בת 15: "יש לי חרדת בחינות". צילום: fotolia

בת 15: "יש לי חרדת בחינות"

במהלך תקופת הלימודים, אנו עושים המון מבחנים ובגרויות. לא מעט תלמידים מרגישים לחץ רב שפוגע בתוצאותיהם. האם זה הגיוני שקיימת חרדת בחינות? איך אפשר להתמודד איתה?

לא מעט פעמים, בתור תלמידים, אנו חוששים ממבחן גדול שמגיע או מבחינת בגרות שיש לנו בקרוב, וזה משפיע עלינו אנו מרגישים לחוצים וחסרי ביטחון. מה עושים במצב כזה? ואיך ניתן להתגבר על התחושה הזאת?

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מחשבות אלו, עוררו סערה אצל נערה בת 15 שבחרה לפנות לגולשי ""Ask People" במטרה שייתנו לה עצה.
הנערה מספרת על כך שהיא נמצאת בשנה הראשונה בתיכון, ומאז שהיא עלתה לחמש יחידות החלו לה התקפי חרדה ובנוסף, היא ממש לחוצה, היא רוצה להרשים את המורה ולהישאר בחמש יחידות. "אני בת 15 לומדת בכיתה י' ולאחרונה החלו לי התקפי חרדה. מאז שעליתי ל-5 יחידות. אני ממש רוצה להרשים את המורה ולהישאר בחמש". הנערה מוסיפה כי היא מודעת לבעיה, והיא שולטת בחומר. מה שגרם לה להיכשל היה טעויות שנבעו מלחץ, היא לא בטוחה איך להתמודד עם העובדה שיש לה מבחן חוזר והיא מפחדת שזה יקרה שוב.
"במבחן האחרון מה שגרם לי להיכשל זה היה נטו חרדה וטעויות עקב לחץ ,סך הכל אני יודעת את החומר. איך להתמודד עם זה ביום שישי יש לי מבחן חוזר ואני ממש מפחדת שאני אלחץ שוב".

"תוך כדי שאני לומדת למבחן יש לי בלאק אווט ואני נלחצת שאני לא יודעת כלום" © צילום מסך

לאחר זמן מה, אחת הגולשות באתר נחלצה לעזרתה של הנערה:" היי, גם אני בחמש יחידות (מתמטיקה, אנגלית) ובהתחלה הייתי לחוצה מכל מבחן וזה הוריד לי הציונים, אבל אחרי שנה קלטתי שאין לי מה להלחץ, והיום אני מקבלת ציונים מעולים. תתרגלי נשימות, אני חושבת שזה נובע מפרפקציונסטיות, תירגעי ותגידי לעצמך שלא תמיד מקבלים 100 וגם לפעמים 90 ו-80 זה בסדר, ואני בטוחה שזה יעזור לך".

אנחנו כאן כדי להזכיר לכם שאם אתם מרגישים לחוצים או בעלי חוסר ביטחון  בנוגע למשהו, ניתן לפנות למישהו שאתם סומכים עליו והוא יכול להקל עליכם. כמו כן, כדאי שתחשבו מחשבות חיוביות, מחשבות בסופו של דבר יוצרות מציאות.

תגובות