בת 15: "אני מרגישה לפעמים קצת בחוץ". צילום: fotolia

בת 15: "אני מרגישה לפעמים קצת בחוץ"

בגיל ההתבגרות אנו מכירים אנשים חדשים, מייצרים חברויות ומוצאים לעצמנו את האנשים שנרצה להסתובב איתם. מה ניתן לעשות כאשר אנו מרגישים קצת פחות רצויים?

במהלך החיים, יוצא לנו להכנס להרבה קשרים ולייצר לא מעט חברויות. אך לעתים, קורה לנו שאנו מרגישים קצת פחות רצויים במעגל החברתי שלנו, למרות שזה לא בהכרח נכון.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מחשבות אלו, עוררו סערה אצל נערה בת 15, שבחרה לפנות לגולשי "Ask People" על מנת לקבל עזרה.

הנערה משתפת כי נכנסה לחבורת בנות, אך היא מרגישה כי היא לא מבינה את הסיטואציות החברתיות. "לפני שנתיים בערך נכנסתי לקבוצת חברות עם הרבה תחומי עניין משותפים שאני מרגישה נורא פתוחה איתן, כיף לי איתן, אנחנו חברות טובות. די נקשרתי אליהן אבל יש דברים שאני לא מבינה איך לפרש אותם ואיך להתמודד איתם". הנערה מוסיפה, כי היא מרגישה נחותה מהן, כי היא מתאמצת עבורן והמצב אינו הדדי. "אני מרגישה די נחיתות בגלל שאני מאוד מתאמצת לשמור על הקשר ומאוד עוזרת להן במה שהן צריכות (אם זה בלימודים וכאלה) והן פחות עושות מאמצים בשבילי".

"הן אף פעם לא ארגנו לי מסיבה ליום הולדת כמו שהן תמיד עשו לכל הבנות אחרות" © צילום מסך

לאחר זמן קצר, הגולשים נחלצו לעזרה וכתבו לה, "מתבגרת יקרה, אני מציעה לך להפסיק לשאול את עצמך כל כך הרבה שאלות, ולחפור לעצמך בראש, אם אוהבים אותך או לא, וכמה את חשובה או לא. תפיקי את הטוב שאת יכולה להפיק מהחברויות האלה, תנצלי את האפשרות לבלות איתן, וזהו. החיים יהיו לך הרבה יותר קלים! ואם חסרות לך יציאות, תנסי למצוא עוד חברה או שתיים, שישלימו לך את החסר".

אנחנו מזכירים לכם, כי תמיד חשוב לדבר על רגשתנו עם החברים, יכול להיות שהצד השני לא שם לב לסיטואציה, ולא ידע שפוגע בכם. לא טוב לשמור בבטן, וכשמדברים - דברים נפתרים.

תגובות