Survive: הנערות שיוזמות אירוע התרמה לניצולי שואה. צילום: פרטי

Survive: הנערות שיוזמות אירוע התרמה לניצולי שואה

נטע אסרף ויובל גואטה בנות ה-15 מאשקלון פתחו במיזם מדהים למען ניצולי השואה שהולך להתקיים בחודש הבא, רוצים לקחת חלק? המשיכו לקרוא!

זה לא סוד שמצבם של מרבית ניצולי השואה בישראל קשה. לאחרונה אנחנו נחשפים ליותר ויותר עדויות, סרטונים ופוסטים בנושא המופצים באינטרנט, ברשתות החברתיות ובחדשות. נטע אסרף ויובל גואטה בנות ה-15 מאשקלון החליטו לפעו בנושא ופתחו במיזם מדהים למען איסוף כספים ותרומתם למען אותם קשישים גיבורים. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ספרו לי על הפרויקט שלכם?

נטע אסרף: "הפרויקט הוקם בשביל לשפר את איכות החיים של שורדי השואה במדינה. ראינו שמצבם הנוכחי הוא לא טוב, גם במבחינה כלכלית וגם מבחינה חברתית ומשפחתית. הקצבה הכספית שהם מקבלים מהמדינה לא מספיקה בשבילם על מנת שיוכלו להתקיים כראוי. ומבחינה חברתית - רובם מאוד בודדים ולא נשאר להם אף אחד".

© צילום מסך מאינסטגרם

יובל גואטה: "פה אנחנו נכנסות לתמונה. באירוע ההתרמה שנערוך כל הכסף ילך לתרומות עבורם ואחרי האירוע נארגן מפגשים חברתיים איתם".

אסרף מוסיפה כי הן לא מארגנות את האירוע והפרויקט לבד: "נמצא איתנו צוות מדהים של חברים הנמצאים איתנו במשצ"ים (מדריכי של"ח צעיר - נ.ע) - לי ארביב, שי עומר, אופק רוזמן, נויה מקניק ותמר נצר המדהימים, שבזכותם הפרוייקט משגשג ומצליח".

עם החברים מהמש
עם החברים מהמש"צים © פרטי

מה יכלול אירוע ההתרמה?

גואטה: "אירוע ההתרמה יכלול דוכנים, פעילויות ומופעים של מפורסמים כמו יוליה בוגולבסקי, מתן פרץ, טל טלמון, אמילי גומברג, רותם חן, בר מיניאלי ונוספים.הדוכנים שיהיו במקום יציעו אטרקציות מגוונות, אוכל. שתייה, עמדת צמות, משחקים ועוד  מלא התפעות שיחשפו ביום האירוע. הכניסה לאירוע היא חופשית והדוכנים בתשלום, במחירים שווים לכל כיס".

הבנות מספרות שהרעיון לכל הפרויקט התחיל הגיע מכנס של תנועת המשצ"ים בה השתיים לוקחות חלק.  במסגרת הכנס ביקשו מהן לבחור נושא שמפריע להן וברצונן לשנות.

אסרף: "נחשפנו להמון סרטונים ותמונות של תנאי מחייה נוראים של שורדי השואה. אנחנו רוצות בעצם למצוא פיתרון למצב בעזרת שיפוץ ביתם והקמת מפגשים חברתיים, ומכאן הרעיון לאירוע ההתרמה".

אז איפה ומתי כל זה?

גואטה: "יום ההתרמה ייתקיים בתאריך ב-24 בספטמבר  בבית הספר "אורט ע"ש הנרי רונסון" בעיר אשקלון, בית השעות 16:00 ל-20:00. נשמח לראותכם!" 

 

 



תגובות