נא להתלבש בהתאם: תלבושת האחידה ברחבי העולם. צילום: adobestock

נא להתלבש בהתאם: תלבושת האחידה ברחבי העולם

היכן תלמידים מחוייבים לבוא לבית הספר עם תלבושת אחידה מיוחדת לימי חול ולימי חג? איפה תמצאו תלבושות אחידה לפי גיל ובאיזו מדינה תמצאו תלמידים עם תלבושת המורכבת משלוש שכבות? כל תלבותלבושת לפי עונת השנה, תלבושות לימי חול ולימים מיוחדים ותלבושות לפי שכבת גיל - תלבושות האחידה המיוחדות מסביב לעולם

יש הטוענים שאינה נחוצה כלל, אחרים סבורים שהיא הכרחית ואילו רבים נוספים מסבירים שהתשובה תלוית נסיבות- אך בין אם יש או אין בה צורך, ובין אם היא מיושמת באופן זהה בכל בתי הספר, תלבושת האחידה היא חלק בלתי נפרד מחוויית הלימודים שלנו. אז איך היא באה לידי ביטוי בשאר העולם? איזו מדינה מחייבת ללבוש שלוש שכבות ואיזו משנה תלבושות על פי גיל? קבלו את התלבושות המיוחדות מסביב לעולם.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

גם אם ננסה להדחיק את העובדה ששנת הלימודים הבאה מתחילה בעוד ימים ספורים, ההתארגנויות והקניות לקראתה כבר בעיצומן. מחברות וקלסרים חדשים, ילקוט, יומן לשנת 2020, וכמובן- התלבושת האחידה של בית הספר, שעומדת בתקני הלבוש הבית ספריים ולחלוטין מחוץ לתקנון הלבוש הפרטי שלנו. אז כדי לתת לכם מעט פרספקטיבה בנוגע לתלבושת האחידה שלכם- אספנו כמה תלבושות אחידות מיוחדות מרחבי הגלובוס. 

שיטת הבצל

באזורים שונים באנגליה, תלמידי בית הספר מחויבים ללבוש תלבושת אחידה המורכבת משלוש שכבות של פרטי לבוש כולל עליונית מהודרת. דבר מעניין נוסף על התלבושת האחידה באנגליה הוא שהיא מחויבת להיות תלבושת בעלות נמוכה, ושתלבושות הבנים והבנות יהיו קרובות בטווח המחירים וכך לא תהיה אפליה מגדרית. אהבנו!

5=2+3

תאמינו או לא, אבל בבתי ספר מסוימים בסין התלמידים מחויבים לחמישה סטים של תלבושת אחידה - שני סטים של תלבושת מכובדת ורשמית, המיועדת לימי שני (תחילת השבוע) ולאירועים מיוחדים, ושלושה סטים של תלבושת אחידה יומיומית שהתלמידים לובשים בשאר ימות השבוע. לא יודעים מה אתכם- אותנו זה מעט מבלבל...

בן כמה אתה?

אמנם בבתי הספר בארץ הכיתה שאליה עולים לא משנה הרבה כשמדובר בתלבושת אחידה, אך אם היינו נולדים באינדונזיה היא למעשה הייתה משנה הרבה - הכלל בבתי ספר מסוימים במדינה קובע שלכל קבוצת גילאים יש תלבושת משלה בצבעים שונים כדוגמת אדום, כחול נאיבי וכחול אפרפר. אם כך, אנחנו בעד לפתוח קבוצת גיל חדשה משלנו עם תלבושת בצבעי הסמל של פרוגה!

 

דרושה תספורת

השיער אינו עיסוק מרכזי במיוחד בתלבושת האחידה כאן בארץ, אך אם יום אחד תעברו לגור בהודו, תגלו עד מהרה שבחלק מבתי הספר בעלות השיער הארוך מתבקשות לקלוע אותו לצמה, בעוד ההעדפה הרווחת היא להגיע לבית הספר עם שיער קצר, נקי ומסורק. בתי ספר רבים בהודו גם דורשים מתלמידיהם ללבוש עניבות ולהגיע ליום הלימודים עם תעודות מזהות.

שעון קיץ, שעון חורף

כשאנחנו בוחרים בגד לבית הספר בכל בוקר, אנו בוחנים את מזג האוויר - באיזו עונה אנחנו? האם הטמפרטורות גבוהות? או שמא עדיף ללבוש חולצה קצרה? הנורמה הבית ספרית בטייוואן יכלה לחלוטין לחסוך לנו את ההתלבטות: המקובל בבתי הספר הוא הפרדה בין תלבושת קיץ לתלבושת חורף, במקביל להפרדה בין סוג בית הספר בו לומדים (יסודי, חטיבה ותיכון). ולמקרה שתהיתם- תלבושת הספורט נחשבת כתלבושת באופן מובהק כתלבושת חורף.

 
תגובות