בת 16: "איך להחזיר את הביטחון העצמי שנעלם?". צילום: fotolia

בת 16: "איך להחזיר את הביטחון העצמי שנעלם?"

בגיל ההתבגרות כולנו עוברים תהליכים רגשיים וחיצוניים. תהליכים אלו לרוב משפיעים עלינו ועל האופי שלנו. מה נוכל לעשות כשיש לנו ביטחון עצמי נמוך ולא יודעים איך לשפר את המצב?

אין אחד שלא חווה משבר בגיל ההתבגרות, בין אם זה במעבר בין בית הספר היסודי לחטיבה, חברויות שהשתנו ועוד. חוויות כאלו מעצבות ומשנות את האופי שלנו, ולרוב גם הדימוי והביטחון העצמי שלנו יורד. מה ניתן לעשות כדי להעלות את הביטחון העצמי?

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

חששות אלו, העסיקו נערה בת ה16 המבקשת את עצת הגולשים של"Ask people" .

הנערה מסבירה שעוברת עליה לאחרונה תקופה לא טובה, והמצב מדרדר. "אני מרגישה שאני מאכזבת את עצמי ובעיקר שאני לא מספיק טובה בכל תחום". בנוסף, היא מרגישה חרטה על דברים שאמרה או עשתה ויכלה לעשות אותם בצורה שונה. היא פונה לגולשים בשאלה – "איך אני יכולה לשפר את הביטחון העצמי שלי ולתקן את המצב?"

אסק פיפל
"אני מרגישה שאני לא מספיק טובה" © צילום מסך

לאחר זמן קצר גולשים רבים נחלצו לעזרתה. ליה בת ה-22 יעצה: "דעי מה את שווה, במה את טובה ולחזק את עצמך בתחומים האלו. לכל אחד יש יתרונות וחסרונות כאדם, אך המטרה היא להתמקד בדברים הטובים, ולהשתפר בדברים שאנחנו יותר 'חלשים' בהם".

אנחנו כאן בשביל להזכיר לכם, בשביל להעלות את הביטחון העצמי, עליכם לקבל את עצמכם כמו שאתם ולא להתעמק יותר מידי על איך פעלתם בסיטואציות שקרו, ולחשוב שיכולתם לעשות אחרת. זכרו - את הנעשה אין להשיב.

תגובות