כך תזהו: האם אתם סובלים מביישנות וחרדה חברתית?. צילום: adobestock

כך תזהו: האם אתם סובלים מביישנות וחרדה חברתית?

אם אתם חושבים 20 פעמים לפני שאתם מתקשרים למישהו מהכיתה, אם אתם נמנעים ממפגשים עם חברים אחר הצהריים או לא מוכנים להיפגש עם אנשים חדשים? ייתכן ואתם סובלים מחרדה חברתית. איך מתמודדים?

פוחדים להרים יד ולענות על שאלה בכיתה, גם כשאתם יודעים את התשובה? אתם לא לבד. בישראל יש כיום כ-70 אלף בני נוער שסובלים מביישנות ומחרדה חברתית שמפריעה להם ביומיום. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אם אתם מרגישים מאוד לחוצים כשאתם מדברים עם אנשים אחרים, אם אתם מעדיפים להימנע מלהגיע למסיבות ומרגישים מאוד לא בנוח כשכל תשומת הלב מופנית אליכם – ייתכן שאתם סובלים מחרדה חברתית. 

פוחדים להתקשר? יכול להיות שאתם סובלים מחרדה חברתית
פוחדים להתקשר? יכול להיות שאתם סובלים מחרדה חברתית © adobestock

לא בטוחים? כדי לדעת אם אתם סובלים מחרדה חברתית – עברו לשאלון לאבחון עצמי באתר עמותת רקפת, המסייעת לבני נוער המתמודדים עם ביישנות וחרדה חברתית. מה עושים? הנה כמה טיפים של ד"ר עידן אדרקה, פסיכולוג קליני והיועץ המקצועי של עמותת רקפת.

להתאמן, להתאמן, להתאמן

לנסות כמה שיותר להיות במצבים חברתיים אפילו אם הם קשים לכם – זה יכול מאוד לעזור ואפילו יכול להיות שתרגישו טוב אחרי כמה פעמים.

פוקוס, חברים

לנסות כמה שיותר להתרכז באנשים אחרים בזמן שאני מדבר איתם. להתרכז במה הם לובשים או במה שהם אומרים ולא בעצמכם, בגוף שלכם או במחשבות וברגשות שלכם.

נסו להתרכז באחרים
נסו להתרכז באחרים © adobestock

לזכור שאתם בדרך הנכונה

התחושה הרעה שאתם מרגישים במצבים חברתיים אינה מסוכנת ואינה מזיקה, היא רק מאוד לא נעימה. תזכרו שכל עוד אתם מנסים להיות במצבים חברתיים, אפילו אם מרגישים רע - אתם בדרך הנכונה. 

כדי לקבל תמיכה, ניתן גם לבקש מההורים לצרף אתכם למפגשים החברתיים שמטרתם היא להכיר עוד בני נוער איכותיים שמעוניינים להתגבר על הביישנות והחרדה החברתית. בעמותה יש קבוצות כאלו, אותן מנחים כאלו שחוו ביישנות או חרדה חברתית כנערים והתגברו עליה. 




תגובות