מתלבטים? כך תבחרו את המגמה המתאימה לכם. צילום: fotolia

מתלבטים? כך תבחרו את המגמה המתאימה לכם

מרבית בני הנוער בארץ בכיתות ט'-י' עומדים כעת בפני ההחלטה שתקבע איזה מקצוע הם ילמדו בשנה הבאה. זוהי החלטה חשובה שתשפיע עליכם ותעזור לכם בעתיד. אם אתם מתלבטים ולא יודעים מה לבחור, הכתבה הבאה במיוחד בשבילכם!

בני נוער רבים מתלבטים לאיזה מגמה ללכת, ושואלים את עצמם "איזו מגמה מתאימה לי?", "מה עדיף לי לקחת?" ומהרהרים זמן רב על ההחלטה החשובה שתקבע מה ילמדו בשנה הבאה ותפתח בפניהם דלתות בעתיד. אז לכל המתלבטים שביננו, הטיפים הבאים יעזרו לכם בבחירת המגמה המתאימה

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

לכו בעקבות הלב

העצה החשובה ביותר – תהיו שלמים עם החלטתכם. לכן, אנו מציעים לכם לחשוב קודם כל עם עצמכם "איזה מקצוע אני הכי אוהב/ת?". מאחר שלימודי המגמה הם הרחבה בתעודת הבגרות וישנן אופציות רבות, כדאי לכם ללכת למקצועות שמעניינים אתכם ולהפוך את בית הספר למקום שתשמחו ללכת וללמוד בו את הנושא שאתם בחרתם.

קודם כל תבדקו איזה מקצוע אתם אוהבים © צילום: Shutterstock

בדקו מה סיכויי הקבלה לאוניברסיטה

ברגע שאתם סגורים על איזה מקצועות אתם אוהבים ותרצו להרחיב, אפילו אם בחרתם יותר מכמות המקצועות שאתם נדרשים להרחיב, עכשיו מתחיל השיקול השכלי – מה עדיף לכם מבחינת עתידכם. באוניברסיטאות רבות יש דף בו ניתן לחשב את סיכויי הקבלה למקצועות הנלמדים באותה אוניברסיטה, לכן אם יש לכם כיוון למקצוע שאתם רוצים לעסוק בעתיד, הסתכלו באתר ובדקו את הסיכויים שלכם להתקבל עם המגמות אליהן אתם רוצים ללכת.

בדקו איך המגמה שאתם רוצים תעזור לכם בעתיד
בדקו איך המגמה שאתם רוצים תעזור לכם בעתיד © fotolia

הכינו טבלה של יתרונות וחסרונות לכל מגמה

לפני שאתם מתחילים עם הכנת הטבלה, בדקו את כל דברים שאתם יכולים לדעת על המגמה – שאלו תלמידים ומורים מתוך המגמה. עכשיו, כשכל המידע שאתם צריכים נמצא בידכם. הוציאו הכל על הנייר! ערכו רשימה של יתרונות וחסרונות לכל מגמה, שיכלול את הפרמטרים הבאים: מה אני אוהב יותר? מה יעזור לי בעתיד? איזה מקצוע קשה/קל לי יותר? כמה שעות לומדים? וכדומה. השוו בין הטבלאות וראו מה האופציה הטובה ביותר בשבילכם ולכו עליה!

ערכו רשימה או טבלה מסודרת שתסייע לכם להחליט סופית © fotolia

התייעצו עם ההורים

אתם עדיין מבולבלים ולא בטוחים מה לבחור? הכי חשוב שתדעו כי אתם לא לבד! לכל מקרה של בעיה והתלבטות אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ עם הוריכם, גם הם עברו את תהליך בחירת המגמות ולמדו מגמות מסוימות, תוכלו לקבל מהם חוות דעת באיזה מקצועות כדאי לכם יותר לבחור ומה טוב בשבילכם – כי הם מכירים אתכם הכי טוב! במידה שאתם בוחרים לא לשתף את ההורים בבחירה, תמיד ניתן להתייעץ עם אח גדול, חבר טוב ואפילו מורה.

תמיד תוכלו להתייעץ עם מורה
תמיד תוכלו להתייעץ עם מורה, אח גדול, בוגר המגמה וכו' © צילום: Fotolia

תשאלו את חבריכם איזה מגמה הם בוחרים

שיקול חשוב לא פחות, הינו שיקול חברתי, אם אתם מתלבטים בין 2-3 מגמות ולא יודעים מה לבחור? לפעמים כדאי פשוט ללכת למגמה בה חברים שלנו גם מתכוונים לבחור, שם תוכלו להיעזר אחד בשני בשיעורי הבית ועבודות, דבר זה מקל מאוד על החוויות במגמה. נוצרת מעיין "שפה משותפת" בינכם לבין חבריכם בנושאים הקשורים למגמה.

יותר כיף ללמוד יחד עם חברים © צילום: Fotolia

הדבר החשוב ביותר הוא לזכור שבחירה זו אינה משנה את כל החיים וההחלטה אינה מאוד "גורלית". אל תשכחו - גם אם בחרתם מגמה מסוימת ואתם בסוף מחליטים שאתם לא מרוצים ממנה, תמיד ניתן לשנות את הבחירה ולעבור מגמה!

תגובות