בת 16 : "איך להכיר חברים חדשים?". צילום: fotolia

בת 16 : "איך להכיר חברים חדשים?"

לא מעט בני נוער יכולים להעיד, שבגיל ההתבגרות הסיטואציות החברתיות והאישיות אינן פשוטות בכלל. אך הסוגיה המעסיקה הרבה מבני הנוער, היא הכרת חברים חדשים. כיצד ניתן לעשות זאת ומהו סוד הקסם?

גיל ההתבגרות, לעתים יכול להיות מעט מאתגר. עמידות בציפיות חברתיות, עמידות בציפיות של ההורים, ניהול חיי חברה והכרת חברים חדשים, כל אלו הם קריטריונים לא נגמרים של בעיות בגיל ההתבגרות, אז איך ניתן להתמודד איתן?

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מחשבות אלו, עוררו סערה אצל נערה בת 16 שבחרה לפנות לגולשי "Ask People" במטרה שיתנו לה עצה. הנערה מספרת כי השנה היא התחילה את התיכון' והיא לא ממש מוצאת את עצמה מבחינה חברתית, המעגל החברתי שלה לא גדול, יש לה כמה חברים בודדים ואיתם היא לא מרגישה בנוח כיוון, שהיא מרגישה שהם "מנצלים" אותה כאשר החברים הקרובים שלהם לא נמצאים בבית הספר. "עליתי לתיכון השנה ואני לא ממש מוצאת שם חברים ובכלל, המעגל החברתי שלי ממש לא גדול יש לי כמה חברים בודדים שאני לא ממש מרגישה שהם חברים שלי. אני חושבת שהם יותר מנצלים אותי, כאשר החברים שלהם לא מגיעים או משהו".

"אני רוצה להכיר אנשים שיעזרו לי להתמודד עם הקשיים" © צילום מסך

בנוסף, הנערה מסבירה כי היא עברה חרם קשה במשך שבע שנים, והיא מעוניינת להכיר אנשים שיוכלו לעזור לה להתמודד עם הקשיים שהיא עוברת. "מאוד קשה לי בחיים עברתי חרם 7 שנים, אני רוצה להכיר אנשים שיעזרו לי להתמודד עם הקשיים ועם החיים ובכללי להכיר אנשים".

לאחר זמן מה, הגיב אחד מגולשי האתר: " שימי לב לאנשים שנמצאים סביבך, תדאגי שאלו יהיו אנשים שיעלו לך את הביטחון, יפרגנו לך תמיד, יהיו שם בשבילך לא רק ברגעים שמחים, אלה גם שאת צריכה אותם ברגעים קשים. במעבר למסגרת בית הספר, אפשר למצוא המון חברים בשכונה, בחוגים (בגיל שלך יש כל כך הרבה). תנסי ליזום שיחות עם חברים לשכבה שאת לא מכירה, יכול להיות שיש עוד הרבה אנשים טובים סביבך שפשוט לא גילית אותם, ושהם באותו ראש כמו שלך".

אנחנו כאן כדי להזכיר לכם שתמיד ניתן להכיר חברים חדשים ואפשר למצוא איתם שפה משותפת כדי להכיר אחד את השני בצורה טובה יותר בכל מסגרת, בית ספר, התנדבות ותנועות נוער.

 

תגובות