אופס, שכחתי: חמש דרכים יעילות לשיפור הזיכרון. צילום: fotolia

אופס, שכחתי: חמש דרכים יעילות לשיפור הזיכרון

אם אתם מתקשים ללמוד למבחנים, לא מצליחים לזכור מספר עובדות מדעיות או לשנן כמה תאריכים היסטוריים - יש פתרון! ריכזנו עבורכם חמש שיטות פשוטות כמו פתירת תשחצים, בילוי עם חברים ותפריט תזונה נכון אשר יעזרו לכם לשפר את הזיכרון באופן משמעותי

אם משפטים בסגנון "מתי בכלל למדנו את זה?", "היו שיעורי בית?", "מה בשיעור הבא במערכת?" מוכרים לכם - אל דאגה! כולנו שוכחים דברים מסוימים ולמעשה מדובר בתופעה טבעית לחלוטין, במיוחד בשגרת חיינו העמוסה. אך זיכרון הוא כלי העבודה הבסיסי ביותר שלנו בחיי היומיום, וזיכרון "רופף" עלול להפוך את החיים שלנו להרבה יותר קשים להתמודדות. אבל חשוב שתדעו שקיימות פעולות מסוימות שיכולות לסייע במניעת אובדן זיכרון ואפילו עשויות לשפר אותו. רוצים לדעת עוד? המשיכו לקרוא

עוד בערוץ המגזין:

אמנו את המוח

בדיוק כשם שפעילות גופנית חשובה לנו משום שהיא שומרת על כשירותם, תפקודם ובריאותם חלקי הגוף השונים, כך גם שמירה על הכושר המנטלי חשובה מאוד. המוח שלנו זקוק גם הוא ל"שגרת כושר", בדיוק כמו שאר חלקי הגוף, אשר באה לידי ביטוי בביצוע פעילויות שמגרות את הצד המנטלי שלו ומסייעות בשמירה עליו, ואף עשויות למנוע אובדן זיכרון. מילוי תשבצים, תשחצים או סודוקו, למידת נגינה על כלי נגינה כלשהו ואפילו התנדבות בבית ספר או ארגון קהילתי הן רק חלק קטן מהפעילויות שתוכלו לבצע על מנת לשמור על הכושר המנטלי של מוחכם, ובכך גם לשפר את הזיכרון שלכם.

גם המוח שלכם צריך להתאמן כדי לשמור על כשירותו © fotolia

היפגשו עם חברים באופן קבוע

אינטראקציה חברתית וקשר עם אנשים נוספים עוזרים להדוף דיכאון ומתח, שהם שני גורמים מרכזיים שעשויים לתרום לאובדן הזיכרון. לכן אם אתם מרבים להיות רוב השעות לבד, חפשו הזדמנויות בהן תוכלו להיפגש ולבלות יחד עם המשפחה, החברים ואנשים אחרים. 

מפגש עם חברים יכול לסייע בשמירה על זכרונכם
מפגש עם חברים יכול לסייע בשמירה על זיכרונכם © Sutterstock

שמרו על סדר

אם המקום בו אתם מבלים את רוב שעות היום שלכם הוא החדר הפרטי שלכם, הוא עמוס ומבולגן - אתם עשויים לשכוח יותר דברים. רצוי לנהל רשימת משימות, פגישות, מבחנים, חוגים ואירועים אחרים, אותה תוכלו לכלול במחברת מיוחדת שזוהי מטרתה, יומן שבועי, לוח שנה שתלוי בחדריכם או אפילו בטלפון שלכם. בולט ג'ורנל, מישהו?

שמירה על חדר מסודר עשוייה לעזור בשמירה על הזיכרון
שמירה על חדר מסודר עשוייה לעזור בשמירה על הזיכרון © fotolia

הקפידו על שינה טובה

לשינה יש תפקיד חשוב בכל הקשור לאחסון ושמירת הזיכרונות שלנו. במהלך השינה, המוח מבצע "אתחול מחדש" ומאחסן פרטי מידע חשובים, אותם צברתם במהלך היום כולו, כך שניתן יהיה "לשלוף" אותם במהירות וביעילות רבה יותר בהמשך הדרך. מנוחת לילה יומית "טובה" אורכת כ- 7-9 שעות רצופות. לילה טוב!

שינה טובה תארגן את כל המידע שצברתם במהלך היום
שינה טובה תארגן את כל המידע שצברתם במהלך היום © Fotolia

אכלו בריא

שמירה על תזונה בריאה מסייעת לכלל חלקי הגוף, והיא גם תורמת לבריאות המוח. שלבו פירות, ירקות ודגנים מלאים בתפריט היומי שלכם וכך תתרמו לפעולה טובה יותר של המעגלים העצביים במוח אשר שולטים בין היתר גם על הזיכרון. אין כמו אוכל, לא?

אוכל בריא הוא דרך מעולה לשמירה על הזיכרון
אוכל בריא הוא דרך מעולה לשמירה על הזיכרון © fotolia
תגובות