צמה של עוצמה: "הפאה גרמה לי להרגיש בטוחה בעצמי". צילום: גיא זלצר

צמה של עוצמה: "הפאה גרמה לי להרגיש בטוחה בעצמי"

מי מאיתנו לא רוצה שיער יפה ובריא? זהו גם רצונן של נערות המתמודדות עם מחלת הסרטן. כדי להגשים את חלומן ולהעלות את המודעות לנושא, עמותת זכרון מנחם ומותג השיער פנטן יזמו קמפיין ייחודי בו תוכלו לתרום את שערכן, ללא דאגות מיותרות על הראש. לרגל הקמפיין, ישבנו לראיון נוגע ללב עם שלוש בנות שתרמו שיער או קיבלו פאה. תכינו את הממחטות

השיער הוא חלק חשוב לכל אחד ואחת מאיתנו. דמיינו לעצמכם שהייתם עלולים לאבד אותו, כתוצאה ממחלה. זהו חשש עיקרי בתהליך הטיפול של חולות הסרטן, אשר חוששות לאבד את שערן האהוב לציפורני המחלה. בשביל זה אנחנו כאן, בני ובנות נוער המתהדרים בשיער ארוך שנוכל לחלוק עם נערה שמתגעגעת לשערה היפה. לכבוד הקמפיין שהרימו כמדי שנה עמותת זכרון מנחם בשיתוף עם מותג השיער פנטן, שכולו על טהרת תרומות, אספנו לראיון מיוחד שלוש נערות שקשורות לנושא באופן אישי וחוו את תהליך התרומה או הקבלה בעצמן

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מדוע היה לך חשוב לתרום את שיערכן?

איילת הרבתר (19), חיילת בצה"ל, מספרת: "חשוב לי תמיד לתרום דברים מעצמי: מתרומת דם ועד חתימה על כרטיס אדי. שיער אני תורמת בקביעות כבר כמה שנים. שיער גודל וצומח, קל לתרום אותו, אז למה לא להעניק אותו לנערה שבאמת צריכה אותו, יותר ממני?"

אמילי (12) אשר נמצאת בתהליכי החלמה ממחלת הסרטן עימה היא מתמודדת בשנים האחרונות, משתפת אותנו בתחושות שהפאה העניקה לה: "חודשיים לאחר שחליתי והשיער שלי נשר, הגיעה לידי הפאה. היא עזרה לי להרגיש יותר בטחון, יותר תחושה של שייכות, שיש לי שיער כמו לכולן, שאני לא שונה משאר הבנות. בלי הפאה הרגשתי קצת יותר קשה, לא לכולם הראתי את עצמי עם קרחת כי התביישתי והפאה נתנה לי את תחושת הבטחון העצמי שהייתי זקוקה לה. ככה יכולתי להסתובב בחוץ ולטייל, בלי להתבייש במראה שלי".

הגר דילר (18), תלמידת תיכון, מספרת: "הקמתי אירוע התרמת שיער משל עצמי בעזרת שלוחה של עמותת זכרון מנחם בחסות מותג השיער פנטן, זאת גם הייתה המחויבות האישית שלי. זה התחיל מזה שהייתי צריכה 20 בנות שמעוניינות לתרום, החלטתי להרים הפקה ולהפוך את האירוע לאירוע התרמה ענק שבו גם מי שלא יכולה לתרום את שיערה, תתרום בדרך אחרת, כמו: מכירות פריטי יד שנייה ומאכלים. הפצתי את האירוע בכל מדיה אפשרית כדי שכמה שיותר בנות תגענה. אפילו הדפסתי פליירים וחילקנו אותם. הבשורה על האירוע הגיעה לאנשים מכל רחבי הארץ, ובאמת הגיעו המון אנשים וכך נתרמו 35 צמות. אני בעצמי תרמתי בפעם השלישית בחיי".

"עם הפאה לא התביישתי באיך שאני נראית" © צילום: גיא זלצר

 מה המסר שלך לבנות שחוששות לתרום שיער?

איילת: "תתרמו, אם אתן מפחדות שהשיער הקצר לא יראה עליכן טוב, תדעו שהבטחון העצמי שלכן הוא מה שהופך אתכן ליפות, הבטחון שלך יגדל מעצם הידיעה שעזרת למישהי אחרת להרגיש יותר טוב עם עצמה. את יכולה להחליט לאגור את השיער שלך ולשמור אותו לעצמך, אבל יש בנות שחסר להן ותוכלי להעניק להן מהשפע שברשותך. אם את באמת חוששת, תוכלי להסתפר אצל הספר הקבוע שלך, הוא מכיר אותך הכי טוב ויידע בדיוק מה מתאים לך".

אמילי: "לתרומת השיער יש הרבה חשיבות, וגם אם אתן חושבות שלתרום את השיער זה קשה, הרבה יותר קשה להיות עם קרחת".

