משלב בין העולמות: בבוקר הוא מורה, בערב הוא די ג'יי. צילום: אמרי גולן

משלב בין העולמות: בבוקר הוא מורה, בערב הוא די ג'יי

לאו זק הוא לא מורה רגיל. זק מלמד ביום מתמטיקה, אבל בערב הוא ממש לא רק נשאר בבית לבדוק מבחנים, אלא הוא עובד כדי ג'יי. בטור אישי ומיוחד הוא מספר על השילוב המיוחד בין שני עולמות

תמיד הייתי תלמיד שאוהב בעיקר מתמטיקה, אבל בגלל שלא נולדתי בארץ ועברית היא לא שפת האם שלי, עם כל שאר המקצועות היה לי קושי, הייתי צריך להתאמץ כדי להבין אותם ואפילו סבלתי. בגיל 15 נחשפתי לעולם התקלוט, זה היה הרבה לפני שבכלל חשבתי שאהיה מורה. מוזיקה תמיד עניינה אותי. יום אחד חברים הציעו לי לתקלט במסיבת יום הולדת, עליתי לעמדה והתאהבתי בה. הרגשתי שם בבית והפכתי את זה למקצוע של ממש, שהלך והתפתח להופעות במסיבות, פסטיבלים ומועדונים גדולים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אחרי הצבא החלטתי לרכוש עוד מקצוע והלכתי ללמוד הנדסה באוניברסיטה. אחרי תקופה קצרה הבנתי שזה לא בדיוק מתאים לי. פרשתי מהלימודים, ונסעתי לארה"ב למחנה קיץ של הסוכנות היהודית, שם עבדתי עם ילדים לראשונה.

אחרי חודשיים קלטתי שאני גם "עף" ונהנה מעבודה עם ילדים וגם טוב בזה - שילוב של שני תנאים שקודם לכן
התקיים אצלי רק בעולם התקלוט. אז חזרתי לארץ ועשיתי תואר בחינוך והוראת מתמטיקה. אני כבר חמש וחצי שנים מורה, ארבע שנים מתוכן אני מורה ומחנך ב"סטודיו אנקורי" ביפו - חטיבת ביניים ותיכון לחשיבה יצירתית ויזמות, המפתח מיומנויות למידה של המאה ה-21.

שולט במסיבות פורים, זק
שולט במסיבות פורים, זק © צילום באדיבות יח"צ אנקורי

בחרתי ללמד ב"סטודיו אנקורי", כיוון שבית הספר עוסק ביצירתיות ובאמנות. תמיד הייתי גם מחנך, אף פעם לא
הסתפקתי בלימוד של המתמטיקה כמקצוע. התכנים שאני מעביר בשיעורי חינוך הם תכנים שאני מאמין בהם- אני
מציג לתלמידים אמני פופ, רגאיי ואלקטרוניקה ולעיתים קרובות אני מסיים שיעור בשיר, או שולח לתלמידים סטים
ממסיבות בהן תקלטתי, במסיבות פורים בבית הספר אני הדי ג'יי ובחלק מהשיעורים אני מתרגל עם הילדים מדיטציה- אלה דברים שלא בטוח שהייתי יכול לשלב בבית ספר אחר.

ההוראה והתקלוט בשבילי הם כמו שני דברים שמאזנים. אני מרגיש חצי בנאדם אם אני רק באחד מהם. אם אני רק בהוראה חסר לי פלפל, ואם אני רק בעולם התקלוט אני מרגיש יותר מדי פרוע, בלי קרקע.
התלמידים הם קצת כמו ילדים שלי, אני מחנך את התלמידים לחשיבה ביקורתית והסתכלות אופטימית על החיים. על כך שאפשר להגשים חלומות, אבל לא לחיות בסרט. אתה לא יכול להיות כמה אנשים בו זמנית, אבל אתה בהחלט יכול להיות שניים.

מבחינתי השילוב בין המקצועות הוא הגשמת חלום אישי ש נותן השראה לילדים, מלמד אותם שלא לוותר על
החלומות והתשוקות שלהם. במקביל- חשוב לי תמיד להעביר מסר שכדי להיות טוב בכל אחד מהדברים אתה צריך להשקיע זמן. אם הייתי יכול הייתי משכפל את עצמי, ועושה עוד דברים במקביל - אבל כדי להיות באמת טוב במה שאתה עושה ולהנות מזה צריך לתת את הנשמה.

תגובות