התנדבו וזכו: הכירו את חברי הנבחרת הראשונים של ה-WOW TOUR. צילום: יהונתן אשד

התנדבו וזכו: הכירו את חברי הנבחרת הראשונים של ה-WOW TOUR

ההתרגשות מתחילה ואירופה כבר מחכה לנבחרת המתנדבים של "קוקה קולה", היום (ג') נחשפו חמישה בני נוער ראשונים שהתנדבו במקומות שונים והולכים לקחת חלק במסע של פעם בחיים

בשיתוף עם קוקה קולה

אינספור של סיפורים מציפים אותנו ביום-יום לגבי בני הנוער במדינה ולא תמיד הם נחשבים לגורם מחמיא, אך אם נשים לב ונסתכל על הדברים החיובים - ישנם בני נוער שתורמים לקהילה ועושים יוזמות משובחות שנותנות רצון להמשיך ולהאדיר את דור ההמשך.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי: 

בעקבות היוזמות להתנדבות במקומות ציבוריים שונים נולדה לה פעילות קיץ של קוקה קולה, שנערכת כבר שנה שלישית ברציפות וחושפת שוב ושוב נוער חכם, בוגר, מוצלח ומצליח ובעיקר, תורם לסביבתו. משתתפי פעילויות "Coca Cola WoW 2019" השתתפו בחודשים האחרונים במשימות התנדבות למען הקהילה והחברה, בפעילות משותפת עם עמותת 'רוח טובה'. המתמודדים התנדבו ותרמו שעות פעילות קהילתיות בעשרות עמותות שונות ברחבי הארץ, צברו ניקוד אישי וחלקם הגיעו, בסיום תקופת ההתנדבות, לשלב המיונים והתמודדות על מקום בנבחרת לטור Coca Cola WoW 2019.

הנבחרת של שנה שעברה!
הנבחרת של שנה שעברה! © צילום: משה אבוטבול

16 חברי הנבחרת שנבחרו בתום המיונים, יצאו למסע חוויתי ברחבי אירופה ויזכו לשלל חוויות יוצאות דופן, אם ניתן לשפוט ממסעות הנבחרות של השנים הקודמות. אלפי הצעירים שהתנדבו בקיץ הזה, הוזמנו גם לאירוע מוזיקה ענקי עם הופעה של האומן J BALVIN ואמנים מובילים מישראל. האירוע יתקיים בקרוב בLive-Park- בראשון לציון. שאלנו כמה מהחברים שנבחרו לנבחרת הסיור בחו"ל, על המקום שתופסת התנדבות בכלל בחייהם, על ההתנדבות הקיץ וקצת על הציפיות שלהם מהטור המתקרב.

קים צ'ורילוב

קים גרה בחולון, סיימה כיתה י"א בתיכון אורט חולון, בהרחבה של פיזיקה. בשנה האחרונה ובשנה הבאה היא לוקחת חלק בארגון LEAD, ארגון שמפתח מנהיגות בקרב בני נוער. מי שנשאר בארגון עד סוף כיתה י"ב, הפרויקט שלו יוצא לפועל. LEAD ממשיכה את הליווי של בוגריה עד גיל 35 במימוש הפרויקט או פרויקטים אחרים שהוא מעורב בהם. לפרויקט LEAD מתקבלים רק 100 בני נוער בכל שנה, מכל אחבי הארץ. כחצי מהם נשארים עד סוף כיתה י"ב. מה יצא מהפרויקט? "כנפיים של קרמבו" צמח ממנה.

במסגרת LEAD קים עובדת על פרויקט "קסם של משפחה", שמטרתו להציג ולהכיר לילדים ולבני נוער משפחות מסוגים שונים, שרווחות בארץ, כדי לצמצם בורות וידע לא נכון בקרב ילדים ובני נוער. בספטמבר ייצא הפרויקט כנראה לדרך ובני י"ב יעבירו הדרכות לתלמידי בתי הספר. קים עצמה עשתה תחקיר משלה על ידי התנדבות בעצמה על נושא שמוכר לה היטב, כילדה ממשפחה אחרת, משפחה חד הורית. את ההשראה לפרויקט שלה שאבה מבוגר LEAD גדול יותר אבל המשיכה אותו מנקודת המבט שלה.

