לגזור ולשמור: כך תשפרו את טכניקות הציור שלכם. צילום: fotolia

לגזור ולשמור: כך תשפרו את טכניקות הציור שלכם

ציור היא פעולה שאולי נשמעת פשוטה אך מי שרוצה לפתח אותה לתחביב רציני או אפילו קריירה עתידית, חייב לקחת אותה ברצינות. לכן הבאנו לכם את הטיפים החשובים ביותר לציירים המתחילים וגם לוותיקים שבניכם שמעוניינים לשפר את יכולות הציור שלהם

ציירים חדשים? היי, ברוכים הבאים לעולם עשיר ומגוון שאין בו גבולות. ציירים וותיקים? איזה כיף לנו שאתם פה ומצטרפים לתהליך האמנותי שממנו תוכלו לרכוש ידע נוסף. ציור הוא עולם ומלואו המכיל בתוכו אמנים רבים, מגוון סגנונות וכמובן חומרים שונים. רק נותר לשמר ולשפצר אותו, כיצד? כינסנו לכאן את חמשת הכללים החשובים ביותר לאמנים העוסקים בציור. אז קחו דף ועט ותתחילו לצייר!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אימון

זה הכלל הראשון והחשוב ביותר הוא אימון. יש לכם כישרון בלצייר? מעולה, העובדה שיש לכם את היכולת לצייר לא אומרת שאין צורך בתרגול, ההפך הוא הנכון, בשביל לצייר צריך לרכוש מיומנות רבה של שנים. ציור יכול לפעמים להיראות כמשימה מתסכלת, לדוגמה: לצייר משהו ספציפי ואז הוא אינו יוצא כמו שרציתם, כתוצאה מכך הציור נזרק לפח ואתם מתייאשים מלצייר. כאן נמצאת הטעות שלכם: אסור להתייאש בניסיון הראשון ובטח שגם לא בשני, ככל שתתרגלו יותר ויותר את יכולות הרישום שלכם כך תשתפרו מניסיון לניסיון ותגיעו לתוצאה שאותה רציתם בתהליך שעברתם ועוד תמשיכו לעבור במהלך השנים. המלצה שלנו, סקצ'בוק (מחברת רישום) ועט צמודים לכל מקום שאתם הולכים, שבזמנכם החופשי תוכלו להתאמן.

הכלל החשוב ביותר בציור הוא לתרגל שוב, ושוב, ושוב
הכלל החשוב ביותר בציור הוא לתרגל שוב, ושוב, ושוב © fotolia

השראה

הגענו לאחת הסוגיות שכל אמן מתמודד איתה - למצוא את הדבר שנקרא השראה. מוזה היא איננה דבר פשוט להוצאה מן מהכוח אל הפועל. בואו נאמר שיש לה את אפקט ההפתעה, ובנוסף היא חמקמקה וצריך לתפוס אותה בזמן. אבל מה קורה כאשר אנו מנסים לצייר אך איננו מצליחים לחשוב על רעיונות בעצמנו? כמובן שתמיד נעדיף רעיונות מקוריים מהדמיון, אפשר לעזר בחברים ומשפחה שיתנו לנו אסוציאציות של כל מיני אלמנטים. לרשתות חברתיות יש המון מה להציע, מאמנים ועד אנימטורים שמעלים דברים מעוררי מחשבה ואפשר לשאוב מהם השראה. בסופו של דבר המוזה תבוא ונייצר את הכי טוב שיש בנו.

השראה נמצאת בכל מקום, גם ברשתות החברתיות
ההשראה נמצאת בכל מקום, גם ברשתות החברתיות © צילום: Fotolia

סגנון

מקוביזם (סגנון אוונגרדי) ועד פוסט-אימפרסיוניזם (אמנות מודרנית צרפתית)  הם רק טיפה בים של אלפי הסגנונות שיש לעולם האמנות להציע לנו. סגנון אמנות הוא ללא ספק מרכיב חשוב בתהליך היצירה שלנו אך הוא גם התאמה אישית אחרי הכל. כי כל אמן בפני עצמו הוא שונה ומתחבר לדברים מגוונים מאמנים אחרים. אז איך אנחנו מוצאים את הסגנון המתאים לנו? כמובן שאם אתם במגמת אמנות ניתנת לכם האפשרות להתנסות בכל מיני סגנונות במהלך העבודה המעשית שלכם וגם להכיר סגנונות דרך החומר העיוני. אם אינכם במגמת אמנות אתם תמיד יכולים לחקור דרך הרשת, לקרוא ספרים וללכת למוזיאונים. לא חסרות דרכים ולרכישת מידע על מגוון הסגנונות שיש לאמנות להציע. לאחר שמצאתם את הסגנון שמעניין אותכם, אתם יותר ממוזמנים לפתח אותו ולהיות מומחים בו.

למידה עיונית תוכל לעזור לכם למצוא את הסגנון האומנתי שלכם
למידה עיונית תוכל לעזור לכם למצוא את הסגנון האמנותי האישי שלכם © Fotolia

חומר

''שנייה, אני עם דיו על הידיים'', ''אוי נו, צבעי שמן לא יורדים בכביסה, החולצה הזו לא תחזור לעצמה'', כן, אין מה לעשות אמנות היא דבר מלכלך אך חומר הוא מבין האלמנטים שמשלים אותה להיות מה שהיא. יש מאות אלפי חומרי יצירה באמנות, אבל מהו החומר המתאים לנו? כשזה מגיע לחומר הוא צריך להיות תואם גם לרמת הידע והאימון של אותו אדם, וכדאי להתקדם איתו בהדרגתיות בהתאם לקצב ולרמה. כאשר אנחנו נהיים מומחים בחומר בעקבות האימון שלנו איתו אנחנו יכולים להפגין את הידע שלנו במרחב הציבורי והפרטי. כשאר עליכם להתמודד עם עם חומר שאתם מתקשים לעבוד איתו, נסו למצוא בו את היתרונות האומנותיים שלו ומשם להתחיל את תהליך היצירה. נסו להיפתח לחומרים שפחות נראים לכם כיפיים ממבט ראשון ואולי דווקא כן תאהבו אותם.

נסו להיפתח לחומרים חדשים ומעניינים
נסו להיפתח לחומרים חדשים ומעניינים © Fotolia

אמונה

לאחר שהתאמנו על שיטות הציור שלנו, שאבנו את ההשראה, מצאנו את הסגנון האמנותי האישי שלנו ובחרנו בקפידה את החומר נותר רק להאמין בעצמנו. באמנות יש רגעים משמחים, מצחיקים, מרגשים אך גם הרבה תסכול ואי סבלנות כתוצאה מעבודה שלא הצליחה או המסר שלא עבר מספיק טוב ביצירה ובכלל היה אמור לעבור אחרת. לעיתים צריך לעצור את הכל, לעזוב את הדף ופשוט לנשום עמוק, לא להתעצבן, פשוט להירגע ולומר בלב ''אני בסדר גמור'' ולחזור לעבודה. אנחנו צריכים לזכור שלפעמים גם כשקשה לנו לא רק בלצייר אלא בכל דבר, אנו צריכים להאמין בעצמנו וביכולות שלנו כי אם לא נאמין, לא נצליח להגיע להישגים גבוהים ונישאר מתוסכלים. זה הדבר האחרון שאנחנו רוצים, אז אל תשכחו להאמין בעצמכם. תזכרו, השמיים הם הגבול

תאמינו בעצמכם ובכישורים שלכם, השמיים הם הגבול!
תאמינו בעצמכם ובכישורים שלכם, השמיים הם הגבול! © צילום: Shutterstock
 
 
תגובות