לעולם לא לשכוח: כך תשפרו את הזיכרון שלכם. צילום: fotolia

לעולם לא לשכוח: כך תשפרו את הזיכרון שלכם

קרה לכם שהייתם צריכים לבדוק פעמיים שנעלתם את הדלת? או שנכנסתם לחדר ולא זכרתם מה רציתם לעשות? ורגע לפני שאתם צריכים לצאת מהבית לא מוצאים את הרב קו שלכם? יש לזה פתרון

אובדן זיכרון רגעי או אי זכירת דברים יכולה לנבוע מלחץ, עשיית דברים רבים בו זמנית והרבה דברים על הראש. מידי יום אנחנו מנסים להיזכר באנשים, בחומר שלנו למבחן ומה יש לנו לעשות היום. רגע לפני שאתם מחפשים את התסמינים שלכם בגוגל ורצים לתרופות, לפרוגי יש פתרונות טבעיים שיכולים לעזור לכם.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מים זה חשוב אבל...

על יתרונות המים אנחנו כבר יודעים כמעט הכול. החל מניקוי פנים, דרך איברים פנימיים בריאים יותר ועד לבריאות הנפשית שלנו. אך לאחרונה חוקרים סינים טוענים, כי שתייה קבועה של תה ירוק יכולה לשפר את הזיכרון ואף לעכב את הופעת מחלת האלצהיימר.

בנוסף לכוס התה - הקפידו לשמור על שתיה מרובה של מים
בנוסף לכוס התה - הקפידו לשמור על שתיה מרובה של מים © Fotolia

סדר

כאשר הזמן קצר והמלאכה מרובה, דברים רבים נעמסים ונוצר מצב שכמעט בלתי אפשרי לעקוב אחריהם. נהלו רשימת משימות, פגישות ואירועים אחרים, אותה תוכלו לכלול במחברת מיוחדת, יומן, לוח שנה ואפילו בטלפון. אם תשאלו אותנו, הכל מתחיל ונגמר בסדר וארגון.

שינה טובה

שינה קבועה של 7-8 שעות בלילה, תשפר את הזיכרון שלכם באופן דרמטי. במהלך השינה, המוח מקבע את הזיכרון של מידע חדש שהתקבל במהלך היום. במהלך היום, תנומה קצרה יכולה להיות התמריץ הנדרש לפתרון בעיה שלא הצלחתם לפתור כבר כמה שעות טובות. אולי הגיע הזמן להכניס פיילוט חדש לחברה שלנו?

אם תשאלו אותנו - שינה טובה הכרחית לכל לילה
אם תשאלו אותנו - שינה טובה הכרחית לכל לילה © fotolia

גם ויטמינים יעזרו

חוסר ויטמינים מסוימים יכולים לגרום לאובדן זיכרון ודמנציה. על מנת לחסוך הליכה לרופא יש לאכול מזון שעשיר בויטמינים ונוגדי חמצון. ביניהם, עלים ירוקים, פירות ומיצי פירות אורגניים, אגוזים, שמן זית ויש עוד רבים. במידה ובכל זאת אתם מרגישים שחסרים לכם ויטמינים - גשו לרופא שלכם, והוא כבר ידע איך לעזור בצורה הטובה ביותר עבורכם.

לחשוב מחוץ לקופסה

תמונה שווה יותר מאלף מילים. נסו להתעכב על תמונה כלשהי, מספר שניות מעבר למה שאתם רגילים, נסו לנצור בזיכרונכם פרטים קטנים. זהו אימון מעולה לזיכרון הצילומי שלכם ויכול לעזור לכם בעתיד. 

תגובות