לא מספיק טובים? כך תשיגו קבלה ואהבה עצמית. צילום: fotolia

לא מספיק טובים? כך תשיגו קבלה ואהבה עצמית

מכירים את ההרגשה הזאת שמקננת בנו מדי פעם שאנחנו לא מספיק טובים? הלוואי והיינו כמו החברים שלנו, שיהיה לנו מה שיש להם? הרגשות האלו הם לגמרי טבעיים. אבל איך מתמודדים איתם ואיך מנתבים אותם למקום חיובי? בשמת פרי, יועצת טיפולית, עונה על השאלה

כולנו מסתובבים עם הרגשה כזו בפנים שאנחנו לא מספיק, לא מספיק טובים, יפים, מוצלחים. אם אגיד לכם שזה חלק מהקיום האנושי וכולנו חווים רגשות כאלו, וההבדל בין האנשים הוא בעוצמת הרגשות האלו? ומה אם אגיד לכם שהרגשות האלו גם מנתבים לנו את החיים? אז איך שולטים עליהם? אז זהו, שלא ניתן לשלוט עליהם, אבל כן ניתן לחיות איתם, להתמודד איתם ולהרגיש שלמים עם עצמנו.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתמודד עם הרגשות האלו ולהרגיש טובים מספיק, יפים מספיק, ואהובים מספיק:

לא להשוות

השוואה היא מנגנון זדוני שנוצר על ידי המוח שלנו כדי לדרבן אותנו לעשייה. אבל ההשוואה גם גורמת לנו להרגיש לא שווים מספיק ולא טובים מספיק, כך שנוצר חוסר סיפוק במערכת שגורם לנו לעשות עוד ועוד כדי להגיע להישגים אבל לא להיות אף פעם מרוצים. למה? כי תמיד "הדשא של השכן ירוק יותר". מחקרי מוח אחרונים גילו שכל מוח אנושי הוא ייחודי ואין דומה לו. לכל אחד משבעה מיליארד האנשים על כדור הארץ, יש מבנה מוח אחר. ובהתאם לזאת - מחשבות אחרות, כשרונות אחרים, דעות וכדומה. אז אם אנחנו יודעים את זה, מדוע שנשווה את עצמנו לאחרים? הרי זה כמו להשוות עגבניה למלפפון.

לכן, כשההשוואה באה לפתחנו, רצוי שננשום כמה נשימות עמוקות ונגיד לעצמנו 'זה המוח שלי, הנשמה שלי ויש לי את הכשרונות שלי. זה שלו וזה שלי, זה המסע שלי בעולם ולא של אף אחד אחר'. אנחנו לא מבטלים את ההשוואה בתוכנו אנחנו מקבלים אותה כחלק מהקיום האנושי ומשיבים לה תשובה הגיונית שתשקיט את הסערה בתוכנו ותגיד לנו כמה שאנחנו טובים מספיק בזכות עצמנו!

מדוע שנשווה את עצמנו לאחרים? © adobestock

לדבר אל עצמנו יפה - סמנטיקה, סמנטיקה, סמנטיקה 

מכירים את זה שאנחנו אוכלים משהו טעים ואחר כך בא המשפט "איזו חזירה הייתי" או המשפט הנדוש של "אני כזאת מפגרת, איך שכחתי" ועוד ועוד. אז מספיק ודי! הדיבור הזה לא מקדם אתכם לשום מקום הוא רק מחבר אתכם לחלק השלילי שלכם במוח וגורם לכם להרגשה רעה וירידת אנרגיה ולמעגל בלתי נגמר שאני לא שווה.

מילים משפיעות על הנויורונים במוח וכתוצאה מכך משפיעים על הרגשות שלנו וכפועל יוצא על העשייה והמחשבות שלנו ועל עצמנו. תארו לכם שהחברה הטובה שלכם הייתה מדברת אליכם בצורה כזו. האם הייתם נשארים חברים שלה? אז בואו ותהיו חברים טובים לעצמכם, דברו לעצמכם במילים יפות מעוררות השראה שמעלות לכם את האנרגיה וגורמות לכם להרגיש טוב עם עצמכם.

© fotolia
בקרה ולא ביקורת

הטבע האנושי רואה בביקורת כדרך להתקדמות. מכירים את הביטוי "ביקורת בונה" אז ביקורת שאינה בונה יכולה הרבה פעמים להורס אותנו מבפנים.  לכן עדיף לבחור בבקרה. בקרה זו דרך להתמודד עם כישלון (לא מאמינה שיש דבר כזה, אבל זה כבר לטור אחר) כלמידה ולהגיע למסקנות שינחו אותנו בפעם הבא למצב מתקדם יותר וזאת מבלי להיות בהלקאה עצמית ביטול עצמי וחוסר סיפוק. אם אתם ברוגע אתם בקבלה אם אתם בבחינת העובדות והסקת מסקנות אתם בקבלה. 

 

כותבת הטור היא יועצת טיפולית ומלווה בתהליכי התפתחות



תגובות