למידה לחיים: המקצועות שהיינו שמחים ללמוד בבית הספר. צילום: shutterstock

למידה לחיים: המקצועות שהיינו שמחים ללמוד בבית הספר

כולנו לומדים מקצועות רבים בבית הספר, חלקם מועילים יותר לחיים הבוגרים וחלקם פחות. אך מהם המקצועות שבאמת יעזרו לנו גם לאחר סיום 12 שנות לימוד? החל מלימודי סטייל ואופנה, דרך התנהלות פיננסית נכונה ועד עמידה מול קהל ומצלמה. הכנו עבורכם את רשימת המקצועות שכולנו היינו רוצים ללמוד

מי לא מכיר את זה שאנחנו לומדים את המקצועות שאנחנו לא כל כך מתחברים אליהם ותוהים לעצמנו למה בעצם אנחנו לומדים אותם? למה אנחנו צריכים ללמוד מקצועות שאנחנו לא אוהבים? ברוב המקרים, כשהתלמידים אינם מעוניינים במקצוע מסויים, סיכויי ההצלחה שלהם באותו מקצוע נמוכים יותר לעומת ההצלחה במקצועות אחרים. מדוע אנחנו לא לומדים משהו שאנחנו כן אוהבים? מדוע מקצועות יותר רלוונטיים אינם כלולים בתוכנית הלימוד? אספנו עבורכם את המקצועות שאולי גם אתם הייתם רוצים להכניס לבתי הספר

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

גם נימוסים הם חשובים

נימוסים הם חלק בלתי נפרד מחיי היומיום. מגיל קטן ההורים שלנו משתדלים ללמד אותנו נימוסים למרות שהמאמץ לא תמיד מתבטא בהתנהגות של הילדים. במקום ללמוד מקצועות שאינם חיוניים, אפשר להכניס לבית הספר היסודי שיעורי נימוסים כי זה הרגלי התנהגות שרלוונטים לכולנו ושימושי ביומיום, מה שמתבטא באופן הדיבור, בגישה ובשפת הגוף.

אם רק המורה הייתה מלמדת אותנו איך להיות מנומסים הכל היה נראה אחרת
אם רק המורה הייתה מלמדת אותנו איך להיות מנומסים, הכל היה נראה אחרת © צילום: Fotolia

קצת סטייל ואסתטיקה לא תזיק

בנים ובנות! מי לא אוהב להתלבש הכי יפה ולהיות הכי עדכני מבחינת ההופעה החיצונית? אולם למרבה הצער לא כולם יודעים איך להתלבש בסטייל, לכן יש לנו הצעה והיא להכניס מגמת אופנה וסטיילינג. מראה חיצוני ולבוש משפיעים על רושם ראשוני ודעות קדומות. אנחנו אוהבים להתעסק במראה החיצוני שלנו ולפעמים גם שופטים אנשים לפי איך שהם נראים. זה יכול להתבטא בניסיון להתקבל לעבודה, כי הרי לא מכירים את האישיות שלנו אז הרושם הראשוני מבוסס על המראה שלנו. אם מישהו ילבש צבעים לא מתאימים אנחנו נחשוב שהוא מוזר, או אם מישהו ילבש משהו ישן ומוזנח סביר להניח שנחשוב שסטייל זה לא הצד החזק שלו. המראה יכול להטעות אנשים רבים ואם אנחנו לא רוצים שדבר כזה יקרה, קצת ידע על סטייל ושיק בהחלט לא יזיק. 
מעבר להופעה עדכנית והולמת, אסתטיקה היא גם משמעותית ובעלת חשיבות. אסטטיקה משפיעה רבות על המראה שלנו וכמובן שאנו נעדיף להסתובב בחברה יותר מטופחת לעומת מוזנחת.

קצת אסטטיקה ויופי לא יזיקו לאף אחד
קצת אסתטיקה ויופי לא יזיקו לאף אחד © shutterstock

עמידה מול קהל ומצלמה

עמידה מול קהל ומצלמה זה בין הדברים שהכי אקטואלים במציאות של היום. אם לא נדע לדבר מול קהל, זה יכול לערער את הביטחון העצמי ואף לפגוע במה שנרצה לעסוק בעתידנו המקצועי. אז למה שלא ילמדו אותנו בבית ספר איך להתמודד מול קהל דרך מצלמה למען שיפור הביטחון שלנו ולהצלחה בחיים? תחייכו למצלמה והיא תחייך אליכם.

תמיד טוב לדעת איך כדאי להצטלם
תמיד טוב לדעת איך כדאי להצטלם © צילום: fotolia 

איך כספים עובדים? 

אז איך התהליך של הכספים עובד בעולם? מה אנחנו צריכים לדעת על ממון וערכו? כסף הוא דבר משמעותי וחשוב בחיים שלנו, מכיוון שעם כסף אנחנו יכולים לקנות דברים, וזה יכול להשפיע על המעמד שלנו בעתיד. מאד חשוב שנלמד להבין ולהעריך איך המערכת הפיננסית מתפקדת ומהו האופן הכי משתלם להשקיע בעתיד. אמנם כלכלה הוא מקצוע שמלמדים באוניברסיטה, אך בוודאי שלא יזיק ללמוד את היסודות הבסיסיים מגיל צעיר. אז למה לא להקדים את המאוחר?

 חינוך להתנהלות פיננסית נכונה כבר מגיל צעיר
חינוך להתנהלות פיננסית נכונה כבר מגיל צעיר תהיה מועילה להמשך החיים © Fotolia
תגובות