזון. אם יש הורה שדוחף אתכם לעסוק בתחום בו הוא עסק בעבר או שקרוב אליו – והתחום גם מעניין אתכם, מדהים! לכו על זה. מצד שני, צריך לדעת היכן לשים את הגבול. אם הורה דוחף אתכם לעסוק בתחום שלא מעניין אתכם, לא כיף לכם, לא מספק אתכם – לא בכוח.

אנחנו מתפתחים על ידי בחירות. כדי לחוות תהליך התבגרות שלם אנחנו צריכים להבין מה טוב בשבילינו, לחשוב על עצמנו ועל מה עושה לנו טוב. אני רואה את היום הזה – יום זכויות הילד, כיום חגיגה. בואו נחגוג את זכות הבחירה שלנו, בחירה בתחומים שאנחנו אוהבים, בחירה בפיתוח עצמי ובהקשבה לעצמנו! אז נכון, יכול להיות שנטעה. יכול להיות שנבחר בחוג, במגמה, או בכל בחירה שלא בדיוק מתאימה לנו. יכול להיות שההורים שלנו צדקו ואנחנו טעינו. אבל אתם יודעים איך לומדים הכי טוב? מטעויות. כדי לצמוח אנחנו צריכים לקבל בחירות בעצמינו, לטעות, לחלום, להצליח ורק כך ללמוד.

המון אנשים מבוגרים בחיים שלנו תמיד יבואו ויגידו לנו שהם יודעים טוב יותר מאיתנו מה טוב בשבילנו. אני מאמינה שאפשר ללמוד כל-כך הרבה מאנשים סביבינו, מבוגרים וצעירים – ובאותה נשימה אני מאמינה שיותר מהכל - צריך להקשיב לקול הפנימי, לעצמך, לילד וילדה שבתוככם.

יום הילד הוא הזדמנות מצוינת להסתכל פנימה ולזהות את הילד הזה – הילד הזה שהוא אתה, הילדה הזו שהיא את. בואו נרקום לעצמינו את החלומות. נעשה את מה שאנחנו אוהבים. מה שאנחנו חושבים. 

תגובות