סא"ל טלי ורסנו מפיקוד העורף על כל ההנחיות החשובות. צילום: fotolia

סא"ל טלי ורסנו מפיקוד העורף על כל ההנחיות החשובות

בעקבות סבב הלחימה האלים בדרום שמתרחב ליישובים נוספים, חשוב להבהיר ולחזק את הוראות פיקוד העורף לתושבים ולנערים. סגנית אלוף (במיל') טלי ורסנו אייסמן, מסבירת פיקוד העורף לילדים ונוער, מספקת בראיון לפרוגי את כל ההנחיות והשערות לגבי המצב בימים הקרובים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מה ההנחיות המיוחדות לילדי הדרום והשפלה?

"בימים האלה חשוב מאוד להקשיב לכלי התקשורת ולפעול על פי הנחיות של פיקוד העורף. יש לבחור מראש מרחב מוגן ובעת אזעקה להיכנס אליו. יש את אלה המתגוררים במרכז והצפון שמניחים שזו מלחמה של הדרום וזה לא יגיע אליהם, אין פה ודאות מוחלטת ואני חושבת שכל משפחה וכל בן נוער צריכים לדעת את המרחב המוגן שלהם. במידה ואין מרחב מוגן בקרבת מקום, לבחור את החדר הכי פנימי בבית, זה חשוב לבחור הכל מראש כי בעת אזעקה אין לנו זמן לבחור את המקום המוגן ביותר. במידה ונכנסים לממד אז יש לסגור את הדלת והחלון, אם נמצאים ברחוב אז להיכנס למבנה קרוב ואם נמצאים בשטח פתוח אז לשכב על הארץ ולשים ידיים על הראש ולחכות 10 דקות. אציין שגם קיים קטע מוזר שהרבה תושבים וילדים מתבלבלים בין הצפירות לאזעקות, חשוב לציין שאחרי תום האזעקה אין לצאת מהמרחב המוגן עד חלוף 10 דקות".

30156bbe62d4a
 © באדיבות פיקוד העורף

לקראת אירועי יום העצמאות הנערים מתחילים להתארגן למסיבות השונות, האם קיימות מגבלות על יציאות מסוג זה?

"כן, גם פה יש לראות בדיוק את הנחיות פיקוד העורף; יש אזורים שבהם ההתקהלות היא עד 300 איש ויש מקומות שאין בהם הגבלה. ללא קשר להיכן אנחנו נמצאים, חשוב לשאול את עצמנו 'במידה ויש ירי רקטה, איפה אנחנו יכולים להתמגן הכי טוב?'. ובכלל, לעשות מסיבות בחוץ בימים החמים האלה זה לא הרעיון הכי טוב".

מה הן ההנחיות לנערים שהאזעקה תופסת אותם באמצע הרחוב?

"ממש לשכב על הארץ ולשים ידיים על הראש, חשוב להתאים את מסלול ההליכה שלכם בחוץ שתמצאו בכל רגע ליד מבנים. חשיבות השכיבה היא קריטית - אם אני עומדת ונופלת לידי רקטה, הרסיסים קופצים למעלה בסוג של צורת פטריה, לכן חשוב לשכב על הקרקע שהרסיסים לא יפגעו בנו חזרה, ככל שנהיה יותר קרובים לקרקע, הסיכוי שנפגע הוא יותר נמוך".

יש לך השערה לגבי מועד חזרה לשגרת לימודים נורמלית?

"לצערי לא, זה נשמע שסבב הלחימה הזה הולך להימשך עוד כמה ימים נוספים. חשוב להגיד שזה בסוף יגמר, השגרה כמו שאנחנו מכירים אותה תחזור בסוף".

במידה ומעגל הירי יתרחב, תשקף סכנה לאירועי האירוויזיון?

"אני גם חובבת אירוויזיון, זה מאוד מדאיג שזה ככה בא בסמיכות. קשה להתחייב לזה, כי ברור שהביטחון של תושבי ישראל הוא לפני הכל. אולי זו תהיה דווקא הזמנות להראות לעולם מה קורה כאן. אני חושבת שזו שעתם היפה של בני נוער, במקום להיות מול המסכים הם יכולים ללכת ולהתנדב. הייתי היום בבית חב"ד באשקלון וראיתי בני נוער שמרגיעים את הילדים ומשחקים איתם. זו פעילות חשובה, לעזור ולתרום לכל מי שזקוק לעזרה ותמיכה. זה גם תרומה לסביבה וגם יגביר את תחושת השליטה העצמית אצל בני הנוער".

 

תגובות