לא צריך לבזבז: כך תבלו בחינם בחופש הגדול. צילום: fotolia

לא צריך לבזבז: כך תבלו בחינם בחופש הגדול

מי אמר שחופש גדול אמור לגרום לכם לבזבז כל כך הרבה כסף? אספנו עבורכם את כל הפתרונות שיגרמו לכם לבלות ולהנות וכל זה מבלי להוציא שקל מהכיס. תבלו!

בשיתוף עם בנק הפועלים

חופש גדול הוא תקופת זמן בה אנו (או ההורים שלנו) נאלצים לבזבז לא מעט כסף על שלל בילויים מהנים במיוחד. נכון, אולי זה שווה את זה, אך יש גם לא מעט בילויים מיוחדים שאפשר לעשות ללא עלות בכלל, כזו שתחסוך לכם ולמשפחה את הכסף, אך עדיין תשמור על ההנאה שלכם!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי

ים

הבילוי הקלאסי של הקיץ הוא ללא ספק הים. זוהי העונה החמה ביותר ולכן הכי כיף ללכת לחוף ולהנות מהמים. בין אם אתם מאלו שרק מעדיפים לשבת על החול ובין אם אתם נהנים ממלוא החוויות שהים מציע - זה לגמרי פתרון אידיאלי וחינמי. הים הוא של כולם והוא לגמרי בחינם ואם יש תקופת זמן לבלות בו זה החופש הגדול  - אחר כך אין באמת זמן ואין באמת מזג אוויר מספיק טוב. אם אתם רוצים לשדרג את החוויה אתם יכולים אפילו לדוג בים עם חברים או משפחה, או אפילו סתם ללכת בטיילת ולהירגע (רצוי בשעת שקיעה), כמו שאנחנו הכי אוהבים לעשות!

© fotolia

בית של חברים

לא בא לכם לצאת החוצה אך עדיין בא לכם להינות מחברה טובה? חופש זו הזדמנות טובה לעשות סבב ביקורי בית אצל החברים הטובים. אפשר לשבת ביחד, לשחק, להכין משהו משותף וכמובן גם סתם לדבר אחד עם השני ולחזק את הקשרים. 

© shutterstock

הופעות

בכל חופש גדול, העיריות והמועצות העירוניות מארגנות לא מעט מופעי חינם ברחבי העיר, כאלו שלרוב תצטרכו לרכוש עבורם כרטיס במחיר מלא ביומיום. בחופש הכוכבים הגדולים מגיעים למפגשים מיוחדים או להופעות קיץ עד אליכם לעיר או ליישוב, וכל זה מבלי שתצטרכו לבזבז על כך כסף בעבור כניסה. מומלץ להתעדכן באתרי היישובים והעיריות או בעמודי האינסטגרם של הכוכבים כדי שתוכלו לדעת מתי הם אצלכם!  

© shutterstock

ספורט

זמן כה ארוך בלי לימודים מאפשר גם לדאוג לבריאות הגוף שלנו. אפשר להתחיל שגרת כושר מאוזנת, מחושבת ולטווח ארוך. תכננו את התוכנית הספורטיבית שלכם (רצוי עם הדרכה של איש מקצוע או חבר מנוסה בספורט) וצאו לדרך עם ריצה, אימונים, מתקני ספורט הפזורים ברחבי העיר וכמובן מים. לא חייב חדר כושר כדי להצליח לשמור על שגרת ספורט ולהתאמן כמו שצריך, כל אחד יכול לעשות זאת גם מהבית וכמובן גם בחינם.

© fotolia

מוזיאונים

מדי שנה לא מעט מוזיאונים פותחים את שעריהם בחינם בתקופת החופש הגדול כדי לעודד צריכה תרבותית וחשיפת הקהל לכך. מוזיאונים שונים ברחבי הארץ עם נושאים מיוחדים ותערוכות מרתקות במיוחד מזמינות אתכם לבוא אליהם ולהתעניין בערך מוסף מיוחד ללא עלות. מומלץ לבדוק מראש אם המוזיאון בו אתם מתעניינים בהחלט מאפשר כניסה חופשית.

6bf5b0209d76a
© gettyimges.IL/Pascal Le Segretain

צאו בחוץ!

לא חייבים להישאר בבית או ללכת לקולנוע ואם לא בא לכם ללכת לים - לא חובה. לפעמים הבילוי הכי טוב הוא בעוד מקומות ברחבי הארץ. ארזו לעצמכם תיק עם אוכל, מים וסדין לפיקניק ובחרו לעצמכם יעד מבין מגוון היעדים שיש למדינה המדהימה שלנו להציע. שלל פארקים ירוקים ברחבי הארץ, שמורות טבע מיוחדות, מסלולי מטיילים מאתגרים ואפילו מדבר ענק. כאן תרוויחו הליכה רגלית במהלכה תתקלו במקומות מרהיבים, עוצמתיים ותחוו את הטבע במלואו ובחינם. 

