כן לשלום: כך תהיו מגשרים מדרגה ראשונה. צילום: shutterstock

כן לשלום: כך תהיו מגשרים מדרגה ראשונה

לא פעם ולא פעמיים קורה שאנשים מסתכסכים מסיבות שונות ומגוונות. כצופים מהצד, לא תמיד זה דבר נעים לראות שני אנשים בסכסוך, שלעתים הוא מסיבות אפילו טפשיות. בדיוק בשביל זה, נוסדו המגשרים, אז איך ניתן לגשר בכלל?

לא כיף לראות שני חברים טובים רבים, בעיקר אם אתה אוהב את שניהם ורוצה שלשניהם יהיה טוב. במקרים כאלו, חשוב לנו להיות שם בשבילם ולעזור לפתור את הסכסוך בינם כדי שהמצב לא ידרדר. זהו תפקידו של המגשר, אדם שמקשיב לשני הצדדים, עוזר לשני הצדדים להקשיב אחד לשני ועוזר להם להגיע לעמק השווה, על ידי מציאת פתרונות ביניים שיהיו מועילים לשני הצדדים, ובכך משלים בינהם.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

התפקיד הזה הוא לא פשוט, אבל לעיתים אנו מרגישים מחויבות לקחת אותו, בעיקר מכיוון שאנחנו לא רוצים שריב מטופש יסיים חברות, ואולי אפילו יפגע ביחסים שלנו בין הצדדים. לפעמים, אפילו סתם כי עצוב לנו לראות שני אנשים שאנחנו אוהבים רבים אחד עם השני.

בגלל שתפקיד המגשר - התפקיד של מי שמתווך בין הצדדים בריב ומנסה לעזור לשני הצדדים להגיע להשלמה ולהסכמה הדדית, הוא כל כך מורכב וחשוב - קריטי לדעת כמה דברים בסיסיים לפני שמתחילים לתווך בין שני הצדדים.

© Fotolia

הקשבה

היכולת להקשיב, זו אחת התכונות הכי חשובות שיכולות להיות למגשר. גם באופן כללי הקשבה היא תכונה חשובה, אבל לתפקיד המגשר במיוחד, שכן אתה חייב לשמוע את גרסאות שני הצדדים לאירועים. זה דבר חשוב במיוחד - להיות מקשיב אקטיבי, לשאול שאלות, להעלות תהיות ולגרום לבן אדם שמולך להרגיש שאכפת לך מהגרסא שלו ואתה מאמין לו, ולאט לאט לנסות לעזור לו להבין גם את הצד השני.

חשיבה מחוץ לקופסא

אולי זה נשמע מעט בנאלי, אבל לעיתים קרובות שני צדדים שנמצאים בסכסוך לא מסוגלים לחשוב על שום פתרון ביניים שיוכל להביא להשלמה בינהם, הם נעולים על כך שגרסתם היא הצודקת. לכן כמגשרים חשוב שתחשבו על פתרונות יצירתיים לפתרון המשבר. לרוב, כדאי להתחיל למצוא נקודת התחלה, מאין מקום שעליו אין לשני הצדדים ויכוח ועליו שניהם מסכימים, ולהתחיל לבנות את הפתרון משם. בכל מקרה, לחשוב ביצירתיות יהיה אחד הדברים החשובים שתצטרכו לעשות כמגשרים, בעיקר כששני הצדדים מרגישים שהדבר אבוד.

© fotolia

יכולת שכנוע

אחת המשימות הכי גדולות של המגשר, הוא להגמיש את דעותיהם של שני הצדדים בריב. לרוב, כאשר שני אנשים רבים, הם לא מוכנים להגמיש את דעותיהם ולראות את הצד השני בוויכוח. לכן, חלק משמעותי מהשגת הפשרה וההשלמה, כרוך במלאכת שכנוע של שני הצדדים. לשכנע אותם לראות את הצד השני, ולהבין שלפעמים מה שהם ראו או פירשו מהאירוע הוא לא כל האמת. כמגשרים, תאלצו להשתמש בהרבה בטכניקות שכנוע וניהול משא ומתן, במטרה לקרב בין הצדדים ולעזור להם בתהליך ההשלמה וההבנה ההדדית.

אין ספק, כי גישור היא משימה בפני עצמה. עם זאת, אין כיף גדול יותר מאשר לראות שהצלחתם לעזור לשני אנשים, ולגרום להם, לשוב ולהיות ביחסי שלום. 

 

תגובות