יותר מסתם מזל רע: חוקי המרפי שפועלים על כולנו. צילום: shutterstock

יותר מסתם מזל רע: חוקי המרפי שפועלים על כולנו

חוקי מרפי משפיעים על כל אחד לפעמים, ועל כל אחד בדרך שונה על פי חייו והדברים שהוא עושה. אבל יש כמה חוקי מרפי שכולנו יכולים להרגיש הזדהות איתם, דברים קטנים שקורים לכולנו ומראים כמה חוסר המזל יכול להופיע גם ברגעים הקטנים של החיים

מזל רע הוא אחד הדברים שאנחנו הכי חוששים מהם, כולנו חוששים מהיום שבו הכל ישתבש, ומקווים שלא נצטרך לעבור ימים כאלו, ואם נצטרך, לפחות שלא יהיו על מבחן או מיונים חשובים. בניגוד למזל רע, חוקי מרפי הם משהו שונה, חוקי מרפי הם הדברים הקטנים והמעצבנים שקורים לנו בחיי היומיום וסתם מבאסים לנו את הצורה, דברים קטנים שמקבלים הרבה פחות התעניינות אבל כשהם קורים לנו, אנחנו מבואסים עד השמיים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

האוטובוס יצא בדיוק כשהגענו לתחנה

אין הרבה דברים יותר מבאסים מאשר לרוץ לפגישה חשובה ולראות את האוטובוס שאתה צריך מרחוק סוגר את דלתותיו ויוצא מהתחנה, אפשר לנסות לרדוף אחריו, לאותת לנהג או לנסות לרוץ לתחנה הבאה, אבל בתוך תוכנו אנו יודעים בכל פעם מחדש שזה חסר סיכוי, אנחנו נאלץ לחכות עוד הרבה זמן עד שהאוטובוס הבא יועיל בטובו להגיע, אפילו עדיף שהאוטובוס יצא דקה לפני שהגענו לתחנה, רק שלא נראה את האוטובוס בתחנה בידיעה שאין באפשרותנו להגיע אליו 

© fotolia

 המורה מבקשת לבדוק שיעורים דווקא כשלא הכנו 

חוק מרפי הקלאסי ביותר, לא לכולם יוצא להכין שיעורים ולא בכל שיעור המורה בודק מי הכין ומי לא, אז למה תמיד בשיעורים שלא הכנו המורה מתעקש לבדוק? זה מוציא שם רע וסתם מבאס את שני הצדדים, למרות שבתכלס אנחנו כן מקפידים על זה, רק שתמיד כשכן עושים, אז המורה מחליט שלבדוק זה לא כל כך חשוב, וככה יצאנו מפסידים בשני המצבים, למרות שאנחנו כן משקיעים ועושים שיעורים.

כל המוצרים בחנות בהנחה מלבד מה שאתה צריך

אין הרבה דברים יותר משמחים ממבצעים,ההרגשה של לקנות משהו אבל להרגיש שהרווחתם, והרבה חנויות יודעות את זה ועושות הנחות ענק, בעיקר בסוף עונה או בימי מכירות מיוחדים, אבל בצורה מוזרה תמיד הבגד או המוצר שאנחנו הכי רוצים הוא לא חלק מההנחה, כאילו שמישהו ידע שאנחנו הולכים לקנות דווקא את זה, לרוב בסוף נקנה את מה שרצינו במחיר המלא, בנוסף למוצר נוסף שאנחנו לא באמת צריכים, סתם כדי להרגיש את תחושת הסיפוק שהיינו חלק מהמבצע וחסכנו כסף, גם אם בדיוק ההפך הוא הנכון.

"אבל למה דווקא על זה אין הנחה?" © fotolia

החופשות נופלות על סוף השבוע

המטרה של חופשה היא מנוחה מהלימודים, לנוח קצת בבית, לא לעשות יותר מדי ולשכוח מהמקום הזה שנקרא בית ספר. גם אם לכמה ימים,אז למה כל החופשות, בעיקר הקטנות נופלות על הימים הכי קלים לנו? הימים שאלו שלא כל כך נורא ללכת לבית הספר עבורם כי השיעורים קלים או שיש מעט שעות, שלא לדבר על זה שמלא חופשות נופלות על שישי שבת, מה המטרה של החופשה אם אני בכל מקרה לא לומד בימים האלו? במקום חופשה אמיתית קיבלנו מנוחה מהיום הכי קל וזה יכול ממש לבאס, בעיקר אם החופשה לא ממשיכה לימים הקשים באמת

הלחם נפל על הצד של הממרח

לפעמים זה מרגיש כאילו ללחם שמרחתם יש משהו נגדכם, אתם מתכננים ארוחה טעימה, מורחים פרוסת לחם בממרח החביב עליכם ובגלל רגע אחד של חוסר ריכוז כל העבודה הקשה שלכם הלכה לפח, אם זה היה נופל על הצד של הלחם זה היה עוד סביר, אבל כאשר זה נופל על הצד של הממרח זה מגעיל ומלוכלך, הלחם הולך לפח ואתם חייבים לנקות את הרצפה (שלא לדבר על מה שקורה כשזה נופל על שטיח) למישהו בכלל קרה שהלחם לא נפל על הצד של הממרח?

© fotolia

בסופו של יום חוקי מרפי הם חלק מהחיים של כולנו, ואנחנו צריכים ללמוד להסתדר איתם ואפילו לצחוק על זה כי הרבה פעמים זה משותף לכולנו, אפשר אפילו ללמוד לאהוב את זה ולהיות מודעים לזה שזה חלק מהחיים. אולי אם נהיה מודעים לכך שחוסר המזל הרגעי הוא חלק מהחיים ונדע לחיות עם זה בשלמות, הימים שבהם חוסר המזל מלווה אותנו כל היום לא ייראו כל כך גרועים.

 

תגובות