בפעילות קוקה קולה הקיץ היא התנדבה בצהרונים של בתי ספר יסודיים ועל הדרך עשתה גם אבחונים לפרויקט שלה."כשאתה מתנדב, זה חלק ממך. לי זה עושה טוב וככל שיש אפשרות זה מבורך. תמיד כדאי להיות בצד הנותן".

איך קיבלת את ההודעה שהתקבלת?

"עברתי שלב אחרי שלב. אחרי שבוע, כשאני בעבודה שלי, בחנות נעליים, הגיעה שיחה. שאלו איך היה לי במיונים ורק אז אמרו לי שהתקבלתי. ביקשתי שימתינו על הקו והלכתי לצרוח לכל מי שעובד איתי ורק אז חזרתי אליהם לטלפון"

מהי הציפייה שלך מהמסע?

"מצפה להכיר חברים לחיים וליהנות כמה שרק אפשר".

© צילום: יהונתן אשד

מעיין סבהת

בת 17.5 מקרית ביאליק, סיימה י"א באורט ביאליק עם תגבור במזרחנות. "את עולם ההתנדבות הכרתי בתחילת כיתה ט' במחנות העולים. לפני כן הייתי בצופים", אומרת מעיין. "התחלתי להדריך כיתות ד' פעמיים בשבוע בנושאי חינוך, חגי ישראל, הכנה לחיים וגם עשינו הרבה כיף". בנוסף, מעיין מתנדבת ומדריכה קורס לבני נוער של עזרה ראשונה.

"במקביל, אני מנסה להרים קבוצה נגד גזענות שתאפשר לבני נוער הכיר ולקבל את השונה. הגעתי לזה בגלל מקרה של גזענות שהופנה אליי. זה רעיון שעלה אצלי ושיתפתי בו את הקומונרית שלי במחנות העולים, שם אני כבר מעבירה את הפעילות. במד"א זה לוקח לי קצת יותר זמן ואני רוצה גם להעביר את זה בבית ספר יסודי. מה שמפתיע הוא, שאני מגלה שיש הרבה ילדים שמקבלים בבית ובחיים פתיחות רבה מזו שדמיינתי".

לפרויקט של קוקה קולה הגיעה מעיין מהפרסומות ביוטיוב. "הצטרפתי רק בשביל הפסטיבל בעצם. בהתנדבות הלכתי לחלוקת סיוע לנזקקים במסגרת "קמחא דה פסחא". זה פתח לי עולם שלם. עשיתי את זה גם במד"א ובמחנות העולים בעבר אבל כאן זו היתה הפעם הראשונה שחילקתי בבתים, הפעם הראשונה שראיתי את המשפחה המקבלת בעיניים. ראיתי ממש את העזרה בפועל, מה היא עושה לאנשים. "התנדבות יכולה לגרום למתנדב אושר. תמיד אמא שלי אמרה לי: קומי, תעשי משהו. הבנתי שאם אני עושה משהו למען האחר, זה עושה אותי מאושרת. זה רווח כפול. לתת לך אושר שאתה נותן גם לאחרים".

איך קיבלת את ההודעה שהתקבלת?

"התקשרה אליי מישהי בזמן שלמדתי לבגרות בהיסטוריה והייתי בייאוש גדול. אחרי שהיא בישרה לי לא יכולתי לדבר. היא חשבה שניתקתי. אחר כך התחלתי לצרוח. אבא שלי חשב שקרה משהו. הקפצתי את כל השכונה", היא אומרת בצחוק.

מהי הציפייה שלך מהמסע?

"אני מקווה שנהיה משפחה אחת גדולה ושנתחבר. אני מאמינה שיהיה נהדר".

