מפתיע: מסיבות הנוער המטורפות שיש להן גם ערך מוסף. צילום: adobe stock

מפתיע: מסיבות הנוער המטורפות שיש להן גם ערך מוסף

עידן שקרוקה ואור וקנין חברו ביחד למיזם המזמין את בני הנוער לבלות וליהנות במסיבות שוות ועל הדרך גם לתרום לעמותות השונות

השחקן עידן שקרוקה והמפיק אור וקנין חברו ביחד והקימו את מיזם "VolunTeen" המזמין בני נוער למסיבות ערכיות וייחודיות. השניים מפיקים ביחד ליין מסיבות ענק שכולו מוקדש לבני הנוער, במטרה להעניק ערך מוסף לבני נוער במקומות שונים בארץ, כאשר כל ההכנסות מהמסיבות מועברות לתרומות עבור עמותות מגוונות.

בשבוע הבא (27.8) תתקיים המסיבה הראשונה במסגרת המיזם, שכל הכנסותיה יועברו לעמותת אלו"ט ועמותת גשר לנוער. לכבוד כך ישבנו לשיחה עם וקנין ושקרוקה, שהוא גם אח לילד המאובחן על הרצף האוטיסטי ולכן הנושא קרוב ללבו באופן מיוחד.  

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ספרו לנו קצת על הפרויקט

וקנין: "volunteen -מסיבה ענקית לבני נוער עם הדיג'יים הכי החמים בארץ שכל רווחיה הולכים לתרומה וכל מהותה היא יצירת מודעות לקבלת והכלת השונה. גם נהנים וגם תורמים".

שקרוקה מוסיף: "כספי התרומה יגיעו גם לאלו"ט - אגודה לאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם הדואגת לטיפול בילדים ובבוגרים על הרצף האוטיסטי בישראל ולגשר אל הנוער - עמותה עבור ילדים ונוער בסיכון. זהו פיילוט ניסיוני אנחנו מאמינים במותג שיצרנו ויחד עם הנוער נוכל לתרום את הכסף לדברים ובכך לשנות את תדמית חיי הלילה של הנוער בישראל".

מה מצפה לנו במסיבה?

וקנין: "הפקת מסיבות לבני נוער זה עולם שונה לגמרי מהפקת מסיבות לאנשים מבוגרים יותר. כשהתחלתי להתעסק בתחום, הבנתי שחסר מותג מסיבות עם ערך מוסף שמוציא את בני הנוער מהשגרה ונותן להם חווית בילוי קצת שונה, כזאת שמזכירה להם את אחיהם הגדולים מבחינת סוג המועדון, ה-DJ's, המוזיקה והקו השיווקי. בשנים האחרונות, בני הנוער במדינה מתעסקים בעיקר בנורמות חברתיות ובאינסטגרם, מעניין אותם איך הדברים יוצאים החוצה ואיך הם מצטלמים. לכן, הרעיון שלנו הוא לדעת לשלב בין המסיבה עצמה לבין יציאה מהנורמות ויצירת ניתוק מסוים לכמה שעות של בילוי טהור נטו".

מאיפה הרעיון ליזום מסיבות כאלו?

וקנין: "אני ועידן מכירים דרך חברים משותפים, שנינו גדלנו בחולון. תמיד היה בינינו חיבור חברי, כאשר ישבנו לשתות קפה לפני חודש בערך עידן שיתף אותי בקשיים של להיות אח לילד על הרצף האוטיסטי ואני שיתפתי אותו על המסיבות לבני נוער שאני עושה וכמה המודעות שלהם לקבלת השונה ירודה. אז התחלנו להריץ סיעור מוחין שאיתו נולד הרעיון של volunteen, מסיבה שבעזרתה גם נתרום כסף שיעזור לנוער בארץ וגם נגדיל את המודעות אצל בני הנוער לקבלת השונה ותרומה".

אלו ערך מוסף יובאו במסיבות הנוער הללו?

שקרוקה: "כל השיווק והמיתוג של האירוע יהיה תחת העלאת המודעות לתרומה. בזמן האירוע יהיו דוכני הסברה על כל אחת מהעמותות כדי שהנוער יבין למי הוא תורם וכמובן שהכסף מהרווחים של האירוע ילכו לתרומה".

חלק מהעמותות אליהן יועברו ההכנסות מהמסיבות אלו עמותות העוזרות לילדים ואנשים אוטיסטים ולך, עידן, יש קשר קרוב לנושא. ספר עליו. 

