אכזבה לדמוקרטיה: שוב נכשל ניסיון הרכבת הממשלה . צילום: fotolia

אכזבה לדמוקרטיה: שוב נכשל ניסיון הרכבת הממשלה

חודשיים וקצת עברו מאז בחירות 2019 סבב שני, לאחר שבסיבוב הקודם באפריל שעבר לא צלח והביא אותנו לבחירות מועד ב'. אך גם פה הסיכויים לסבב שלישי שהולכים וגוברים מרגע לרגע, משאירים בנו אזרחי מדינת ישראל אכזבה עמוקה מנבחרי הציבור שלנו. טור דעה על כישלון הרכבת הממשלה בפעם השנייה.

ממש בתחילת השנה, כמה ימים אחרי שהתחילה כבר שנת הלימודים ועוד לפני שחשבנו בכלל על חגי תשרי, היינו עסוקים בלחשוב למי נצביע הפעם, לקראת בחירות לראשות ממשלת ישראל בפעם השנייה. תקציר הפרקים הקודמים – הכריזו על פירוק הכנסת ה-20, בגלל אי הסכמה על חוק הגיוס בין חברי הקואליציה. יצאנו לבחירות באפריל 2019   לבחור את הכנסת ה-21, מפלגת הליכוד ניצחה, אך נתניהו לא הצליח להרכיב ממשלה, מכיוון שאביגדור ליברמן יו''ר ישראל ביתנו החליט שלא ללכת איתו באותה ממשלה בגלל דעותיהם השונות. מפה לשם יצאנו לסבב שני של בחירות בספטמבר 2019, חודשיים וקצת עברו מאז אך ממשלה לא קמה, למה? הכל בטור הבא.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אז ככה, בבחירות מועד ב' כחול לבן באופן עקרוני ניצחה בגלל שהיו לה את מירב המנדטים, אך לנתניהו היה סיכוי רב יותר להקים ממשלה כי היה לו מרבית מפלגות הימין למעט ישראל ביתנו. לכן נתנו קודם לנתניהו את המנדט, לא הצליח והחזיר את המנדט, נתנו לגנץ את המנדט והחזיר אותו מלפני יומיים, עכשיו למעשה בפעם הראשונה בתולדות מדינת ישראל, המנדט עובר לכנסת (כל חבר כנסת יכול להביא 61 חתימות משאר חברי הכנסת ולהיות בעל אפשרות להקים ממשלה).

מה זה אומר מבחינתנו? אנחנו לצערנו הולכים וקרבים לבחירות מועד ג', ששוב תביא אותנו לקלפי מחדש, שתגבה מהמדינה סכום כסף לא מבוטל, מגוון קמפיינים שמובלים להסתה והכי עצוב זלזול בתושבי מדינת ישראל. שההובלה לבחירות בפעם השלישית פוגעת לא רק בתושבים גם במדינה ובמשאביה. בתחומי הכלכלה, חינוך, תרבות, חקלאות..וכ'ו, לדוגמה: ביטול בית הספר של החגים שזה אומר שעלות הקייטנות שהיו אמורות להיות בחופשים בבתי הספר, תיפול על ההורים או לא תתקיים בכלל..

אני יכולה להגיד שאני מאוד מאוכזבת, אני מרגישה שמזלזלים בי כאדם שחי במדינה הזו. כי לכל אחד יש את צרכיו פה על מנת להתקיים, לי, להורים שלי, לקרובים שלי, לכולנו. אך מערכות הבחירות גובות מאיתנו מחיר ולא רק כלכלי גם נפשי, היא משאירה אותנו בחוסר וודאות של מה יהיה עם העתיד של המדינה הזו? מערכת הבחירות השנייה הראתה לי כמה עבודה יש לנו לעשות בכל מה שנוגע ל-לדעת איך לעבוד, לדבר, להקשיב ובעיקר לכבדאחד את השני ולא רק בפוליטיקה בכללי.

אני לא מדברת רק על הקמפיינים המסיתים שהמפלגות מוציאות אחת כלפי השנייה, שבדיעבד אחר כך הן צריכות לשבת אחת עם השנייה באותה הקואליציה אין פלא, שאין פה הסכמה על שום דבר, כי כל אחד עומד על שלו וזה לא מוביל לשום מקום, שלא באמת מצליחים לחשוב על טובת הכלל. '' הם לא רוצים לשבת איתם כי הם ככה.. והוא לא רוצה לשבת איתו כי הוא כך וכך'' ככה כל הסבב השני היה... למה לא לשבת עם ההוא, איתם ואלה..השנה 2019, אנחנו אמורים לדעת גם כבוחרים וגם כנבחרי ציבור שיש פה מגוון של דעות, אוכלוסיות, השקפות עולם ועוד..אנחנו במדינת ישראל, אנחנו צריכים ללמוד איך לחיות ביחד! שאם אנחנו רוצים להקים ממשלה ולהפוך לחברה ישראלית טובה יותר, אנו צריכים לדעת איך לקבל אחד את השני , בין אם הוא עם דעה,דת וחשיבה שונה משלי אין סיבה שלא אתן לאותו אדם הזדמנות..הכל מתחיל ונגמר בשיתוף אחד עם השני.

בסופו של דבר אני מקווה לטובת כולנו ובעיקר לטובת המדינה, שנגיע למקום בו נוכל להסתדר ביחד ולהיות טובים אחד לשני ושתהיה לנו ממשלה יציבה.

 

תגובות