כוחות על אנושיים: סיפורי החילוץ ההזויים ביותר. צילום: fotolia

כוחות על אנושיים: סיפורי החילוץ ההזויים ביותר

לא מעט אנחנו שומעים בחדשות על חילוצים, בדרך כלל הם נעשים על ידי אנשי מקצוע כמו לוחמי אש, אנשי משטרה ועוד. אבל כשאדם נקלע למצב שכל דקה היא קריטית ונמצא בסכנת חיים אין זמן לחכות שיגיעו כוחות הצלה. ואז דווקא באותם רגעים מפחידים מתגלים אותם אלה עם כוחות על אנושיים

כוחות על טבעיים נשמעים לנו כמו דבר שיש רק בסרטי מדע בדיוני, הסיפורים הבאים יגרמו לכם להבין שהם קיימים גם בתוך אנשים רגילים שנראים בדיוק כמונו ואולי גם קיימים בתוכנו. ספיידרמן אנושי מציל ילד מנפילה מגובה תוך סיכון חייו, וונדר וומן שהרימה ג'יפ במשקל שלושה טון וגם על כאלה שהצילו לא פחות ולא יותר את המציל שלהם... קבלו את סיפורי החילוץ וההצלה הכי מרתקים והזויים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

להציל את המציל

נונאווט, קנדה, מזג האוויר מתון יחסית לעונה. צייד אסקימוסי ששמו ג'ו קארטאק ובנו החליטו לנצל את מזג האוויר הידידותי ויצאו בסירה מהחוף הצפוני של הודסון ביי. התכנון שלהם היה ציד כלבי ים. באותו אחר הצהריים הופיעה גאות בלתי צפויה שסחפה את ספינתם ללב ים. לשניהם לא נותר אלא לחכות שהגאות תחלוף. מסתבר שצניחת הטמפרטורות במידה מסוימת היתה גם לטובתם, כי בזכותה קו החוף התקרב אליהם, כאשר עוד ועוד חלקים בים קפאו והתווספו לשכבת הקרח שכיסתה את החוף. הקרח הגיע אליהם בסביבות השקיעה והשניים טיפסו אל מחוץ לסירה וגררו אותה על השלג, כך במשך כל הלילה.

אילוסטרציה
אילוסטרציה © Fotolia

לאט לאט מתקרבים למקום מבטחים אבל אז שכבת הקרח שתחתם נבקעה והם שוב מצאו עצמם נסחפים שוב. שניה לפני יאוש הם הבחינו במסוק חילוץ, אבל השמחה נמשכה לא יותר מכמה שניות כי כאשר הגיע המטוס לגובה של כעשרה מטרים הוא החל פתאום לאבד שליטה. והאב והבן מביטים בחוסר אמון על המסוק שהיה אמור לחלץ אותם מהמקום בו הם תקועים כבר יותר מ-24 שעות, כשהוא פוער חור בתוך הקרח ושוקע במים. מול עיניהם הטייס נאבק בדלת עד שנפתחה ולטייס שהיה במרחק שישה מטרים מהם לא היתה ברירה אלא לקפוץ לתוך המים הקפואים ולנסות לשחות לעברם. כאשר היה קרוב הושיט לו האב את הרומח וגרר אותו לכיוון הקרחון. בסופו של דבר נשלח מסוק חילוץ נוסף ושלושתם חולצו בשלום.

שריפה בדירה באוקראינה, הדיירים ניצלו על ידי קפיצה מקומה חמישית

יוצא לנו לשמוע הרבה על שריפות שפרצו בתוך בתים ולצערנו יש סיפורים רבים על אנשים שנלכדו בתוך אש תופת ללא יכולת לברוח. אבל מתברר שיש כאלה שגם ברגעים שנראה שאין לאן לברוח, הרצון לחיות גובר על הייאוש והפחד וגורם להם לעשות מעשים אמיצים בצורה יוצאת דופן, כמו במקרה של שריפה שפרצה בדירה באוקראינה. הדיירים מצאו עצמם לפתע לכודים בתוך אש שחוסמת כל דרך יציאה. המקום היחיד שעוד ניתן היה לברוח ממנו היה החלון. אבל מה יעשו כשהם בקומה חמישית? קפצו מגובה של חמש קומות היישר לתוך שמיכה דקה שהחזיקו כעשרים אנשים.

וונדר וומן אמיתית

כשאדם סימונס פירק את אחד הגלגלים של הג'יפ הכבד שחנה בחניית הבית של המשפחה, הוא לא דמיין אפילו לרגע שפעולה יחסית פשוטה ורגילה כמו זו תביא לסיפור גבורה הזוי שעתיד להתפרסם בכל כלי התקשורת. סימונס, תושב העיר פלימות' שבמדינת מסצ'וסטס, הרים מהקרקע בעזרת ג'ק ג'יפ במשקל שלושה טון על מנת להחליף בגלגל רצועה שנשחקה, כשלפתע הוא נפל כשרגלו לכודה תחת ציר הגלגל החלוד.

הכי וונדר וומן
הכי וונדר וומן © צילום: באדיבות גלובוס מקס

רייצ'ל סימונס, ביתו בת ה-22 שהייתה באותו זמן בתוך הבית, שמעה זעקות כאב וכשיצאה גילתה את אביה לכוד תחת המכונית. היא לא חשבה פעמיים, זינקה לכיוון הג'יפ ובכוחות על אנושיים הרימה אותו על מנת שאביה יוכל לשחרר את רגלו. וכך היא סיפרה באחד הראיונות: "יצאתי מהבית וראיתי אותו מתחת למכונית. פשוט הרמתי את המכונית כדי שהוא יוכל להשתחרר. היה זה האדרנלין שזרם דרך הגוף שלי. אני לא יודעת אם הייתי יכולה לעשות זאת בלי זה". בראיון לרשת סי-בי-אס אמר האב הנרגש: "רייצ'ל היא הגיבורה שלי".

איש העכביש: הציל ילד מנפילה מקומה רביעית

ב-26 במאי 2018, ממודו גסאמה בן ה-22, עבר ליד בניין מגורים ברחוב מרקס דורמוי, ברובע ה-18 של פריז כשלפתע הבחין בהתקהלות, הרים את ראשו ולתדהמתו הבחין בילד קטן בן ארבע שאוחז בקצע של מרפסת, פסיעה מליפול מגובה של ארבע קומות. בלי לחשוב פעמיים, כשהוא נחוש להציל את הילד, רץ גסאמה לכיוון הבניין והחל לטפס במהירות על הקיר החיצוני. בקפיצה הראשונה נעזר במסגרת של דלת בה נאחז על מנת לדחוף עצמו כלפי מעלה. כשהגיע למרפסת הראשונה טיפס עליה והשתמש בה כבסיס לדחיפה למרפסת השניה וכך הלאה. בינתיים, בזמן שהצופים ברחוב מעודדים את איש העכביש הצעיר, הילד ממשיך להתנודד. שכן ממרפסת סמוכה ניסה לתפוס בזרוע הילד אך בגלל מחסום שהפריד בין שתי המרפסות לא הצליח. לבסוף, שנייה לפני שהילד הרפה את אחיזתו הוא הספיק להעלות עצמו למעלה מעל הילד המבוהל כשבתנועה זריזה תפס בזרועו ומשך אותו אליו. וכך הציל את חייו. הנשיא הצרפתי העריך את מעשה החילוץ ונתן למהגר אזרחות ועיטור גבורה.

 
תגובות