אמ;לק: חגיגות יום המשפחה ברחבי הארץ. צילום: fotolia

אמ;לק: חגיגות יום המשפחה ברחבי הארץ

שיגור רקטה מרצועת עזה, נאום מצב האומה של טראמפ וההפגנה ההמונית בחיפה בדרישה לסגור את בתי הזיקוק • סיכום החדשות השבועי של פרוגי, כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש

הייתים עסוקים בענייני לימודים ולא הספקתם להתעדכן בביקור שגרירים מהאו"ם במנהרה של חיזבאללה בצפון?פספסתם את מבצע העלאת אלף מיהודי אתיופיה? סיכום החדשות השבועי של פרוגי יעשה לכם סדר בבלאגן וישאיר אתכם הכי מעודכנים שיש.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון

שגרירים מהאו"ם ביקרו במנהרה של חיזבאללה בצפון

עשרות שגרירים באו"ם ביקרו באתר שבו התגלתה אחת המנהרות שחפר חיזבאללה לכיוון מטולה במהלך מבצע "מגן צפוני". חיילי יחידת יהל"ם של חיל ההנדסה הציגו בפני השגרירים את פנים המנהרה באמצעות מצלמה שהוחדרה דרך פיר הכניסה. את ביקור השגרירים אירגן שגריר ישראל באו"ם, דני דנון. בבוקר נפגשו השגרירים עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, וראש הממשלה בנימין נתניהו.

יום שני

הצעת חוק היסטורית בארצות הברית

חברת הקונגרס קרולין מלוני הכריזה במעמד הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק - דני דיין, על תחילת הליך חקיקה היסטורי שיביא לרפורמה בהנצחת השואה והטמעתה במערכת החינוך האמריקנית, וזאת בשל העלייה המשמעותית של האנטישמיות והפשעים האנטישמיים ברחבי ארה"ב. החוק, העונה לשם "Never Again Education Act" יכניס את לימודי השואה לתוכנית הלימודים במערכת החינוך בארה"ב, יעודד מוסדות חינוך להעמיק בלימודי השואה ויספק תכנית חדשה שתיתן למערכת החינוך את הכלים והמשאבים ללימוד הנושא ויתמקד גם בהפקת הלקחים והבנת השלכותיהן של שנאה ואנטישמיות.

על פי הצעת החוק לימודי השואה יוטמעו במערכת החינוך בארצות הברית © צילום: shutterstock

נערכים לחידוש טרור האש בעוטף עזה

על פי הערכות הצבא, בעוד מספר חודשים, עם בוא האביב, ישובו הפלסטינים ברצועת עזה להפריח בלוני תבערה ועפיפונים כדי להצית שריפות בעוטף. בשל כך ברשות הטבע והגנים החלו לגייס עובדים זמניים שיטפלו בכיבוי שריפות ודליקות בעוטף עזה.

מאות הפגינו בחיפה בדרישה לסגור את בתי הזיקוק

לרגל יום הסרטן הבינלאומי, צעדו כ- 200 מפגינים תושבי חיפה והמפרץ לאזור בתי הזיקוק בעיר בקריאה לסגור את המפעל. הצועדים, אשר עטו מסיכות על פניהם, טענו כי קיים קשר ישיר בין הזיהום לסרטן, ואף קראו "יותר בז"ן – יותר סרטן!" בהפגנה שארגנה עמותת "מגמה ירוקה".

יום שלישי

חגיגות יום המשפחה

"יום המשפחה", אשר נקרא במקור "יום האם", צוין ברחבי הארץ בפעילויות, משחקים ומבצעים מיוחדים להורים וילדים.

יום המשפחה צויין ברחבי הארץ
יום המשפחה צויין ברחבי הארץ © צילום: shutterstock

מבצע העלאת אלף מיהודי אתיופיה

מבצע העלאת אלף מיהודי אתיופיה, הקרוי גם "מבצע יהודית", יצא לפועל. אחרי שנים ארוכות, 82 איש, הורים לילדים שכבר נמצאים בישראל, עלו יחד עם בנותיהם ובניהם, על פי הקריטריונים שנקבעו בהחלטת הממשלה האחרונה באוקטובר 2018, והתאחדו בנתב"ג עם קרוביהם בישראל. עד לחודש דצמבר יועלו עוד 918 איש מקהילת 8,000 הממתינים במחנות באדיס אבבה ובגונדר, ובכך תסתיים סופית ההעלאה המאורגנת מאתיופיה לישראל. 7,000 מבקשי עלייה יישארו באתיופיה, ולא יתאחדו עם בני משפחתם שבארץ.

יום רביעי

נאום מצב האומה של טראמפ

דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב, נשא בלילה שבין יום ג' ליום ד', את נאום מצב האומה השני שלו, אחרי השבתת הממשל ההיסטורית והעימות עם הדמוקרטים על בניית החומה בגבול מקסיקו. בנאומו דיבר טראמפ בבוז קולני על שיירות המהגרים הבלתי חוקיים השועטים לעבר ארה"ב, ואמר שהוא מגדיל את מספר החיילים האמריקנים שיישלחו לגבול הדרומי כדי להדף אותם. הוא אף הבטיח כי החומה בגבול מקסיקו תיבנה והוסיף כי הוא יבנה אותה והיא תהיה לתפארת.

דונלד טראמפ
 טראמפ באחד מנאומיו © Mark Wilson/gettyimgaes_IL

יום חמישי

רקטה שוגרה מרצועת עזה

אחרי שבועות של שקט, צבע אדום במועצת אשכול. צה"ל מסר כי זוהה שיגור מהרצועה לשטח ישראל. זמן קצר לאחר מכן הגיב צה"ל באש טנקים על עמדות חמאס, ובכלל זאת על עמדה השייכת לכוח שאחראי על מניעת ירי והסתננויות לישראל.
 
צה"ל הגיב באש © צילום: Fotolia

סוף השבוע

גופת בת 19 עם סימני אלימות נמצאה ביער בירושלים

חשד לרצח בירושלים: גופת צעירה שדווחה בצהריים כנעדרת נמצאה באזור מיוער בעין יעל, סמוך לגן החיות התנ"כי, כשעליה סימני אלימות. לדברי כוחות משטרה ושב"כ שהגיעו לזירה כל כיווני החקירה נבדקים.

שני פלסטינים נהרגו מירי בגבול רצועת עזה

נער בן 14 וצעיר בן 18 נהרגו מאש צה"ל בעימותים על הגדר בגבול רצועת עזה, במסגרת "צעדות השיבה". כ-8,200 פלסטינים הפגינו בכמה מוקדים. על פי מקורות פלסטיניים, הנער שנהרג הוא קרוב משפחתו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה.
 
תגובות