© צילום: יהונתן אשד

דנה אסייג

דנה היא מטירת הכרמל ולומדת בבית הספר הריאלי בחיפה. היא סיימה כיתה י"א ולומדת בתכנית מורחבת מחשבת ישראל וכלכלה ומינהל עסקים. דנה התחילה להתנדב בכיתה ט' במד"א. היא גם מתנדבת מכיתה ט' בבית תמחוי עירוני, יחד עם אחיה. "מי שהכיר לנו את המקום הם ההורים שלי. הם הורים מאמצים, שאימצו 5 ילדים. "אנחנו 8 אחים, 5 מאומצים. ההורים שלי עושים את זה כדרך חיים וכנראה משם זה הגיע אלינו".

אני גם במש"צים, מדריכי נוער צעירים. במסגרת הזו אנחנו מצטרפים לטיולים ומדריכים שם, כחלק מפרויקט ארצי."במד"א הכרתי עולם רפואי מעניין. במש"צים מצטרפים לטיולים ומכירי בני נוער ובבית התמחוי אנחנו עוזרים לאנשים להרכיב חבילות לנזקקים. כל מקום והערך שלו", אומרת דנה.

בפעילות הקיץ של קוקה קולה היא חילקה מזון לנזקקים בתיכון 39. "הלכנו עם החבילות שהכנו והבאנו למשפחות הביתה. ראיתי מקומות ובתים שלא ראיתי לפני", היא אומרת. "ההתנדבות זו הזדמנות להכיר דברים שלא הכרתי, אנשים שלא הכרתי. זה מעצב אותך כבן אדם ועושה אותך פחות אנוכי ומנותק".

איך קיבלת את ההודעה שהתקבלת?

"המיונים היו ביום חמישי. אחרי הראיון הקבוצתי בחרו חמישה לראיונות האישיים. זה הגדיל את הסיכוי וחיכיתי. לא זזתי כל השבוע מהטלפון. באחר הימים, הלכתי לישון ופתאום הייתה שיחה ואז רצתי בצרחות לספר לאמא. לקח לי זמן לעכל את העניין".

מהי הציפייה שלך מהמסע?

"לא יודעת למה לצפות אבל בטוחה שיהיה כיף. בטח נהיה בשמיים".

© צילום: יהונתן אשד

רון קבונובסקי

רון סיים י"א באשדוד. הוא כמעט בן 17, לומד במגמת אקדמיה, במקיף ח' בעיר. במסגרת מגמת אקדמיה, רון סיים חמש יחידות במתמטיקה ובפיזיקה בכיתה י' ועכשיו לומד בבר אילן תואר ראשון בכלכלה ומינהל עסקים.

"אני מתנדב מאז ומתמיד", אומר רון. "מכיתה ט' אני במד"א ועכשיו חבר ואני יזמנו מיזם חברתי "Talk it out", פלטפורמה שמאפשרת לבני נוער וקשישים, שתי אוכלוסיות עם בעיות בדידות, לקיים זירת דיבור לפי מודל חינמי. זה מיועד לנושאים שונים ובאנונימיות. היינו עם זה בתחרות סטארטאפים של בני נוער – start cup ומתוך 5000 סטארטאפים הגענו ל-15 האחרונים".

רון התנדב במסגרת קוקה קולה ב"נווה שיבא", בית אבות באשדוד. "הם בעיקר רצו לדבר ושאנחנו נשמע", הוא אומר. "התנדבות זו הרגשה טובה, סיפוק ותחושה טובה לעשות משהו טוב למישהו אחר".

איך קיבלת את ההודעה שהתקבלת?

"היינו אצל חבר והכנו טאקו. באנו במוד יצירתי ופתאום קיבלתי הודעה מחבר במיונים וסיפר שהודיעו כבר לכמה אנשים. באמצע השיחה איתו קיבלתי טלפון ממספר חסוי. התחילו למשוך אותי בשאלות ובסוף אמרו לי שאני טס. כמובן שקפצתי וצרחתי משמחה. ואז אכלנו טאקוס", הוא מסיים בצחוק.

