טובים השניים: המשפטים שבעזרתם תעודדו את החברים שלכם. צילום: fotolia

טובים השניים: המשפטים שבעזרתם תעודדו את החברים שלכם

בשביל מה יש חברים אם לא בשביל הרגעים הקשים? אם אחד החברים שלכם בתקופה קצת מבאסת ואתם לא בטוחים מה לעשות, הכתבה הזו בשבילכם. מצאנו לכם חמישה משפטים שבעזרתם תגרמו לחברים שלכם לתחושה טובה מיידית

למי אין תקופות מבאסות? כל אחד ואחת מאיתנו חוו ימים טובים יותר וטובים פחות, וכולנו שמחים כשיש חברים טובים שיעודדו אותנו גם בימים הקשים. מה לעשות, לפעמים גם החברים שלנו עוברים רגעים לא קלים... בין אם מדובר בתקופת לחץ בלימודים, פרידה קשה או אפילו סתם ימים מבאסים, החברים שלנו לפעמים זקוקים לעזרתנו ולא תמיד אנחנו יודעים מה לעשות ומה להגיד. כמובן, תמיד חשוב להקשיב, לתמוך ולהגיד את מה שאתם מרגישים. אבל ליתר ביטחון, הרי לכם חמישה משפטים שבכל מצב יעודדו את חבריכם ויעלו להם חיוך על הפנים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אני כל כך שמח שנפגשנו

המשפט הזה ימיס את הלב של כל חבר או חברה. הוא יזכיר להם שהם חשובים ומוערכים ושיש אנשים (כמוכם) שעבורם החיים היו הרבה פחות מרגשים ומשמחים לולא הם היו בהם. כדי להרחיב את המשפט אתם יכולים לפרט דברים שאתם שמחים שיש לכם בחיים בזכות החברות ולהסביר שאתם לא יודעים מה הייתם עושים בלעדיהם, מה שנכון.

© fotolia

אני כבר מתרגש לראות איזה דברים מדהימים יקרו לך בעתיד

גם אם עכשיו הכל נראה מבאס, אתם כאן כדי להזכיר לחברים שלכם שהם נהדרים ושהכל יסתדר. אתם בטוחים שלאדם נהדר כל כך יהיו חיים נהדרים ויותר מזה – אתם מתכוונים תמיד להיות שם כשכל זה קורה. כמובן, מומלץ לתת דוגמאות לדברים משמחים שאתם חושבים שסביר שיקרה לחברים שלכם בעתיד, על פי השאיפות שלהם, שאותם אתם בטח מכירים יותר טוב מאיתנו. אתם יכולים לתת דוגמאות קצת מצחיקות, כמו להגיד לחבר חכם שהוא בטח יזכה בפרס נובל, אבל אתם גם יכולים לדמיין עם חברים שלכם את העבודה השווה שתהיה להם, את המשפחה ואפילו את הכלבלב. 

בעתיד, הכל יראה פחות חשוב

נכון, אולי אנחנו עדיין לא בעתיד וכרגע הכל נראה רע, אבל אסור לשכוח פרופורציות. אתם אפילו יכולים לעשות עם החברים שלכם דמיון מודרך: בעוד שנתיים מהיום, כמה נורא באמת יראה הריב עם החבר, הציון המאכזב בביולוגיה או התספורת הלא מוצלחת? ככל הנראה לחשוב על הדברים בפרספקטיבה כבר קצת ירגיע את חבריכם. לא שהרגשות שלהם כרגע מוגזמים או לא חשובים, פשוט חבל להיות עצובים כל כך על דבר שבקרוב יעבור.

© Fotolia

להכיר אותך זו מתנה

זה משפט שלא רק מעיד על החברות שלכם, אלא גם על הרגשות שלכם כלפי האדם שמולכם. כדאי שתתנו דוגמאות למה הופך אותם למיוחדים כל כך ואולי גם תצטטו אנשים אחרים שמסכימים שמדובר באדם ששווה להכיר. סך הכל, רכילות חיובית מעולם לא הזיקה לאף אחד.

למדתי ממך המון

כשהחברים שלכם מבואסים ומרגישים שאין להם שליטה על החיים שלהם, חשוב להזכיר להם כמה אתם תופסים מהם. במשפט הזה אתם לא רק מזכירים להם את הערך שלהם אלא גם את היכולת שלהם להשפיע ואת החוזק שלהם. כדאי גם לספר כמה דברים שלימדו אתכם לעשות, מדברים כללים כמו לאהוב ולכבד עד דברים ספציפיים, כמו לבשל או להחליף גלגל. בתקווה, החברים שלכם יזכרו שהם אנשים מוערכים שיכולים ללמד אחרים המון ויתעודדו. 



תגובות