שקרוקה: "יש לי אח קטן קוראים לו שחר הוא בן 20. שחר מאובחן על הרצף האוטיסטי - הפרעה בתחום הקשרים הבין-אישים ובתחומים חברתי, השפתי והתקשורתי. קיבלנו את האבחון של שחר בגיל שנתיים וחצי. אני זוכר שכמשפחה זה היה שוק טוטלי. לא ידענו לקראת מה אנחנו הולכים ואז עוד לא ממש ידעתי מזה אומר להיות אח של ילד אוטיסט. תמיד ידעתי שהוא שונה אבל למרות כל הקשיים קיבלתי אותו ואף פעם לא התביישתי בו.

הדרך לא הייתה קלה, כשקיבלנו את האיבחון אמרו לנו ששחר לא יצליח לדבר,להיגמל ממוצץ,טיטולים ושלא נדבר על עצמאות אבל בזכות ההתמדה, כח הרצון שלו ללמוד וכמובן התמיכה של אמא שלי שלא ויתרה בשום שלב - שחר כבש פסגות על אף כל המחלוקות הרפואיות.

כיום, הוא מתנדב פעם בשבוע לצבא - הוא נמצא בחיל הלוגיסטיקה בצריפין פעיל בחוגים ואהוב בקרב חבריו .יש לנו חיבור טוב, הוא תמיד מבין אותי ו"מרגיש אותי" אני יכול לחזור מיום עבודה ארוך ופשוט ללא מילים הוא יכול לדעת בדיוק באותו רגע אם אני שמח או עצוב".

עידן ושחר שקרוקה
עידן ושחר שקרוקה © צילום מסך מאינסטגרם


האם חווית לעג או צחוק בילדות בגלל שאחיך חלק מהרצף האוטיסטי? או שהרגשת צורך להסתיר אותו כשחברים באים?

שקרוקה: "כן, חוויתי לא פעם אחת ‏לעג ‏בנושא של אח שלי וזה הגיע אפילו למקרי אלימות שבהם ‏נאלצתי להגן בגופי על אחי הקטן. ‏זה מפחיד וזה משתק באותו רגע אתה רק חושב על הרגע שאחרי ‏אבל למרות הכל, לא התביישתי בו אפילו לא לרגע".

אתה חושב שיש מספיק מודעות לאיך להתייחס כלפי השונה?

שקרוקה: "אני חושב שהמודעות עלתה ‏בכל נושא האוטיסטים. ‏יש המון קמפיינים של עמותות שונות להעלת המודעות, אבל עדיין לא מספיק. לאחרונה, אני נחשף ברשתות החברתיות ובחדשות למקרים של התעללות בנערים אוטיסטים בהוסטלים וצריך למגר את התופעה הזאת ולעצור את המחדל הזה". 

בעבר השתתפת בסרט בנושא וסיפרת שעשית לא מעט וויתורים כדי לעזור לאחיך. מה למשל?

שקרוקה: "‏במהלך החיים עשיתי לא מעט ויתורים עבור המשפחה שלי, שבאה על חשבון חיי החברה שלי. הייתי צריך לנסוע יחד עם אמא שלי לטיפולים של אחי ארבע פעמים בשבוע במקום להיות עם חברים. ‏אבל אני לא מתחרט על שום דבר כי זה מה שהפך אותי למי שאני היום ועיצב אותי".

אתה חושב שמסיבות מהסוג הזה יביאו גם מודעות וגם רצון של הנוער לעזור לאחר ולסביבה?

שקרוקה: "אני חושב שיצירת מודעות אצל בני הנוער זה עניין של תהליך, זה לא מתחיל ומסתיים במסיבה או שתיים. אבל ברגע שנוער נחשף למשהו אחר, נחשף לאופציה לתרום ולהכיר לעומק את הספקטרום האוטיסטי אנחנו סבורים שהדבר יעלה את המודעות בקרב בני הנוער ויצור שיח ציבורי".

אין לכם פחד שמשהו יצא משליטה במסיבות האלו?

וקנין: "אין סיבה שמשהו ייצא משליטה, המסיבה כוללת את כל האישורים הנדרשים ועל פי חוק, אנחנו עושים מסיבות מסוג זה כבר שנים וממוקצעים מאוד בעניין".

ליין המסיבות הזה יהיה קונספט מתמשך שיכלול עוד מסיבות?

וקנין: "המטרה שהאירוע יצליח, ולאחר שהוא יצליח לעשות אירוע כל חצי שנה לערך"

 

 

 
תגובות