הגר: "כיף לעשות שינוי מרענן בתספורת מדי פעם, וכשהמטרה חשובה עוד יותר. אמנם בהתחלה יש קשיי הסתגלות אבל מהר מאוד מתרגלים ועכשיו אני מרוצה מאוד מהשיער שלי ומרגישה טוב לגביו. ובסופו של דבר השיער גודל וצומח, ואם יש לך את האפשרות לתת מעצמך בדרך הכי מקודשת ועילאית שיש, למה לא? יש בנות שבאמת צריכות את השיער שלכן, ויכולות להנות ממנו והוא יעלה להן את הבטחון העצמי בצורה משמעותית. יש לנו את הזכות והיכולת לתרום, אז אין סיבה למנוע מעצמנו לתרום. זה בסך הכל מעשה קטן, להסתפר, אבל בזכות המעשה הקטן אתן יכולות לדעת שעזרתן לנערה להתמודד עם קושי אישי ומאוד מורכב שלה בתוך התהליך של המחלה".

ספרי על חווית התרומה עצמה

איילת: "לפעמים לוקח קצת זמן להתרגל, זאת חוויה מיוחדת. בהתחלה לא הרגשתי כל כך נשית עם השיער הקצר, וזה הכניס אותי לפרופורציות על הקושי הפעוט שלי לחכות שהשיער יגדל שוב, לעומת הקושי העצום של הבנות שמתמודדות עם המחלה ויודעות שהשיער לא יצמח להן בחזרה מהר. כאן אני, או כל בת אחרת שיכולה לתרום שיער, נכנסת לתמונה".

הגר: "בתור מישהי שחשוב לה לתרום בכל פעם מחדש כשהשיער גודל, החוויה עצמה הייתה מאוד נעימה ועברה בצורה חלקה ללא בעיות. אני חושבת שהחשיבות של המטרה הזאת גדולה, וכל מי שתורמת זוכה ויוצאת מרוצה מכל הבחינות. חשוב לציין שלא רק בנות יכולות לתרום שיער, גם בנים יכולים. באירוע שיזמתי שני בנים תרמו את שיערם הארוך וזה היה ממש יפה. אחד מהם האריך את שיערו במיוחד כדי לתרום, קיבל את ההודעה בדבר האירוע שהפצתי והגיע מחיפה עד לאירוע ההתרמה שנערך במרכז הארץ. עוד מקרה מרגש הוא שהייתה גם משפחה בה שלוש האחיות הצעירות תרמו ביחד. לתרומת שיער כולן וכולם יכולים להירתם ולתרום מעצמם, אנשים מכל הגילאים, העדות והמינים".

הצמות שנתרמו באירוע ההתרמה שיזמה דילר
הצמות שנתרמו באירוע ההתרמה שיזמה דילר © צילום: דור דילר

היית רוצה לתרום שוב בעתיד?

איילת: "כן, בגלל המחזוריות. סבתא שלי, בת 73, שנים על גבי שנים תורמת את שערה, בכל פעם שהוא גודל מחדש. הבנות והנשים במשפחה שלי משתדלות תמיד לתרום מעצמן לאחרות, וזה מתבטא גם בלתרום את השיער".

אמילי: "הייתי רוצה לתרום בעצמי בעתיד כי חשוב לי לעזור לאנשים להתגבר על המחלה, השיער מעניק להם בטחון".

הגר: "כן, השיער גורם לנו להרגיש בנוח ולכן צריך לתרום גם לאחרים, שגם להם תהיה את תחושת הנוחות הזאת. שיער הוא בסך הכל שיער אבל הרבה יותר מזה, הוא יכול לעזור לאנשים שהיום יום שלהם קשה ומורכב לעבור את היום באופן יותר נעים".

"חשוב לי לתרום בכל פעם מחדש" © צילום: דור דילר

מבצע "צמה של עוצמה" הוא הקמפיין השנתי השישי במספר של עמותת זכרון מנחם ומותג טיפוח השיער PANTENE לאיסוף תרומות שיער להכנת פאות טבעיות עבור חולות סרטן מכל גיל - ובחינם. המבצע החל אתמול (א') ביום מיוחד בקניון איילון וימשיך ביומיים הקרובים (24-25 לדצמבר) בכל חלקי הארץ. השנה PANTENE מלווה אתכן באופן אישי בדרך לתרומה באמצעות פעילות ייעודית בקבוצות וואטאספ: החלטת לתרום? כל הכבוד ויישר כח! כעת פתחי קבוצת וואטסאפ וגייסי חברות נוספות המעוניינות לתרום למטרה החשובה. צרפי לקבוצה גם את סמדר מ-PANTENE ישראל, והיא תלווה אתכן לאורך כל תהליך התרומה, תענה על כל שאלה ואף תשתף אתכן בהטבות ובהפתעות הבלעדיות לחברות הקבוצות. ההודעה כתובה בלשון נקבה אך פונה לשני המינים. 

תגובות