יום השואה הבין לאומי: כך מציינים אותו מסביב לעולם. צילום: gettyimges.ILKeystone

יום השואה הבין לאומי: כך מציינים אותו מסביב לעולם

היום, מתקיים יום השואה ברחבי העולם. לכלל המדינות, ברור שזהו אירוע שאסור לתת לו לחזור על עצמו ולכולם, חשוב להעביר את המסר הזה מדור לדור. אז איך המדינות האחרות מסביב לעולם בחרו לציין אותו?

לפני כמעט 78 שנים, עצרו את הטרור שנקרא "שואה", החזירו ליהודים את החיים שלהם בחזרה ובעיקר למדו לקח חשוב, והבטיחו לעצמם לא לתת לאירוע כזה לחזור על עצמו, לא לתת את הלגיטמציה לקחת לעוד אפילו אדם אחד, חף מפשע את החיים.

עוד בערוץ המגזין:

#WeRemember

במיוחד עבור יום השואה, הקונגרס הציוני יהודי יצר את פרויקט "WeRemembr", על מנת להנציח את השואה באמצעות המדיה החברתית. בנוסף, אמש (שבת), התרחשה מחווה מיוחדת ממש רגע לפני משחקי ליגות העל. לפני תחילת המשחק, השחקנים פרסו שלט ובו כתוב: "#WeRemember". באמצעות שלט זה, השחקנים מדגישים כי צריך להנציח את האירוע המצער, לתת לו מקום ואסור לנו לשכוח אותו.

מחנות ההשמדה

כמו רוב בתי הספר, אשר כל שנה מוציאים מסע לפולין ובו מבקרים במחנות ההשמדה, כך גם הרבה אנשים אחרים מרחבי העולם, בוחרים ללכת לבקר במחנות ההשמדה. כאשר תלמידי תיכון מבקרים במחנות ההשמדה, הם רואים את המורשת היהודית, חשים הזדהות ורק יכולים לדמיין כמה דם יהודי נשפך במחנות הללו. כך גם המבקרים שלא בהכרח יהודים, מבקרים על מנת להזדהות עם המורשת.

אנה פרנק

אין כמעט אדם אחד ברחבי העולם שלא שמע על אנה פרנק, היא התחבאה עם משפחתה במשך תקופה ארוכה בתוך חדר, בו אסור היה לה להשמיע רעש או לזוז יותר מדי. איך מעבירים יום יום ת הזמן הזה? אנה, בחרה לתעד הכל בתוך יומן, שלימים לאחר מותה, גם התפרסם. את היומן קראו מליוני אנשים, ובנוסף באמסטרדם, במחבואה כיום יש מוזיאון, שאנשים מכל העולם בוחרים לבקר בו.

הולגרמות

בניו יורק, תיעדו ניצולי שואה באמצעות מצלמות מיוחדות שיהפכו אותם להולוגרמה. מהסיבה הפשוטה, שכנראה בקרוב כבר לא ישארו ניצולי שואה שיוכלו לתעד את סיפורם, יצרו את פרויקט זה, בו גם בדורות הבאים ילדים, בני נוער ואפילו נשים מבוגרים, יוכלו לבוא ולשאול את ניצולי השואה שאלות. בזמן הצילומים, ניצולי השואה נשאלים על כמעט כל שאלה אפשרית, כך שנוצר התיעוד הטוב ביותר שיכול להיות.

תגובות