זה הזמן: כך תעבירו את השעמום. צילום: fotolia

זה הזמן: כך תעבירו את השעמום

אין אחד שלא חווה את תופעת השעמום, זמן שיכול לפעמים "לשגע" אותנו מרוב הבזבוז שלו. השעמום יכול לתפוס אותנו במקומות רבים: באוטובוס, בבית, בהפסקות ותכלס כמעט בכל מקום. אז איך אפשר לנצל זמן חסר תועלת ולהפוך אותו למשמעותי?

מכירים את הרגע הזה ביום, שאתם לא מוצאים דרך לנצל את הזמן ה"מת" שלכם? זוהי בדיוק תופעת השעמום הנפוצה בקרב בני הנוער. אנחנו נתקלים בשעמום כמעט מידי יום, אנו למעשה "שורפים" את הזמן במקום לעשות דברים מועילים. לכן, הבאנו את הרעיונות המקוריים ביותר לכל אלו שהשעמום והבטלה אצלם הפכו לשגרה יומיומית, והגיע הזמן שיהפוך למועיל יותר.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

פחות בינג', יותר מרתון

רגע של שעמום, הוא התירוץ הטוב ביותר לשבת מול הטלוויזיה ולעשות בינג' של ''חברים'' ולאכול חטיפים, אך יש מרתון מהנה ומשמעותי יותר. אנחנו כמובן מתכוונים לפעילות ספורטיבית! אל תדאגו, לא התכוונו שתתחילו להתכונן למרתון ''תל אביב'' הבא, אלא דווקא לנצל את הזמן, בשביל להתחיל פעילות ספורטיבית עצמאית מחוץ לשיעורי הספורט בבתי הספר. אתם יכולים לבחור את הפעילות הספורטיבית המועדפת עליכם, לדוגמה לרוץ מסביב לפארק או לעשות תרגילי כוח בבית. כך אתם גם שומרים על אורח חיים בריא, וגם מעבירים את הזמן בכיף.

כי איך ספורט כבר יכול להזיק?
כי איך ספורט כבר יכול להזיק? © צילום: fotolia

לסדר את המחשבות

אם אתם רוצים לנצל זמן פנוי, אתם לא בהכרח צריכים לעשות זאת על ידי דבר מעשי. אלא אתם יכולים לנצל זאת גם כדי לעשות "סדר בדברים". מה הכוונה? לפעמים כשאנחנו לבד ויש לנו זמן רב בו אנו חסרי מעש, אנו יכולים להפוך אותו בקלות לזמן מחשבה משמעותי עם עצמנו. למשל, אנו יכולים להרהר ביום שעבר עלינו, לבדוק איך התנהגנו ולהסיק מסקנות כך שלהבא נוכל לנהוג אחרת במקרים דומים. בנוסף, ניתן לתכנן לוח זמנים ואף לכתוב אותו על דף, כך נוכל להעביר את הימים הבאים בעשייה משמעותית יותר ומהנה וגם לעשות סדר וארגון במטלות שלנו. מעבר לעובדה כי אנו מנצלים את הזמן ביעילות, פעולה זו מעניקה לנו תחושת סיפוק ועצמאות.

"Book Time"

לבריטים יש את ה-"Tea time" (זמן התה), ולכם יהיה את ה-"Book time". נכון שלא כולנו תולעי ספרים שקוראים ספר חדש כל שני וחמישי.  אך בהחלט כדאי לקרוא ספר בשעות הפנויות שלנו, כך אנחנו מעבירים את הזמן ועושים תוך כדי משהו מועיל – העשרת השפה שלנו. אז מה צריך לעשות כדי להתחיל? פשוט צריך למצוא את הז'אנר המתאים לכם, ולא חסר ז'אנרים, יש מדרמה ועד מדע בדיוני, ממחזות ועד דוקומנטרי. אם אתם פחות אוהבים לקרוא ספרים, יש חלופות אחרות טובות לא פחות, כמו עיתונים ומגזינים.

אולי תופתעו, אבל קריאת ספרים יכולה להיות בילוי ממש מהנה
אולי תופתעו, אבל קריאת ספרים יכולה להיות בילוי ממש מהנה © צילום: fotolia

הגשמת חלומות - הזמן הוא אינו הגבול

תמיד חלמתם לעסוק בתחום מסוים שעדיין לא הספקתם להתנסות? כשאנו משועממים זהו זמן מצוין לחפש את התחום הזה שמעניין אתכם. למרות ששעמום זהו דבר דינאמי, אין לדעת מתי נרגיש משועממים בפעם הבאה, אך בזמן הזה אנו יכולים להתחיל להתעסק בתחביב החדש, לשדרג אותו ולהתמקצע בו. אתם יכולים להתחיל בחקירה קטנה ברשת, למשל: איך לבנות טיסנים? לאחר שקיבלנו את המידע שרצינו, אנחנו מתחילים לקנות את החומרים, משקיעים בעבודה על הדגם ובסופו של דבר מתעסקים בכך זמן ממושך ומרוויחים תחביב חדש שאנו אוהבים.

שאלונים של פרוגי!

כן, גם אנחנו מכירים מקרוב את תופעת השעמום. בדיוק בגלל זה, מדי שבוע אנחנו דואגים לפרסם לכם מגוון רחב של שאלונים על מנת שתוכלו לשחק בהם בזמנכם החופשי. אז החל מבדיקות קצרות שקשורות לאופי שלכם, דרך הפעולות הבסיסיות שאתם מבצעים באופן יום יומי, ועד קשרים והתאמות שלכם לאנשים. צוות פרוגי דאג לכך שלא תשתעממו יותר מדי, ויצר לכם שיטה להעברת שעמום.

 

תגובות