בת 15: "חושבת שאני לא טובה מספיק". צילום: fotolia

בת 15: "חושבת שאני לא טובה מספיק"

בגיל ההתבגרות לא פעם ולא פעמיים, קל לנו להאמין ולחשוב שאנו לא טובים מספיק, שיש לנו מקום לשיפור ובעיקר, שוכחים את הערך העצמי שלנו. מה ניתן לעשות במצב כזה? ואיך ניתן להתמודד איתו?

תופעה המייחדת את גיל ההתבגרות, היא חוסר בטחון עצמי הנובע ממצבים חברתיים ומפאת דברים שקרו בעבר. לא מעט בני נוער, חשים שהם לא טובים מספיק בגלל דעות של חברים שלהם, הישגים בבית הספר ומקרים של כשלון. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מחשבות אלו, העסיקו נערה בת 15 שפנתה לגולשי "AskPeople" על מנת שיתנו לה עצה. הנערה משתפת כי לאחרונה התחילה לצאת עם נער, במקרה חבר של ההורים שלה ובהתחלה הכל היה נראה מאוד מוצלח, "אז לפני חודש וחצי - חודשיים, פגשתי בחור בגיל שלי (15) דרך חברים של הורים. ב'פגישה' הראשונה הייתה אחלה זרימה, יש לנו מלא במשותף בין אם זה פעילויות אחר צהריים, ספורט, לימודים ועוד מגוון של דברים שונים. היה נורא נחמד - דיברנו צחקנו ובקיצר היה מוצלח". לאחר מכן, הנערה סיפרה שהייתה תפנית בעלילה - הנער, התחיל להתרחק ולפרגן לנערות אחרות, "הוא דיבר איתי על האקסית שלו, שהיא חכמה ויפה ושהיא 'שווה' וכל השטויות האלה, ושהוא נורא אוהב בנות שהן כאלה - יפות ברבי. אני מרגישה שהוא מתרחק ממני בגלל איך שאני נראת, ואני מרגישה שהוא 'נוטש' אותי לטובת אחרות שהן נראות אולי יותר טוב ממני". לאחר מכן הנערה משתפת בחששותיה, לטענתה הוא חלק חשוב בחייה, אבל כשימצא מישהי יפה יותר, ינטוש אותה, "אני מרגישה שהוא משחק בי ואם הוא יימצא איזה 'ברבי', הוא ילך אליה ויעזוב אותי בלי לחשוב פעמיים". 

"אני מרגישה שהוא 'נוטש' אותי לטובת אחרות שהן נראות אולי יותר טוב ממני" © צילום מסך

לא עבר הרבה זמן, והגולשים נחלצו לעזרתה, "הי, קודם כל, כל הכבוד על השיתוף! אז באמת, בקשר כלשהו הדבר הראשון החשוב הוא תקשורת, אז אם אתם באמת קרובים, אין סיבה שלא תשתפי אותו קודם כל בתחושות שלך, או שתנסי לברר אם יש משהו אחר שגורם לו להתרחק ממך. אם בכל זאת גם אחרי שדיברתם (או תוך כדי השיחה) הוא עדיין ממשיך להתרחק ממך, אין שום בעיה בלקחת פסק זמן קצר, שייתן לכל אחד מכם זמן למחשבה האם הקשר הזה הוא נכון, והאם הוא מתבסס על העקרונות הנכונים (האם האופי והתכונות הם מה שמחברים ביניכם או שאולי משהו אחר), ואולי הזמן הזה ימחיש לו את זה שאת חשובה לו ושהוא רוצה להיות קרוב אלייך, ויכול לקרות גם הפוך, שתבינו שהקשר הזה לא כל כך מתאים, במיוחד אם הוא פוגע בך! קשר שפוגע בך הוא קשר לא בריא!".

אנחנו כאן כדי להזכיר לכם, שכן, לפעמים הצד השני לא בדיוק שם לב שהוא פוגע בכם לכן, צריך ליידע אותו ולהסביר לו את המצב. במקרה ואתם רואים שהמצב ממשיך, כנראה שפשוט הקשר שאתם נמצאים בו לא בריא ולא טוב לכם. תזכרו, מי שאוהב אתכם באופן אוטומטי ירצה לשמור ולהשאיר אתכם קרובים, ומי שלא, כנראה פשוט לא שווה את זה.

תגובות