ברומא התנהג כרומאי: כללי התנהגות בתרבויות שונות. צילום: fotolia

ברומא התנהג כרומאי: כללי התנהגות בתרבויות שונות

באיזו מדינה לא תוכלו ללעוס מסטיק? ובאיזו מדינה טעימה קטנה מתוך אשכול הענבים שבסופר תחשב לגניבה? כולנו מכירים את פדיחת קינוח הנעל של שגב משה, עם ראש הממשלה היפני. מתוך הפקת לקחים, כדאי מאוד שטעות זו לא תחזור על עצמה, ולכן אספנו עבורכם את כללי ההתנהגות בתרבויות השונות והפחות מוכרות לנו

כולנו אוהבים להגיע למקומות רחוקים, ולראות מדינות חדשות עבורנו. עם זאת, אנו לא רוצים להסתבך עם החוק, או אפילו להעליב את התרבות שלה. מכיוון שרובנו לא מודעים לחוקים ולאיסורים של התרבויות, יכול להיווצר מצב לא נעים. במיוחד בגלל הסיבה הזו, חקרנו ובדקנו, מה נחשב כחוצפה בתרבויות שונות משלנו? מה לא מקובל בהן, ואיך אנו יכולים להתאים את עצמנו אליהם?

עוד בערוץ המגזין:

איסור לעיסת מסטיקים

מי מאיתנו לא אוהב ללעוס מסטיקים? אם זה על מנת לשנות את הטעם בפה, או סתם להתרענן. לעיסת מסטיק, זו פעילות שרובנו משתמשים בה. אך בסינגפור, בשנת 1992 בעקבות הכמות הרבה של מסטיקים שהיו דבוקים למושבים ודלתות הרכבת התחתית בעיר. הוחלט, לאסור על שימוש במסטיקים. בתור מתבוננים מהצד זה נראה לנו טיפה מוזר חיים ללא מסטיקים, אבל תכלס? אנחנו בטוחים שרופא השיניים שלנו ישמח אם נפחית את השימוש שלנו במסטיקים.

© Fotolia

טעימה= גניבה

אנו בטוחים שלא מעט מכם אוהבים לשוטט בשווקים, לעבור במאפיות ואפילו לטעום חלק קטן מהמוצר לפני שאתם רוכשים אותו, בישראל לא מעט עושים זאת וזה נראה מקובל לגמרי. עם זאת, בסין תצטרכו לבקש רשות, אם לא - צר לנו לבשר לכם, אבל כנראה שתעברו על החוק. נכון שזה נשמע טיפה מופרך ומוזר, אבל בסין לחוק זה יש חשיבות רבה. אבל היי, אנחנו בטוחים כי גם בארץ המוכרים יעריכו אם תבקשו רשות לפני שתטעמו.

עמידה בזמנים

בישראל, כנראה שסביבתכם לא יעשה עניין גדול אם תאחרו, להפך- זה אפילו יראה להם די הגיוני. אך באנגליה, עמידה בלוחות זמנים היא עניין חשוב מאוד. כשאתם נפגשים עם אדם, באחד על אחד, איחור עד רבע שעה יחשב כנסבל. אך אם תתעכבו עוד, הדבר יחשב כבר כסוג של "חוצפה". טיפ שלנו, כשאתם קובעים להפגש עם אדם מאנגליה, השתדלו לעמוד בזמנים.

נא לא לאחר
נא לא לאחר © shutterstock

הפרטים הקטנים

מי מאיתנו לא אוהב לקבל פרחים? הם ריחניים, יפים ובעיקר מתנה שתמיד כיף לקבל. רבים מאיתנו, נוהגים להעניק פרחים כמתנה, בזמן אירוח או לפני פגישה. אז אם אתם נפגשים או מתארחים אצל אדם מרוסיה, זכרו לא להביא פרחים צהובים מכל סוג שהוא. מסיבה שאינה ברורה, בתרבותה של רוסיה, פרחים צהובים נחשבים כסיום של מערכת יחסים, זו לא בדיוק הכוונה שלנו.

נא להכנס ללא נעליים

מי מאיתנו לא מכיר את סיפורו של השף הדגול - "שגב משה", עם ראש ממשלת יפן ורעייתו. נחדש למי שאינו מכיר, שגב משה ידוע כי הוא בעל יצירתיות יוצאת דופן. אולי בזכות העובדה הזו או בשל כישוריו הרבים, הוא נבחר להיות השף שידאג לארוחה של ביבי ושרה נתניהו עם ראש הממשלה היפני ורעייתו. משה, החליט להפגין את היצירתיות שבו, ולהגיש את הקינוח בתוך נעל! לצערו, בתרבות היפנית נעל היא דבר "מגונה" ואפילו השרים הבכירים, נכנסים למשרדם כאשר נעליהם נשארות בחוץ. אז אולי לא תבשלו בקרוב קינוח בנעל, אבל למקרה ותבקרו ביפן, מומלץ לדאוג להכנס ללא נעליים.

המלצה שלנו - לכל מדינה יש את מנהגי התרבות שלה, שלא בהכרח חופפים את מנהגי התרבות שלנו. אז פעם הבאה שתבקרו במדינה חדשה, ממליצים לכם לבדוק מראש מה מקובל לעשות שם ומה לא.

 
תגובות