מהי הציפייה שלך מהמסע?

"ציפיות מטורפות. הבנתי שיהיו אנשים טובים. זו הציפייה הגדולה באמת. מסיבות, פסטיבלים, הכל נשמע כל כך טוב".

© צילום: יהונתן אשד

יהונתן ויתקון

סיים כיתה י"א ולומד אמנות חזותית בתלמה ילין. "גרתי בבת ים רוב החיים, השנה עברנו לחולון". עוד מספר "בקיץ הקודם עבדתי עם ילד עם קשיים חברתיים, אותו ליוויתי פעמיים בשבוע. לימדתי אותו לגלוש, לעשות גראפיטי, להסתובב ולעשות פעילויות. זה ילד מהשכונה בבת ים שהאימהות שלנו הכירו. כך הם הגיעו אליי. למדתי המון".

הוא איש רב פעלים - מכיתה א' עד ז' רקד יהונתן ברייקדאנס, הוא מצייר וכבר מתפרנס מזה בהכנת הזמנות לחתונות ולימי הולדת, "בפסטיבל אייקון מכרתי תמונות בדוכן משלי", הוא אומר. הוא גם גולש מגיל 12 ועד היום על גלשן גלים. "רק במוזיקה אני נטול כל יכולת", הוא צוחק. 

בהתנדבות קוקה קולה הוא היה בחווה במקווה ישראל בעבודות פיזיות עם עוד מתנדבים. "התנדבות נותנת הרגשה נהדרת. זו היכולת לפתוח למישהו את הראש ולהכיר עוד ועוד עולמות".

איך קיבלת את ההודעה שהתקבלת?

"הייתי עם חברים, הלכנו למסעדה לחגוג את סוף הלימודים. חשבתי על המיונים כשהגיעה השיחה. אחרי השיחה צרחתי באמצע המסעדה".

מהי הציפייה שלך מהמסע?

"יהיה מטורף. מהאנשים שפגשתי יש אנשים טובים ואני ממש מחכה למפגש ולחוויה איתם".

6aa622204438c
 © צילום: יהונתן אשד

פרויקט "WOW" של "קוקה קולה" לוקח אתכם למסע חלומי באירופה! המתמודדים (בני 16־18) יצטרכו לעשות משימות של עשיית טוב שיוגדרו מראש ובאמצעות התנדבות בשיתוף פעולה עם עמותות "רוח טובה". כל משימה תזכה בנקודות שיצברו בחשבון אישי באתר הפעילות. 10,000 הצעירים שיגיעו ל- 100 נקודות יזכו לכרטיס כניסה לאירוע הקיץ של השנה WOW Festival בלייב פארק ראשון לציון להופעה של האומן הבין-לאומי ג'י באלווין ואמנים נוספים. הצעירים שיגיעו לניקוד הגבוה ביותר יעברו מיונים בהם יספרו על עצמם ויסבירו מדוע לדעתם הם מתאימים לנבחרת. 16 צעירים יזכו לצאת למסע של פעם בחיים WOW Tour. להרשמה כנסו לאתר www.cocacola.co.il  ומלאו את דף ההרשמה המצורף.

פרויקט "וואו טור" של קוקה קולה מתבצע באמצעות שיתוף פעולה עם עמותת "רוח טובה" המאגדת את כל הזדמנויות ההתנדבות בישראל. הצעירים נרשמים להתנדבות באתר המיועד ויכולים לתרום שעות פעילות קהילתיות בעשרות עמותות שונות ברחבי הארץ. להתנדבות בשאר השנה, ניתן לפנות לעמותת "רוח טובה" המחברת בין אנשים המבקשים להתנדב לבין עמותות הזקוקות למתנדבים במשך כל ימות השנה - תוכלו למצוא מאגר נרחב של סוגי התנדבות לכל הגילאים, לפי מקום המגורים, יכולת ההתחייבות ותחומי עניין.

בשיתוף עם קוקה קולה

תגובות