בת 16: "נמאס לי מחוסר הביטחון". צילום: fotolia

בת 16: "נמאס לי מחוסר הביטחון"

כולנו מתמודדים עם חוסר ביטחון שמתעצם בגיל ההתבגרות בעקבות השינויים הדרסטים שקורים בחיינו. אז איך אפשר להעלות את הביטחון העצמי? ואיך ניתן לגרום לעצמנו לראות את הטוב שבנו?

רובנו נכנסים לגיל ההתבגרות כילדים תמימים שבטוחים בעצמם אבל אז אנו נתקלים בסיטואציות הגורמות לנו לפקפק בעצמנו והביטחון של הילד התמים דועך לו לאט לאט. אנחנו רבים עם המשפחה, מאבדים חברים, נפגעים, מתאכזבים, נשברים ומשתנים. אז איך צולחים את התקופה הזאת ומעלים את הביטחון העצמי?

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מחשבות אלה הטרידו בת 16 שאיבדה את הביטחון לאחר שנפגעה מאדם אחר והחליטה לפנות לגולשי "Ask People" במטרה לעצה שתשפר את ביטחונה.

"בנות שאמורות להיות ״חברות״ שלי דורכות עלי, נמאס לי מהדעות והביקורות של אנשים שחושבים שהאופי וההחלטות שלי שייכים להם, נמאס לי להיות חייבת דין וחשבון לכל העולם, נמאס לי שאנשים פותחים את הפה שלהם ברגע שמישהו לא הולך בסגנון שלהם". הנערה מתארת מצב שבו היא מרגישה שהיא מוקפת בחברות מזוייפות והיא מרגישה שכל העולם שלה קורס עליה. היא הייתה מלאת ביטחון בעבר אך נער שהיא הייתה איתו במערכת יחסים פגע בה וגרם לה להרגיש שהיא חסרת ערך. "תמיד הייתי מקובלת ובעלת ביטחון עצמי אך אני מרגישה כך בגלל שנכנסתי לזוגיות רומסת - אחד שרמס לי את הביטחון, גרם לי להרגיש כל כך שפלה, מרגישה בן אדם רע וששום דבר לא מגיע לי בחיים האלה".

"נמאס לי להיות חייבת דין וחשבון לכולם" © צילום מסך

הנערה פונה לגולשים בחוסר אונים ומספרת כי היא נשארת עם חברות שפגעו בה רק כדי לא להישאר לבד והיא מרגישה הרוסה מבפנים. אחת הגולשות המליצה לה להתגבר על הפחד להישאר לבד ולנתק קשר עם החברות המזויפות וכדי להעלות את הביטחון היא המליצה להתחיל לעבוד במקום שיכפה עליה לתקשר עם אנשים.

 

כשאתם נמצאים במצבים כאלה תזכרו שאתם לא היחידים שעוברים את זה, הרבה אנשים עברו את זה בעבר ויעברו זאת בעתיד. הכי חשוב שתדעו מי ומה אתם, תגידו לעצמכם בקול רם שאתם טובים ומסוגלים ויחד עם זאת תמיד תשאפו להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמכם. ככה תוכלו להיות שלמים עם ההחלטות שלכם ותדעו שגם אם עשיתם טעות אתם עובדים על עצמכם בכל יום והיא לא תקרה שוב.

תגובות