© fotolia

פסטיבלים

נשארתם כבר בעיר? לא בא לכם הופעה אבל כן מתחשק לכם איזה "ווייב" מגניב? מעולה! יש לא מעט פסטיבלי רחוב צבעוניים, אותנטים, כייפים וחינמים ברחבי הארץ. ממופעי רחוב, פסטיבלי אוכל ועד קרקסים מהלכים, תחפושות צבעוניות, אורות מנצנצים והמון אנשים שמחים. בקיצור - חגיגה!

© gettyimges.ILPascal Le Segretain

מרכזי מבקרים בחינם

תמיד רציתם לראות איך מייצרים דברים? שלל מרכזי מבקרים ברחבי הארץ מציעים ביקור בחינם במפעלים הגדולים שלהם ולכם יש הזדמנות לראות מקרוב כיצד זה נעשה. לרוב הסיורים במרכזי המבקרים נעשים בתיאום מראש, לכן מומלץ לחפש קצת ברשת את המקום אליו תרצו להיחשף אל מאחורי הקלעים ולקבל פרטים נוספים.

© gettyimges.IL/Bill Pugliano

להתכונן לשנת הלימודים

לא תמיד חייב להיות בטרפת על בילויים, בין לבין אפשר רגע לנוח ולחשב את המשך הדרך. חשוב לזכור שבסיומו של החופש מתחילה שנת לימודים חדשה ואם אתם קצת מתקשים בלימודים, זה בסדר לשלב קצת השלמות וחזרות גם בחופש. יש לא מעט אתרים חינמים (או אפילו סרטונים ביוטיוב) המאפשרים לכם לחוות ולקבל שיעורים כמעט בכל נושא ובחינם. בנוסף, קיימים לא מעט מבחנים לדוגמא שיעזרו לכם לתרגל קצת את מה שחשוב לכם. היתרון: לא מופעל עליכם לחץ מצד המורים או ההורים - זה חיזוק עבורכם ולכן אתם יכולים לקחת את הזמן ולא לפחד לטעות ולחזור שוב ושוב.

© fotolia

לקרוא ספרים מהספרייה

אולי חלקכם לא באמת יודעים, אך הספריות העירוניות שלכם הן חינמיות. בתור תושבי העיר אתם זכאים להשאיל ספרים מהספרייה העירונית לגמרי בחינם. זה בדיוק הזמן לרענן קצת את המוח, לפתח את הדמיון ולהינות מעולם אחר. ביומיום אנו רודפים אחר טכנולוגיה ובילויי אקסטרים או שקועים במסכים, אך לפעמים אפשר רגע לעצור ולנוח מספר טוב, רומנטי או מותח - זה מספק בדיוק כמו סדרה ואולי אפילו יותר. תנסו את זה!

© Fotolia

בינג' 

בין כל בילויי החוץ החשובים וההנאה מהסביבה (אל תוותרו על זה!), חופש ארוך הוא גם הזדמנות להשלים סדרות וסרטים שתמיד רציתם לראות ולא הספקתם בגלל השגרה העמוסה שלכם. היתרון - זה שפספסתם לראות את אותן הסדרות בזמן השידור שלהן יאפשר לכם כעת לראות הכל בבת אחת ולא להישאר יותר מדי במתח עד השידור הבא. כמובן שאנו ממליצים על הקטגוריות החינמיות שלא עולות כסף, או בסדרות מלאות הקיימות באופן חוקי ביוטיוב או במנויים שכבר נמצאים אצלכם. 

© צילום: Fotolia. אילוסטרציה

פרויקט "משפחה בצמיחה" של "ידיעות אחרונות" ו-ynet בשיתוף בנק הפועלים, חוזר בפעם השישית. במסגרתו ייבחרו חמש משפחות שמתמודדות עם קשיים או עם לבטים הנוגעים לתקציב שלהן. הן יספרו את סיפורן ויקבלו ייעוץ שיסייע להן לשפר את ההתנהלות הכלכלית.  הפרויקט יעסוק השנה בין השאר במה חשוב לדעת כשלוקחים משכנתה, ניהול העו"ש והמינוס, חינוך פיננסי לילדים ושליטה בכלים דיגיטליים לביצוע פעולות בנקאיות. המשפחות שייבחרו יספרו את סיפורן במוסף "ממון", באתר ynet וברשתות החברתיות.

מה מקבלים: המשפחות שיסיימו בהצלחה את הפרויקט יזכו במענק השתתפות על סך 20 אלף שקל בחסות בנק הפועלים.

תגובות